Dodaj ogłoszenie o pracy


600 sposobów na łatwiejsze korzystanie z płatnych dróg i tankowanie paliwa

Na przykładzie jednej z największych firm transportowych - Omega Pilzno, możemy zobaczyć 600 sposobów na to, jak ułatwiać swojej flocie korzystanie z płatnych dróg oraz tankowanie paliwa na terenie Europy. Tyle właśnie kart paliwowych DKV, bo o nich tu mowa, wykorzystywanych jest łącznie przez kierowców tego podkarpackiego giganta transportowego. Przewoźnik korzysta z nich między innymi na terenie Czech i Słowacji.

W celu wygodnego rozliczania opłat drogowych na terenie Czech i Słowacji, firma poszukiwała sprawdzonego pośrednika, który zagwarantuje pełną przejrzystość rozliczeń przy jednoczesnym niewysokim poziomie pobieranej prowizji. Wszystkie te warunki spełniła firma DKV Euro Service, która współpracuje z firmą Omega Pilzno już od ponad 12 lat.

Wygoda rozliczeń post-paid
Chcąc rozliczać opłaty drogowe w Czechach trzeba wyposażyć pojazdy w specjalne urządzenia Premid, za pomocą których możliwe jest naliczanie opłat. Przy dużej flocie i przy regularnym korzystaniu z sieci dróg w tym kraju, wygodne jest rozliczanie opłat w trybie post-paid. Dzięki temu, w odróżnieniu od metody pre-paid gdzie urządzenie doładowujemy z góry określoną kwotą, płatność zostaje odroczona i jest wyliczana w oparciu o rzeczywiście przejechane odcinki objęte mytem. Wygląda to tak, że opłaty są rejestrowane podczas każdego przejazdu przez bramki autostrad, a następnie regulowane za pośrednictwem karty DKV. Suma wszystkich opłat zostaje odnotowana w systemie DKV i rozliczana jest na końcu ustalonego okresu rozliczeniowego. W praktyce przewoźnik otrzymuje od DKV dwa razy w miesiącu fakturę z pełnym rozliczeniem transakcji według poszczególnych urządzeń Premid oraz według dni.

Podobnie jak w przypadku czeskiego myta, również i na Słowacji jest podobne z rozliczaniem opłat drogowych w trybie post-paid za pośrednictwem DKV. Metoda płatności odroczonej jest polecana wszystkim przewoźnikom, którzy często korzystają z płatnych dróg na terenie Słowacji. Naliczanie opłat realizowane jest poprzez specjalne urządzenia pokładowe wyposażone w moduł GPS, w które firma wyposażyła swoje pojazdy. Warunkiem korzystania z systemu post-paid jest uprzednie zawarcie umowy z operatorem sieci płatnych dróg na Słowacji. Na wszystkich tych etapach firma DKV służy wsparciem i pomaga ograniczyć do minimum wszelkie formalności. Warto zaznaczyć, że rozliczając na Słowacji opłaty w modelu post-paid, nie mają obowiązku wnoszenia gwarancji bankowej.

Dlaczego DKV?
Przede wszystkim z uwagi na konsolidację rozliczeń. Jeśli za pośrednictwem jednego operatora karty paliwowej rozliczamy opłaty drogowe w wielu krajach w tym również myto w Polsce, mamy jednego partnera odpowiedzialnego za wszystkie faktury i kontrolę płatności. Oznacza to, że np. na trasie  Warszawa-Praga-Bratysława, przewoźnik na jednej fakturze otrzyma w pełni zebrane koszty za ViaToll, MYTO CZ oraz MYTO SLO. Co ważne, pośrednictwo emitenta kart DKV pozwala na obsługę opłat drogowych również z pozostałych krajów Europy. Wsparcie zapewnione jest na etapie rejestracji do poszczególnych systemów oraz rozliczenia opłat, a dodatkowo świadczone są liczne usługi dodatkowe (pomoc drogowa, serwisy, myjnie itp.) Dla przewoźnika jest to rozwiązanie szczególnie wygodne, ponieważ daje oszczędność czasu (szybki proces rejestracji), minimum formalności (jedna wygodna faktura od DKV) oraz dostęp do wielu usług dodatkowych (system rabatów, narzędzia on-line).
Na uwagę zasługuje również wydłużony termin płatności, który w przypadku DKV wynosi aż 21 dni od momentu wystawienia faktury. Pozwala to elastycznie planować wydatki i polepsza płynność finansową firmy.

(Opr. DKV Euro Service Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.