Dodaj ogłoszenie o pracy


Kolejna fuzja na rynku - FVL Mostva i CAT Polska łączą siły

Działający do tej pory osobno na rynku FVL Mostva i CAT Polska, połączyły siły. W efekcie powstał CAT MOSOLF Polska. Fuzja, na którą zgodę wyraził już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, pozwala na poszerzenie obszaru działalności nowego podmiotu, którego usługi są jeszcze bardziej konkurencyjne. To ponad 600-osobowy zespół specjalistów, sieć oddziałów w całej Polsce, 50 tys. miejsc parkingowych, 400 autotransporterów i wieloletnie doświadczenie międzynarodowych udziałowców, liderów rynku europejskiego.

- Jest to duże połączenie w sektorze, ważne strategicznie dla obu firm. Mamy ponad 20 lat doświadczenia i kompleksową, bardzo konkurencyjną ofertę – mówi Wojciech Dutkiewicz, prezes zarządu MOSTVA, po rejestracji zmiany nazwy – CAT MOSOLF Polska, w skrócie CMPL.

Połączenie ogłoszono już teraz, chociaż oficjalna jego data to 1 maja 2021 roku. Klientami obydwu firm są czołowi producenci samochodów, dealerzy, firmy CFM i służby publiczne.

Po połączeniu CMPL oferuje znacznie szerszy zakres usług. Logistyka pojazdów gotowych obejmuje transport międzynarodowy drogowy i kolejowy, zarządzanie przestrzenią składowania, obsługę w porcie, odprawy celne, zarządzanie roszczeniami ubezpieczeniowymi oraz przeglądy. Wszystko jest realizowane od chwili, gdy pojazd opuści zakład produkcyjny, aż do momentu, gdy dotrze do dealera.

CMPL realizuje przygotowania flotowe, zabudowy specjalne i modyfikacje poprodukcyjne, które mają miejsce przed ostatecznym przekazaniem pojazdu odbiorcy końcowemu. Osobnym działem jest zarządzanie wolumenem samochodów używanych – transport, naprawy mechaniczne, przeglądy i przygotowanie estetyczne pojazdów.

(źr. CMPL)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.