Konto pracodawcy


Wykwalifikowany kierowca może zaoszczędzić do 10 procent paliwa - wyniki the Drivers’ Fuel Challenge

Kierowcy samochodów ciężarowych mogą prostymi sposobami zmniejszyć zużycie paliwa, oszczędzając tym samym pieniądze swojej firmy. Dowiódł tego Christian Scheiflinger z Austrii, finalista światowego konkursu The Drivers’ Fuel Challenge 2014 organizowanego przez Volvo Trucks.


W przeciętnej firmie transportowej koszty paliwa stanowią nieco ponad jedną trzecią kosztów całkowitych. Z własnych badań Volvo Trucks wynika, że kierowca może zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 10 procent, co w dłuższej perspektywie oznacza ogromne oszczędności dla firmy. Dla Austriaka, który w światowym finale organizowanego przez Volvo Trucks konkursu The Drivers’ Fuel Challenge zdobył tytuł „Najoszczędniejszego kierowcy na świecie”, jazda ekonomiczna jest niemal jak sport. – Ważny czynnik to doskonała znajomość pojazdu i jego reakcji na Twoje polecenia. Jeśli w pełni rozumiesz Twój samochód ciężarowy, jak się zachowuje i jak reaguje, możesz udoskonali swoją jazdę, a także ekonomikę paliwową, mówi Christian Scheiflinger. Rozegrany 19 września br. w Goeteborgu finał jest jednym z wielu sposobów wykorzystywanych przez Volvo Trucks do podkreślania wpływu kierowcy na ekonomikę eksploatacji pojazdu. – Wszystkich 23 finalistów wykazało się doskonałymi umiejętnościami. Trzeba umieć właściwe reagować na sytuację drogową i umiejętnie spożytkować ogromną energię w pełni załadowanego samochodu ciężarowego znajdującego się w ruchu. Dobry kierowca wie, jak obrócić ciężar pojazdu na swoją korzyść – mówi Andrew Low, menedżer ds. szkoleń kierowców w Volvo Trucks, odpowiedzialny za merytoryczny aspekt The Drivers’ Fuel Challenge.
– Chodzi o wykreowanie świadomości o tym, jak wiele zależy od pojedynczego kierowcy, zaś The Drivers’ Fuel Challenge jest jedną metod, jakimi się posługujemy, by cel ten osiągnąć. Techniki jazdy ekonomicznej jest w stanie opanować każdy kierowca, ale to wymaga czasu i systematycznego wysiłku – stwierdza Vesna Jovic, project manager konkursu The Drivers' Fuel Challenge w Volvo Trucks.

Jazda ekonomiczna w trzech krokach:

1. Dostosuj się - żeby jeździć ekonomicznie, kierowca musi nauczyć się odczytywać sytuację drogową i dostosowywać się do niej. Należy zachowywać jak największą płynność jazdy – bezustannie.

2. Przewiduj - kierowca musi być ciągle przygotowany na nieoczekiwane sytuacje – nagłe hamowanie pojazdu poprzedzającego, pojawienie rowerzysty za zakrętem itp. Oszczędny kierowca to taki, który zachowuje czujność i który zawsze jest o krok przed innymi użytkownikami drogi.

3. Poznaj swój pojazd - aby móc do maksimum wykorzystać możliwości samochodu ciężarowego, należy dobrze poznać jego wyposażenie i funkcje. Znajomość reakcji pojazdu i stylu jazdy odpowiedniego dla poszczególnych sytuacji stanowi ważny krok w kierunku redukcji zużycia paliwa.

(źr. Volvo Trucks Polska)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC