Dodaj ogłoszenie o pracy


RENAULT TRUCKS - prezentuje nową gamę pojazdów dystrybucyjnych

Nowa gama pojazdów dystrybucyjnych Renault Trucks stanowi kontynuację dotychczasowych osiągnięć firmy. Dziedzicząc niezawodność i jakość od poprzedniej gamy pojazdów Renault Trucks, spełnia najnowszą normę emisji spalin Euro 6, a także wyróżnia się lepszą ergonomią i bardziej asertywnym wyglądem.

Opracowując swoją nową gamę pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks wykorzystało własne doświadczenia i wiedzę o tym specyficznym segmencie transportu. Mimo że nowe pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks – seria D – bazują na wcześniejszych modelach firmy, stanowią bardziej konsekwentną propozycje rynkową, obejmującą jeden typoszereg z czterema modelami pojazdów zdolnymi spełnić wszystkie potrzeby klientów. Serię D  Renault Trucks tworzą obecnie trzy modele: Renault Trucks D (DMC od 10 do 18 t), Renault Trucks D Wide (DMC od 16 do 26 t) i Renault Trucks D Access  (DMC od 18 do 26 t). Wkrótce
zostanie ona uzupełniona o pojazd w klasie DMC od 3,5 do 7,5 t.

Pojazdy Renault Trucks D są napędzane nowymi silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6: sześciocylindrowym DTI 8 lub czterocylindrowym DTI 5. Jednostka DTI 5 w wersji o mocy 240 KM jest najmocniejszym na rynku silnikiem czterocylindrowym. Podobnie jak w pozostałych pojazdach z nowej gamy Renault Trucks, nowa forma zewnętrzna, z trapezową kratą wlotu powietrza budzącą skojarzenia z symbolem „π”, potęguje wrażenie wytrzymałości serii D. W wnętrzu kabiny pojawiły się nowe elementy zwiększające komfort pracy. W celu spełniania zróżnicowanych potrzeb klientów z segmentów transportu dystrybucyjnego i komunalnego, Renault Trucks oferuje duży wybór podwozi i opcji przystosowania do zabudowy, a także specjalne wersje pojazdów.
Nowa gama Renault Trucks D została zaprojektowana we współpracy z klientami, tak aby była skutecznym narzędziem poprawy wydajności.

To pojazd zarabia na właściciela
Klienci zajmujący się transportem dystrybucyjnym w mieście podlegają wielu ograniczeniom, które negatywnie oddziałują na ich wydajność. Podczas prac na nową gamą Renault Trucks D w pełni uwzględniono potrzebę redukowania kosztów eksploatacji przez klientów. Nowe silniki DTI 5 i DTI 8 zostały opracowane z wykorzystaniem wypróbowanych i niezawodnych technologii, dostosowanych do specyfiki użytkowania pojazdu na obszarach miejskich. Spełniają normę emisji spalin Euro 6, odznaczając się wysokimi osiągami i niezawodnością. Jednocześnie charakteryzują się równie doskonałą ekonomiką paliwową, jak jednostki napędowe poprzedniej generacji. Maksymalny moment obrotowy dostępny już od 900 obr/min oznacza, że kierowca nie musi wykorzystywać pełnego zakresu prędkości obrotowych silnika, co z kolei skutkuje niższym zużyciem paliwa. Duża moc nowej jednostki czterocylindrowej, porównywalna z wydajnością silnika sześciocylindrowego, umożliwia zwiększenie ładowności pojazdu. Renault Trucks stosuje zautomatyzowane skrzynie biegów, zapewniające oszczędność paliwa, ochronę podzespołów układu napędowego, niższe koszty obsługi technicznej i możliwość koncentrowania się kierowcy wyłącznie na kierowaniu pojazdem. Wiele podzespołów w Renault Trucks D i D Wide zostało zmodernizowanych pod kątem zmniejszenia kosztów i ułatwienia obsługi technicznej. Przykładem może być przedni zderzak, który nie jest już pojedynczym elementem, lecz składa się z trzech części. Z myślą o klientach chcących jeszcze bardziej ograniczyć koszty eksploatacji pojazdu, także dla typoszeregów D i D Wide przewidziano program Optifuel. Wykorzystanie oprogramowania do monitorowania i analizy zużycia paliwa Optifuel Infomax w połączeniu z opracowanym przez Renault Trucks szkoleniem kierowców w zakresie ekonomicznej jazdy, umożliwia oszczędzanie do 15 proc. paliwa.  W segmencie dystrybucyjnym, charakteryzującym się znacznym zróżnicowaniem zadań transportowych, samochód ciężarowy musu precyzyjnie spełniać potrzeby klientów. Dlatego Renault Trucks oferuje ponad 100 różnych wariantów pojazdów, stosując w nich rozwiązania ułatwiające montaż zabudowy. Gdy tylko pojazd zostanie zamówiony, firma zabudowująca uzyskuje dostęp do wszystkich rysunków podwozia, za pośrednictwem specjalnego portalu internetowego. Dzięki temu może skuteczniej zaplanować swoją pracą i skrócić czas zabudowy pojazdu od 20 proc.  Swoją nową gamę D Renault Trucks opracowało z myślą o optymalizacji wykorzystania pojazdu. Oznacza to m.in. dzielenie przez producenta swoją wiedzą z klientami, by móc  proponować im kompleksowe rozwiązania transportowe. Oznacza również wspieranie klientów w całym okresie eksploatacji pojazdu i oferowanie im skutecznych rozwiązań w obszarach, takich jak finansowanie, ubezpieczenie, analiza zużycia paliwa, szkolenie w zakresie jazdy ekonomicznej oraz – na szczeblu lokalnym – obsługa serwisowa w celu utrzymania sprawności pojazdu i minimalizacji kosztów przestoju.

Niezawodność
Pojazdy Renault Trucks D są przygotowane do najtrudniejszych warunków użytkowania. Posiadają m.in. stalowe zderzaki i inne elementy ochronne. Renault Trucks może dostarczyć pojazdy specjalnie przygotowane do zabudów specjalistycznych m.in. śmieciarką, zamiatarką, nadwoziem pożarniczym, cysterną itp. W celu zagwarantowania niezawodności pojazdów w każdych warunkach użytkowania, Renault Trucks przetestowało je na dystansie wielu milionów kilometrów, a także na różnego rodzaju stanowiskach badawczych. Kabinę poddano wyjątkowo wymagającym testom zderzeniowym i wytrzymałościowym. Charakterystyczną cechą Renault Trucks D jest także doskonała zwrotność, umożliwiająca dotarcie do najbardziej trudno dostępnych miejsc. Sprzyjają temu mała średnica zawraca, krótki przedni zwis i kompaktowe kabiny pojazdów. W ofercie znajduje się także Renault Trucks D Access, jedyny na rynku model z niskowejściową kabiną Low Entry o szerokości 2,29 m, w odstępach co 300 mm., który umożliwia wywóz odpadów z wąskich uliczek, jednocześnie zapewniając łatwy dostęp do kabiny.(Nie oferowany na rynku polskim). Ale Renault Trucks oferuje znacznie więcej: wsparcie klientów w całym okresie eksploatacji pojazdu w celu utrzymywania go w doskonałym stanie technicznym i w stanie maksymalnej dyspozycyjności. Już w chwili zakupu pojazdy firma może zaoferować kompleksowe rozwiązanie, obejmujące finansowanie, ubezpieczenie, systemy telematyczne, obsługę techniczną i naprawę. Za pośrednictwem swojej sieci 1600 stacji obsługi na całym świecie, Renault Trucks jest w stanie szybko udzielić klientowi pomocy. Ponad 80% usterek zdarzających się w drodze jest diagnozowanych w czasie krótszym niż 30 minut, co pozwala do minimum skrócić czas przestoju pojazdu.

Nowy designe
Forma zewnętrzna Renault Trucks D odzwierciedla nowy styl projektowy Renault Trucks. Wszystkie Renault Trucks D pojazdy współdzielą motyw trapezowej kraty wlotu powietrza w kształcie symbolu „π” i światło kierunkowskazu doskonale widoczne dla kierowców pojazdów nadjeżdżających przodu i z tyłu. Ekspresyjny wygląd potęguje wrażenie wytrzymałości i podkreśla dumę, jaką odczuwają kierowcy. Powodem do dumy dla kierowców jest komfortowe wnętrze kabiny. W typoszeregu D wszystkie elementy sterujące są łatwo dostępne i wyjątkowo wygodne w użyciu. Kierowca ma do swojej dyspozycji wiele schowków, które pomieszczą wszystko, co potrzebne do sprawnego wykonania zadania transportowego. Ergonomiczna deska rozdzielcza, regulowane w dwóch płaszczyznach koło kierownicy z pneumatyczną blokadą, duży cyfrowy wyświetlacz, radio z odtwarzaczem płyt CD, plików MP3 i obsługą technologii Bluetooth – wszystko to ułatwia kierowcy pracę. Nowe ergonomiczne fotele zapewniają większy komfort i są pokryte nowym rodzajem tapicerki tekstylnej. Tempomat i zautomatyzowana skrzynia biegów, sterowane przyciskami na kole kierownicy, pozwalają kierowcy koncentrować się na kierowaniu pojazdem. Napędzane bardziej cichobieżnymi silnikami Euro 6, pojazdy Renault Trucks D są mniej uciążliwe dla otoczenia. Poziom hałasu w kabinie D Wide zmalał 35 proc., czyli o niemal 2 dB, w porównaniu z pojazdami poprzedniej generacji. Zapewniono także wyjątkowo łatwy dostęp do kabiny i przedniej szyby. Do wnętrza kabiny prowadzą dwa stopnie wejściowe. Dwa stopnie wbudowano także w zderzak z tworzywa sztucznego (w niektórych wersjach pojazdów jest dostępny dodatkowy stopień).
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo kierowcy jest najważniejsze, zarówno podczas jazdy, jak i wchodzenia i wychodzenia z kabiny. Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks zawsze były cenione za swoje osiągi, skuteczność hamowania i doskonałą widoczność ze stanowiska kierowcy. W obszarze bezpieczeństwa czynnego, Renault Trucks oferuje w standardzie układ stabilizacji toru jazdy ESP. Z kolei bezpieczeństwo bierne zwiększono poprzez wzmocnienie podłogi kabiny i oparć foteli, dzięki czemu fotele skuteczniej chronią w czasie zderzenia. We wszystkich pojazdach nowej gamy są stosowane czerwone pasy bezpieczeństwa. Renault Trucks D Access Euro 6 jest dostępne w wersji z skrętną oś tylną (wleczoną lub pchaną) sterowaną elektronicznie, polepszającą zwrotność pojazdy przy małych prędkościach oraz większą stateczność kierunkową przy dużych prędkościach jazdy. Dzięki elementom, takim jak szyby w dolnych częściach drzwi pasażera i kierowcy, panoramiczna szyba czołowa (pole widzenia w Renault Trucks D Access wynosi niemal 220°), dzielone lusterka wsteczne i szyba w tylnej ścianie kabiny, kierowca Renault Trucks D ma doskonałą widoczność w każdych warunkach. Wszystkie te elementy ograniczają do minimum martwe pola, co ułatwia kierowcy dostrzeżenie pieszych, rowerzystów, motocykli czy samochodów osobowych. Wydajny roboczy układ hamulcowy i hamulce dodatkowe skutecznie chronią kierowcę, innych użytkowników drogi i ładunek. Pojazdy Renault Trucks D są standardowo wyposażone w hamulec wydechowy i mogą być wyposażone w hamulec silnikowy Optibrake. Posiadają elektroniczne sterowany układ hamulcowy EBS, układ antypoślizgowy ASR, funkcję hamowania awaryjnego, funkcję wspomagania przy ruszaniu pod górę (Hill Start Aid) oraz wskaźnik zużycia klocków hamulcowych. Systemy te zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa kierowcy, innych użytkowników dróg i ładunku.

ZASTOSOWANIA
Gama Renault Trucks D spełnia potrzeby klientów z wielu różnych segmentów transportu, takich jak:
Transport dystrybucyjny – transport paczek, produktów chłodniczych, płynów w cysternach, materiałów budowlanych.
Transport komunalny – wywóz odpadów komunalnych i przemysłowych, czyszczenie kanalizacji, utrzymanie dróg (zamiatanie, odśnieżanie); w tej kategorii mieszczą się także pojazdy wykorzystujące alternatywne źródła energii.
Służby ratownicze i zastosowania specjalne – pojazdy pożarnicze, przewóz materiałów niebezpiecznych, służby techniczne i ratownictwo drogowe.

Silniki Euro 6
Pojazdy Renault Trucks D są napędzane nowymi silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6. charakteryzującymi się doskonałą trwałością i niezawodnością. Zużycie paliwa nie uległo zmianie, w porównaniu z jednostkami napędowymi klasy Euro 5.
W nowych silnikach zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii, zapewniającą silnikowi dużą elastyczność, a także wentylator ze sprzęgłem. Maksymalne ciśnienie wtrysku o wartości 2000 bar gwarantuje wysoką sprawność procesu spalania.
Wykorzystując opracowany przez Grupę Volvo silnik 4-cylindrowy, Renault Trucks oferuje najmocniejszą jednostkę napędową w swojej klasie, rozwijającą 240 KM. Ogromną zaletą tego silnika jest moc porównywalna z osiągami jednostki 6-cylindrowej, przy znacznie mniejsze masie własnej, co pozwala zwiększyć ładowność pojazdu.

Maksymalna dyspozycyjność pojazdu
Szybka pomoc drogowa 24/7 - jeżeli już dochodzi do awarii pojazdu w drodze, zdarza się to zwykle w najbardziej niesprzyjającym momencie i może powodować zakłócenia w działalności klienta. Dlatego Renault Trucks, za pośrednictwem sieci 1600 swoich stacji obsługi i przy wsparciu ponad 1000 pojazdów serwisowych, oferuje sprawną i szybką pomoc drogową, ramach usługi 24/7. Co więcej, żeby skrócić czas od pierwszego wezwania do pomyślnego zakończenia sprawy, klienci Renault Trucks w trakcie całego procesu kontaktują się z jedną osobą mówiąca w preferowanym przez nich języku. Po wstępnym zdiagnozowaniu usterki przez telefon, mechanik dojeżdża na miejsce zdarzenia, bada problem i o ile to możliwe – w 90 proc. przypadków – wykonuje naprawę w miejscu postoju pojazdu. W przypadku konieczności zamówienia części zamiennych, stacja obsługi korzysta z dostępnej przez całą dobę usługi ActivParts, zapewniającej ekspresową dostawę części.

Nowa gama pojazdów dystrybucyjnych jest częścią kompleksowego programu odnowy zakresu produkcji Renault Trucks. Program ten został zrealizowany przy wsparciu inwestycyjnym Grupy Volvo w kwocie 2 miliardów euro i obejmował najbardziej rygorystyczne w historii Renault Trucks testy jakościowe oraz testy eksploatacyjne w rzeczywistych warunkach, przeprowadzone we współpracy z 50 klientami z różnych zakątków świata. Nowa gama pojazdów umożliwi Renault Trucks pozyskanie nowych klientów i zwiększenie swojego udziału w rynku.
(źr. Renault Trucks)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.