Konto pracodawcy


Widoczność 360 stopni z kabiny kierowcy – możliwe!

Volvo Trucks opracowało nowy system, którego głównym zastosowaniem ma być ochrona pieszych i rowerzystów. Ta unikatowa technologia wzbogaca pojazd o funkcję skanowania otoczenia w promieniu 360 stopni. Działając w sposób podobny do ludzkiego mózgu, interpretuje wszystko co dzieje się wokół pojazdu i podpowiada manewry pozwalające unikać wypadków. System znajduje się już w fazie testów i może stać się rzeczywistością za pięć do dziesięciu lat.

Z badań Volvo Trucks wynika, że ograniczona widoczność jest jedną z głównych przyczyn wypadków z udziałem samochodów ciężarowych i niechronionych użytkowników dróg w Europie. Dzięki najnowszej technologii, opracowanej przez Volvo Trucks w ramach wyjątkowego projektu badawczego o nazwie Non-Hit Car and Truck, realizowanego wspólnie z Volvo Cars, pojawiła się szansa radykalnego zmniejszenia liczby tego typu zdarzeń drogowych. Niechronieni użytkownicy dróg, tacy jak piesi czy rowerzyści, są szczególnie zagrożeni na obszarach miejskich o dużym natężeniu ruchu ciężkich pojazdów. Po raz pierwszy w historii pojawiła się możliwość obserwacji całego otoczenia pojazdu i przekazywania kierowcy wskazówek pozwalających uniknąć wypadku m.in. w takich właśnie okolicznościach. W tym celu specjalny system gromadzi potrzebne dane, korzystając czujników, radarów i kamer rozmieszczonych ze wszystkich stron pojazdu. Jeżeli kierowca nie podejmie proponowanych manewrów, układ kierowniczy i hamulcowy mogą zostać aktywowane autonomicznie. – Współczesne samochody ciężarowe Volvo są zaprojektowane tak, by eliminowały wszelkie martwe pola. Ale w intensywnym ruchu drogowym kierowca może po prostu przeoczyć ważny obiekt, np. rowerzystę zbliżającego do pojazdu od strony pasażera. Obecnie jesteśmy w stanie temu zapobiec, ułatwiając kierowcy obserwację i interpretację tego, co dzieje się wokół pojazdu – mówi Carl-Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.

Zdaniem Carla Johana Almqvista, system może trafić na rynek w ciągu pięciu do dziesięciu lat. – Zasadnicze podzespoły są już gotowe, ale potrzeba jeszcze bardzo wielu testów, by zagwarantować niezawodność systemu. Jeżeli się nam to uda, przyszłość bez wypadków z udziałem samochodów ciężarowych znajdzie się na wyciągniecie ręki.

(źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
Czy Covid-19 wpływa na sektor nieruchomości przemysłowo - logistycznych?
Spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Wpływ koronawirusa na e-commerce
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
Lublin w czołówce miast CEE
Grupa Fracht uruchamia regularne loty cargo na trasie Europa - USA
GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka
Omega Pilzno zwiększa flotę o 50 nowych ciągników siodłowych
MLP Group wypracowało blisko 130 mln zł zysku netto
Rossmann otwiera magazyn dystrybucyjny w Panattoni Park Warsaw South Janki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC