Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy prom we flocie Polskej Żeglugi Bałtyckiej

Pasażerowie korzystający z połączenia Gdańsk-Nynäshamn już wkrótce będą mogli korzystać z nowej jednostki, jaką pozyskał polski armator PŻB - będzie to zaledwie siedmioletni statek Nova Star.

PŻB, której statki pływają w barwach Polferries, wprowadzi na trasie z/do Gdańska drugi obok jednostki Wawel prom. To zbudowany w 2011 r. w Singapurze statek Nova Star. Ma on 161 metrów długości, a na pokład może zabrać 1215 pasażerów. Dysponuje też linią ładunkową o długości 2790 metrów. Dużym atutem jest wiek promu – jego budowa zakończyła się zaledwie w 2011 r. Jednostka do tej pory obsługiwała połączenia pomiędzy amerykańskim Portland oraz Yarmouth w Kanadzie, a ostatnio służyła na trasie Algeciras-Tanger. Jej właścicielem jest singapurski ST Engineering, a ostatnim operatorem była firma Inter Shipping.

Warto dodać, że w ostatnim czasie Polska Żegluga Bałtycka (PŻB) realizowała spore inwestycje na trasie Świnoujście-Ystad. W ostatnich latach pojawiły się na niej dwie nowoczesne jednostki z rynku wtórnego; sfinalizowane zostało również zamówienie na nowy prom. Teraz zmian doczeka się także oferowane przez polskiego przewoźnika połączenie promowe pomiędzy Trójmiastem i Szwecją. Jak podkreślał Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, nowy nabytek to przede wszystkim wysoki standard podróżowania, mnóstwo udogodnień dla pasażerów w każdej grupie wiekowej. To także odpowiedź na oczekiwania osób, które korzystały z oferty przewozów na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Do tej pory połączenie pomiędzy Gdańskiem a znajdującym się nieopodal Sztokholmu Nynäshamn obsługiwał zbudowany w 1980 r. Wawel. Pozostanie on we flocie Polferries i będzie nadal pływał na tej linii. W ostatnich latach flotę polskiego operatora wzbogaciły też statki Mazovia i Cracovia. Obok nich firma posiada także prom Baltivia. Pozyskana właśnie Nova Star będzie na razie najmłodszym promem we flocie Polferries. Nova Star rozpocznie obsługę połączenia Gdańsk-Nynäshamn na przełomie marca i kwietnia.

(źr. PromySkat.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.