Konto pracodawcy


Nowinki Volvo Trucks - samochód ciężarowy z silnikiem gazowym i podręcznik kierowcy na smartfony

Volvo Trucks poinformowało o nowej ofercie pojazdów w Europie – wprowadza na rynek model Volvo FE napędzany silnikiem zasilanym metanem. Oprócz tego klienci Volvo będę mogli korzystać z podręczników kierowcy w wersji elektronicznej – w internecie oraz jako aplikacje na smartfony i tablety.

Volvo z silnikiem gazowym
Volvo FE CNG (Compressed Natural Gas) zostało opracowane głównie z myślą o zastosowaniach obejmujących krótkie cykle jazdy z częstymi postojami, takich jak wywóz odpadów czy lokalny transport dystrybucyjny. Jest wyposażone w nowy 9-litrowy silnik o zapłonie iskrowym, zasilany sprężonym gazem ziemnym i spełniający normę emisji spalin Euro 6, oraz automatyczną skrzynię biegów.
Spaliny powstające w wyniku spalania metanu są bezwonne i zawierają bardzo mało szkodliwych substancji. Jeżeli stosuje się metan w postaci biogazu, czyli pozyskiwany z surowców organicznych, ogólna emisja dwutlenku węgla może być nawet o 70 proc. mniejsza, w porównaniu z pojazdem wyposażonym w konwencjonalny silnik wysokoprężny. Dzięki automatycznej skrzyni biegów pojazd charakteryzuje się równie doskonałymi właściwościami jezdnymi, jak konwencjonalne Volvo FE. Automatyczna skrzynia biegów zapewnia również większe przyspieszenie. – W perspektywie długofalowej metan jako paliwo samochodowe stanie proekologiczną alternatywą dla oleju napędowego. Obecnie działania koncentrują się na współpracy z różnymi organami władzy i firmami z sektora prywatnego w celu wypracowania odpowiednich norm prawnych i warunków sprzyjających upowszechnieniu się tego paliwa – mówi Lars Mårtensson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks.
Sprzedaż nowego Volvo FE CNG w Europie rozpocznie się w sierpniu br., zaś produkcja seryjna – na początku roku 2015.

Pierwszy podręcznik kierowcy w formie aplikacji na urządzenia mobilne
Obecnie klienci Volvo Trucks otrzymują spersonalizowane podręczniki kierowcy w formie książkowej, wraz z zakupionym samochodem ciężarowym. Ale już wkrótce to się zmini. Volvo Trucks opublikowało nowe wersje elektroniczne podręczników, które będą dostępne w internecie oraz jako aplikacje na smartfony i tablety. Celem cyfryzacji podręczników jest zapewnienie klientom, kierowcom i mechanikom dostępu do najbardziej aktualnych informacji, odnoszących się do podwozia o konkretnym numerze, w każdym czasie i miejscu.
– Dzięki naszemu elektronicznemu podręcznikowi kierowcy użytkownik ma dostęp do pełnych i najbardziej aktualnych informacji dotyczących pojazdu o danym numerze podwozia – także offline. Podręcznik elektroniczny jest wzbogacony o narzędzia wydanie ułatwiające wyszukiwanie potrzebnych informacji. Zawiera filmy instruktażowe i ilustracje prezentujące prawidłowy sposób korzystania z poszczególnych funkcji pojazdu – wyjaśnia Malin Ersman, menedżer projektu w Volvo Trucks.
Nowy podręcznik kierowcy sprzyja także maksymalizacji dyspozycyjności samochodu ciężarowego. Mając możliwość natychmiastowego sprawdzenia rzeczywistej konfiguracji pojazdu, pracownicy stacji obsługi są w stanie szybciej odpwiadać na pytania klienta dotyczące działania i sposobu korzystania z wyposażenia pojazdu. Elektroniczne podręczniki kierowcy są bezpłatne i dostępne dla modeli: Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX, z wyjątkiem modeli produkowanych w Ameryce Południowej. Są one dostępne zarówno na stronie internetowej, jak i w formie aplikacji na smartfony i tablety, do pobrania z AppStore i Google Play.

(źr. Volvo Trucks)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC