Dodaj ogłoszenie o pracy


Wykwalifikowany kierowca może zaoszczędzić do 10 procent paliwa - wyniki the Drivers’ Fuel Challenge

Kierowcy samochodów ciężarowych mogą prostymi sposobami zmniejszyć zużycie paliwa, oszczędzając tym samym pieniądze swojej firmy. Dowiódł tego Christian Scheiflinger z Austrii, finalista światowego konkursu The Drivers’ Fuel Challenge 2014 organizowanego przez Volvo Trucks.


W przeciętnej firmie transportowej koszty paliwa stanowią nieco ponad jedną trzecią kosztów całkowitych. Z własnych badań Volvo Trucks wynika, że kierowca może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 10 procent, co w dłuższej perspektywie oznacza ogromne oszczędności dla firmy. Dla Austriaka, który w światowym finale organizowanego przez Volvo Trucks konkursu The Drivers’ Fuel Challenge zdobył tytuł „Najoszczędniejszego kierowcy na świecie”, jazda ekonomiczna jest niemal jak sport. – Ważny czynnik to doskonała znajomość pojazdu i jego reakcji na Twoje polecenia. Jeśli w pełni rozumiesz Twój samochód ciężarowy, jak się zachowuje i jak reaguje, możesz udoskonali swoją jazdę, a także ekonomikę paliwową, mówi Christian Scheiflinger. Rozegrany 19 września br. w Goeteborgu finał jest jednym z wielu sposobów wykorzystywanych przez Volvo Trucks do podkreślania wpływu kierowcy na ekonomikę eksploatacji pojazdu. – Wszystkich 23 finalistów wykazało się doskonałymi umiejętnościami. Trzeba umieć właściwe reagować na sytuację drogową i umiejętnie spożytkować ogromną energię w pełni załadowanego samochodu ciężarowego znajdującego się w ruchu. Dobry kierowca wie, jak obrócić ciężar pojazdu na swoją korzyść – mówi Andrew Low, menedżer ds. szkoleń kierowców w Volvo Trucks, odpowiedzialny za merytoryczny aspekt The Drivers’ Fuel Challenge.
– Chodzi o wykreowanie świadomości o tym, jak wiele zależy od pojedynczego kierowcy, zaś The Drivers’ Fuel Challenge jest jedną metod, jakimi się posługujemy, by cel ten osiągnąć. Techniki jazdy ekonomicznej jest w stanie opanować każdy kierowca, ale to wymaga czasu i systematycznego wysiłku – stwierdza Vesna Jovic, project manager konkursu The Drivers' Fuel Challenge w Volvo Trucks.

Jazda ekonomiczna w trzech krokach:

1. Dostosuj się - żeby jeździć ekonomicznie, kierowca musi nauczyć się odczytywać sytuację drogową i dostosowywać się do niej. Należy zachowywać jak największą płynność jazdy – bezustannie.

2. Przewiduj - kierowca musi być ciągle przygotowany na nieoczekiwane sytuacje – nagłe hamowanie pojazdu poprzedzającego, pojawienie rowerzysty za zakrętem itp. Oszczędny kierowca to taki, który zachowuje czujność i który zawsze jest o krok przed innymi użytkownikami drogi.

3. Poznaj swój pojazd - aby móc do maksimum wykorzystać możliwości samochodu ciężarowego, należy dobrze poznać jego wyposażenie i funkcje. Znajomość reakcji pojazdu i stylu jazdy odpowiedniego dla poszczególnych sytuacji stanowi ważny krok w kierunku redukcji zużycia paliwa.

(źr. Volvo Trucks Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.