
Aplikacje mobilne mogą wspierać praktycznie każdy proces w firmie: od prostej rejestracji czasu pracy pracownika, przez sprzedaż, wydanie i transport towarów do klienta końcowego, na przeglądaniu stanu firmy w raportach Business Intelligence kończąc. Mając na uwadze ten trend, Comarch konsekwentnie rozwija portfolio aplikacji dedykowanych urządzeniom mobilnym, wchodzących w skład pakietu Comarch ERP Rozwiązania mobilne. Najbardziej zdominowanym obszarem działalności firm, w którym aplikacje mobilne całkowicie zastępują tradycyjne rozwiązania IT, są działy sprzedaży. Aplikacja mobilna działająca na telefonie lub tablecie ma spełniać w tym przypadku wiele różnorakich zadań.
Do tej pory klienci mogli korzystać z rozwiązania Comarch ERP Mobilny Sprzedawca, i przy jego wsparciu planować i realizować wizyty, prezentować ofertę czy finalizować sprzedaż. Obecnie dzięki rozwiązaniu Mobilna Flota możliwa jest również wygodna rejestracja czasu pracy oraz wykonanych tras. Jest to przydatne zarówno dla sprzedawcy, jak i jego kierownika, który może na bieżąco śledzić pracę swoich podwładnych. Aplikacja Comarch ERP Mobilna Flota zainstalowana na telefonie umożliwia rejestrację pozycji poprzez GPS oraz komunikowanie się ze współpracownikami, a komplementarne rozwiązanie dostępne przez przeglądarkę daje możliwość przeglądania zarejestrowanych tras. Istotna jest także możliwość analizy efektów wszystkich prowadzonych w firmie działań, nie tylko handlowych czy dotyczących procesów magazynowych, ale także z każdego innego obszaru. Tutaj z pomocą przychodzi Comarch ERP Mobilny BI.
– Filozofia rozwoju gamy rozwiązań mobilnych Comarch ERP ma na celu wzajemne przenikanie i uzupełnianie się potrzebnych narzędzi, tak aby osoby na nich pracujące miały dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji w jednym miejscu. Wszystko dostępne w intuicyjnym interfejsie zgodnym z panującymi trendami rozwoju aplikacji na platformę Android – mówi Piotr Budzinowski, product manager systemów ERP w Comarch.
(źr. COMARCH)