Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy Unijny Kodeks Celny - warunki zawierania umów w obsłudze celnej towarów na tle procedury uproszczonej w świetle nowych przepisów

Od maja 2016 r. wchodzi w życie nowy kodeks celny tzw. Unijny Kodeks Celny - jest to akt prawny, który całkowicie zastępuje obecny Wspólnotowy Kodeks Celny. Szkolenie dotyczące warunków zawierania umów w obsłudze celnej towarów na tle procedury uproszczonej obejmuje nowe regulacje i nowe pojęcia. Szkolenie to przeznaczone jest dla osób, które obsługują klientów w zakresie odpraw celnych towarów. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się o nowych uregulowaniach wynikających z nowego UKC, szczegóły dotyczących zawierania umów na obsługę celną, zagrożenia jakie wynikają ze złych zapisów w umowach, o nowych zasadach odpowiedzialności agenta celnego / spedytora a klienta, zasadach odpowiedzialności wobec organu celnego, oraz inne nowe pojęcia i zagadnienia. Wykłady prowadzone będą w oparciu o case study i najnowsze orzecznictwo sądowe.

Miejsce: Warszawa

Termin: 09 marca 2016 r.

Trener – adwokat, wykładowca i trener, autor publikacji z zakresu prawa podatkowego, celnego oraz funkcjonowania administracji publicznej. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie we współpracy z firmami TSL. Specjalizuje się w prawie celnym i podatkowym. W trakcie swojej kariery pełnił funkcję managera zespołu ds. ceł i podatków w jednej z warszawskich kancelarii prawnych, obecnie partner w jednej z kancelarii w Warszawie. Odpowiada za obsługę klientów w zakresie prawa celnego i podatkowego. W ramach praktyki doradza klientem z branży TSL w kwestiach związanych z realizowaną przez nich obsługa celną, w tym regulacjach odpowiedzialności za należności publicznoprawne, organizacją obsługi w ramach procedur celnych, zabezpieczeniem należności. Z sukcesami reprezentuje klientów przed organami celnymi oraz sądami administracyjnymi w sprawach dot. należności celnych, w tym w sprawach związanych z powstaniem długu celnego w przewozie, cłem antydumpingowym, ustaleniem kraju pochodzenia towarów, jak również VAT w imporcie. Prowadził także sprawy sądowe powstałe na tle odpowiedzialności solidarnej za należności celne przewoźników, importerów oraz agencji celnych. Należy do kadry wykładowczej Warszawskiej Izby Adwokackiej, w ramach której szkoli aplikantów adwokackich z procedury administracyjnej oraz postępowania przed sądami administracyjnymi.

Cena za udział jednej osoby = 700 PLN +VAT (w cenie zawarty jest udział w wykładach, materiały, lunch, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia)

ZGŁOSZENIA UDZIAŁU należy przesyłać do 2 marca 2016 r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Liczba miejsc ograniczona, o udziale w szkoleniu decyduje kolejność przesyłanych zgłoszeń i dokonanie opłaty za udział. Więcej informacji udziela Beata Trochymiak, tel. 535 448 544.

POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

UWAGA! Dla firm, których przedstawiciele brali już udział we wcześniejszych szkoleniach organizowanych przez Pracujwlogistyce.pl, udzielamy rabatu! W przypadku zgłoszenia na każde kolejne szkolenie do 2 osób udzielamy 10 proc. rabatu, a przy zgłoszeniu 3 i więcej osób 15 proc. rabatu!

Program szkolenia obejmuje zagadnienia:

  1. Zakres realizacji usług celnych przez podmioty z branży TSL.
  2. Wprowadzenie do procedury uproszczonej.
  3. Usługi związane z VAT przy imporcie.
  4. Umowa obsługi – czyli sposób na uregulowanie współpracy z klientem:
    1. Elementy standardowe dla umowy o świadczenie usług.
    2. Niezbędne oświadczenia i zapewnienia stron.
    3. Jak zdefiniować przedmiot umowy?
    4. Do czego się zobowiązujemy? Określenie naszej odpowiedzialności.
    5. Do czego powinien zobowiązać się klient?
    6. Właściwe sposoby regulacji zasad współpracy przy zgłoszeniu celnym.
    7. Zwrot należności przywozowych od klienta – jak je zabezpieczyć?
    8. Wyłączenie odpowiedzialności wobec klienta za dług celny.
  5. Odpowiedzialność za dług celny wobec klienta, a wobec organu celnego.
  6. Inne tytułu powstania odpowiedzialności za dług celny.
  7. Specyfika składu celnego i związanych z nim usług.
  8. Co zrobić, gdy klient nie chce zwrócić należności przywozowych?

ZAPRASZAMY!

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.