Konto pracodawcy


Zakup używanego wózka widłowego pod kontrolą

Zakup używanego wózka widłowego wiążą się z podobnymi obawami jak z przy zakupie samochodu z drugiej ręki. Niepewne źródło oznacza brak gwarancji dobrego stanu technicznego oraz ryzyko ukrytych wad i usterek. Jak więc kupić sprawdzony sprzęt?


Rynek wtórny floty magazynowej w ostatnich latach prężnie się rozwinął. Choć w dalszym ciągu częściej kupowane są nowe wózki widłowe, zainteresowanie używanym sprzętem rośnie. Nic w tym dziwnego, bowiem model z drugiej ręki może być nawet o połowę tańszy niż nowy - jednak tylko w przypadku, gdy zakup nie będzie wiązał się z nieprzewidzianymi kosztami w przyszłości. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców woli powierzyć odpowiedzialność za stan techniczny maszyny profesjonalistom i decyduje się na zakup wózka używanego, ale ze sprawdzonego źródła.


Główną zaletą renomowanych dostawców jest gruntownie udokumentowana przeszłość każdej maszyny. Większość oferowanych wózków pochodzi od ich dotychczasowych klientów, którzy użytkowane przez siebie modele wymienili na nową flotę. To także gwarancja użycia oryginalnych części zamiennych we wszystkich przeprowadzanych naprawach oraz możliwość zawarcia umowy serwisowej. W niektórych firmach można nawet osobiście nadzorować naprawy, jakie przechodzi wybrany wózek, zdecydować o nowym kolorze lakieru czy dobrać sprofilowane pod kątem konkretnej branży akcesoria. Zapewnia to wyjątkową w przypadku zakupu modeli używanych przejrzystość transakcji. Oferta używanych widlaków jest bardzo szeroka i obejmuje pełen zakres sprzętu techniki magazynowej: od prowadzonych ręcznie paleciaków, po wyspecjalizowane wózki wysokiego podnoszenia. Największym powodzeniem cieszą się te stosunkowo nowe, o niewielkim przebiegu i w bardzo dobrym stanie technicznym. Aby ułatwić swoim klientom rozeznanie się w ofercie, wielu dostawców wprowadza klasyfikację dostępnego sprzętu, która dzieli go pod kątem np. lat eksploatacji czy kompleksowości dokonanej konserwacji.


- W firmie STILL Polska obowiązuje czterostopniowy system klasyfikacji używanych wózków widłowych. Niedawno wprowadziliśmy nową kategorię – Platinum, która przyznaje roczną gwarancję lub 1000 motogodzin na pojazd.  Wózek, nie starszy niż 18 miesięcy lub z mniejszym przebiegiem niż 1000 motogodzin, jest w doskonałym stanie technicznym i posiada ważne badania UDT. Wszystkie jego elementy, w tym bateria i opony, są sprawdzone, zregenerowane lub zupełnie nowe. Pojazdy w kolejnej kategorii – złotej – nie mają więcej niż 3 lata, posiadają zupełnie nową powłokę lakierniczą, ich stan techniczny jest potwierdzony przez naszych serwisantów, a gwarancja obowiązuje, w zależności od tego co nastąpi szybciej, 6 miesięcy lub 500 motogodzin. Kolejne kategorie: srebrna i brązowa, nie mają ograniczeń wieku, różnią się zakresem gwarancji i skalą dokonanych prac konserwacyjnych, zawsze jednak otrzymujemy w pełni sprawny wózek, który przeszedł badania UDT i nie ma prawa sprawiać nam problemów technicznych – mówi Piotr Piotrowski dyrektor działu wózków używanych w firmie STILL.


Zakup używanego wózka widłowego od renomowanego dostawcy posiada także inną istotną zaletę: w razie ewentualnej awarii po upływie okresu gwarancji, części zamienne są łatwo dostępne oraz nie będzie problemu z serwisowaniem maszyny. Przy wyborze dostawcy wózków używanych największe znaczenie ma zaufanie oraz pozytywne doświadczenia związane z wcześniejszymi inwestycjami. Warto zwrócić także uwagę na zaplecze techniczne warsztatu oraz wykwalifikowaną kadrę. Personel, który posiada uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego będzie w stanie odpowiednio przygotować wózek do obioru przez Inspektora UDT, a nawet w nim uczestniczyć.
(źr. STILL)

 

Zobacz także:
kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC