Konto pracodawcy


Widlak z osprzętem czy bez?

Wybór osprzętu do wózka widłowego zależy od charakteru zadań, które będzie wykonywać. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na zakup widlaka bez dodatkowego osprzętu, a w niektórych branżach jest to konieczność ze względu na specyfikę przewożonego towaru, w innych dodatkowe wyposażenie pozwala zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo pracowników.
Typ wózka widłowego, warunki w których jest wykorzystywany, ale przede wszystkim rodzaj wykonywanych prac to główne czynniki determinujące wybór konkretnego osprzętu. Największą popularnością cieszy się zwłaszcza w branży spożywczej, ogrodniczej oraz sadowniczej. Rynek oferuje dziesiątki rozwiązań, z czego większość tworzonych jest na zamówienie, pod konkretne potrzeby przedsiębiorstwa. Ich montaż jest na tyle prosty, że może być wykonany przez pracowników w firmie. Większość producentów wózków widłowych współpracuje z dostawcami dodatkowego osprzętu, dlatego już podczas zakupu można wyposażyć widlaka w dedykowane akcesoria usprawniające pracę. - W ofercie STILL znajduje się w zasadzie cały przekrój rozwiązań dostępnych na rynku. Potrzeby klientów są w tym zakresie niezwykle zróżnicowane. Wśród popularnych typów osprzętów warto wymienić np. przesuw boczny, obrotnice, chwytaki, pozycjonery, paletyzery, przedłużki, żurawie, trzpienie, pługi śnieżne. Klienci bardzo często decydują się na zakup dodatkowego osprzętu, ponieważ pozwala to rozszerzyć możliwości, które daje sam widlak - mówi Tobiasz Jakubczak, specjalista ds. Produktu w firmie STILL. Jakie są najbardziej popularne rozwiązania?
Do piasku i do śniegu
Przedsiębiorstwa, w których przewozi się materiały sypkie mogą korzystać z różnego rodzaju pojemników i szufli. Szufla hydrauliczna, nazywana także łyżką, może służyć do transportu węgla i piasku. Montowana na widłach bądź na karetce, sterowana jest zazwyczaj jednym bądź dwoma cylindrami hydraulicznymi. Podobnym rozwiązaniem są szufle mechaniczne, które otwiera się za pomocą cięgna i zamyka przez opuszczenie wideł. Do prostego rozładunku przewożonego materiału służy pojemnik przechylny, dostępny także w wersji zamykanej, jak i kontener z uchylnym dnem. Aby widlak mógł być wykorzystywany również do odśnieżania, warto zainwestować w odpowiedni pług, który to umożliwi.
Do owoców i palet
Paletyzery to narzędzia, które mogą pozwolić na jednoczesny transport od jednej nawet do ośmiu palet. Osprzęt ten sprawdzi się w sytuacji dużego i szybkiego załadunku bądź rozładunku. Wiele z nich jest wyposażonych w przesuw boczny, przez co ograniczone jest zużycie i obciążenie wózka widłowego. W niektórych modelach można także zmniejszyć odległość między paletami do zera, przez co przewóz ładunku jest bezpieczniejszy i bardziej wydajny. Urządzeniem, które również ułatwi transport są obrotnice. Narzędzia te, napędzane są przez układ ślimakowy. Obrotnice zbudowane na bazie solidnego, stalowego odlewu umożliwiają łatwe wysypanie materiału w przypadku dużych skrzyń z ładunkiem. Pozwala to na znaczne zwiększenie wydajności oraz ułatwienie pracy. Obrotnice świetnie sprawdzają się w branży spożywczej i sadowniczej, choćby do prostszego transportu owoców.
Do beczek i do bel
Do usprawnienia przewozu mniejszych materiałów, takich jak beczki, bele, kartony czy role służą różnego rodzaju chwytaki. Uchwyty do beczek to narzędzia pozwalające na przewóz pionowy od jednej do dwóch sztuk. Egzemplarze posiadające automatyczne zwolnienie pozwalają na szybszą pracę – operator nie musi schodzić z wózka by postawić beczkę. W przypadku firm, w których przewozi się bele celulozy czy role papieru przyda się obrotowy chwytak. Urządzenie skonstruowane na bazie profilowanych prowadnic zapewnia stabilność i sprawniejszą obsługę ładunków. Podobnie wygląda to w przypadku transportu towarów w kartonach (np. AGD, RTV), gdzie także wykorzystuje się chwytaki. Ich wyłożone gumą ramiona sprawiają, że siła nacisku rozkłada się równomiernie na ładunek, a przewóz jest o wiele szybszy.
(źr. STILL/red. bt)

 

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC