Konto pracodawcy


Można już kupić Volvo FH16 Euro 6

Rozpoczyna się sprzedaż Volvo FH16 z silnikiem Euro 6 – informuje Volvo Trucks Polska. Oferując do 750 KM mocy i 3550 Nm momentu obrotowego, Volvo FH16 pozostaje najmocniejszym na świecie samochodem ciężarowym. Pierwsze egzemplarze Volvo FH16 Euro 6 zostaną dostarczone pod koniec czerwca.

Volvo FH16 idealnie sprawdza się jako ciągnik siodłowy w ciężkich zestawach drogowych, zestawach do przewozu dłużycy drzewnej, a także w szybkim transporcie wymagającym pojazdu o doskonałych właściwościach jezdnych i wydajności. Obecnie ten najmocniejszy na świecie produkowany seryjnie samochód ciężarowy jest dostępny z 16-litrowymi silnikami nowej generacji K, rozwijającymi moc 750, 650 lub 550 KM, z których każdy spełnia normę emisji spalin Euro 6. Poza większą czystością spalin, nowe jednostki napędowe cechują się także zwiększonym momentem obrotowym przy niskich prędkościach obrotowych, bardziej wydajnym hamulcem silnikowym oraz większą cichobieżnością.
– Volvo FH16 z silnikiem Euro 6 odznacza się taką samą jak dotychczas, wysoką niezawodnością oraz identycznym zużyciem paliwa i mocą. Ale obecnie kierowca ma dyspozycji maksymalny moment obrotowy już przy prędkości zaledwie 900 lub 950 obr/min, zależnie od wersji silnika. Zaletą tej udoskonalonej charakterystyki momentu obrotowego jest również możliwość wyboru niższego („szybszego”) przełożenia przekładni głównej w celu osiągnięcia jak najlepszej ekonomiki paliwowej – wyjaśnia Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. układów napędowych w Volvo Trucks.

Wszystkie silniki współpracują ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift. Jednostka o mocy 550 KM jest również dostępna w połączeniu z manualną skrzynią biegów. Każda z wersji silnika jest wyposażona w hamulec silnikowy Volvo VEB+, o maksymalnej mocy hamowania zwiększonej z 425 do 470 kW i dostępnej przy 2200 obr/min, który przyczynia się do dalszej poprawy bezpieczeństwa jazdy i ogranicza zużycie hamulców zasadniczych.

W celu zapewnienia niskiego poziomu emisji NOx, wymaganego normą Euro 6, inżynierowie Volvo wyposażyli nowy silnik w chłodzony układ recyrkulacji spalin EGR (Exhaust Gas Recirculation), w połączeniu z udoskonalonym układem oczyszczania spalin. Działanie EGR wspomaga nowy, dwustopniowy układ turbodoładowania, który także jest źródłem wysokiej mocy jednostki napędowej. Układ wtryskowy realizuje funkcję wtrysku wstępnego. Polega to na dostarczaniu do cylindra niewielkiej dawki paliwa przed fazą wtrysku głównego w celu uzyskania bardziej równomiernego przyrostu ciśnienia, czego rezultatem jest cichsza, bardziej „miękka” praca silnika.

Volvo FH16 Euro 6, fakty:
•    Wyposażone w jednostkę napędową Volvo D16K550/650/750  – sześciocylindrowy, rzędowy, dwustopniowo turbodoładowany silnik wysokoprężny z górnym wałkiem rozrządu, czterema zaworami na cylinder i układem wtryskowym Common Rail.
•    Dostępne w wersjach o mocy maksymalnej 750 KM (3550 Nm), 650 KM (3150 Nm) i 550 KM (2900 Nm*).
•    O 80% procent mniejsza emisja cząstek stałych (PM) i o 50% mniejsza emisja tlenków azotu (NOx), w porównaniu z wersją Euro 5.
•    FH16 Euro 6 jest dostępna na rynkach europejskich.
*2800 Nm w połączeniu z manualną skrzynią biegów.

(źr. za inf. Volvo Trucks Polska)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC