Dodaj ogłoszenie o pracy


System TSR - elektroniczny czytnik znaków drogowych - uchroni przed wypadkami

W ubiegłym roku aż 4 189 osób zginęło na drogach podczas 40.065 wypadków,  a ponad 49 tys. zostało rannych. Liczba zabitych w stosunku do roku 2010 wzrosła o 7,2 proc. Do bardzo wielu z tych tragedii doszło dlatego, że kierowcy nie zauważyli lub nie przestrzegali zaleceń znaków drogowych.

 

Aby przeciwdziałać wypadkom firma Mobileye Technologies stworzyłą system - Traffic Sign Recognition – TSR, który służy do upominania kierowców, że nie przestrzegają wskazań właśnie miniętego znaku drogowego. System może okazać się przydatny dla handlowców w lub kierowców tir-ów, czy autobusów, którzy mogą być kontrolowani w czasie rzeczywistym i upominani, żeby jechali w sposób zgodny z przepisami lub ekonomiczny i ekologiczny.

 

Jak to działa?
Z pomocą kamery zainstalowanej z przodu pojazdu, współpracującej z mapą cyfrową, kierowca jest informowany jakie zakazy, nakazy i ograniczenia czekają go na trasie planowanej do przejazdu. Wie kiedy wjeżdża do strefy ograniczonej prędkości lub kiedy nie należy wyprzedzać. System pomaga kierowcy zachować prawidłową prędkość, ale również, w połączeniu z systemem telematycznym, funkcjonującym w firmie transportowej, informuje osoby kontrolujące kierowców o ich nieprawidłowej jeździe. Jest więc możliwość, by na bieżąco przywoływać do porządku niesfornych miłośników łamania przepisów. System wyłapuje nie tylko znaki drogowe ostawione na poboczu, ale również wskazania świateł na skrzyżowaniach. Jednak ponieważ do rozpoznawania znaków jest używana kamera wizyjna, może ona nie rozpoznać znaków zasłoniętych przez inne pojazdy lub np. drzewa.

System rozpoznaje i interpretuje znaki drogowe za pomocą wysokiej jakości kamery, zainstalowanej przed przednią szybą samochodu. Ta kamera jest podstawowym elementem TSR. Dane pochodzące z niej mogą trafiać do systemu, a następnie zostać porównane z danymi z mapy cyfrowej i z informacjami płynącymi z systemu nawigacji satelitarnej oraz od służb utrzymania ruchu na drogach. Pozwala to na dostarczenie kierowcy informacji niewykrywalnych kamerą, jak bywa to w niektórych krajach z obszarem zabudowanym nie oznaczonym znakami drogowymi.

 

Obecnie używana w systemie kamera rozpoznaje znaki oddalone w bok od pojazdu do 10 m, a w pionie do 7 metrów, przy prędkości do 250 km/h. Gdy dokładne czujniki rozdzielczości staną się dostępne dla przemysłu motoryzacyjnego, firma Mobileye będzie mogła zwiększyć ten efektywny zasięg wykrywania znaków drogowych.

(źr. Mobileye Technologies)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.