Dodaj ogłoszenie o pracy


O współpracy z Chinami na 5. Akademii Logistyki DHL Global Forwarding

Już wkrótce z Europy do Azji ruszą połączenia kolejowe na nowych trasach. O szczegółach tych szlaków transportowych oraz o współpracy Polski z Chinami dyskutowano podczas piątej edycji Akademii Logistyki DHL Global Forwarding w Warszawie. Tematy które poruszono dotyczyły wymiany handlowej, aspektów gospodarczych i międzykulturowych. 
Akademia Logistyki to cykliczne spotkania organizowane przez DHL Global Forwarding Polska, do udziału w których firma zaprasza przedsiębiorców z którymi współpracuje oraz ciekawych ekspertów. Na spotkanie w październiku zaproszono m.in. Steve Huanga CEO DHL Global Forwarding Chiny, Zafera Engina Head of Value Added Services DHL Global Forwarding, a także polskich analityków z ConnectAsia i portalu Chiny24.

Pociągiem z Europy przez Chiny aż do Wietnamu
Eksperci z DHL Global Forwarding przedstawili perspektywy rozwoju wolumenów oraz poziomu stawek we frachcie lotniczym i morskim, a także możliwości wsparcia polskich przedsiębiorców przez pracowników DHL w Chinach. Szczegółowo omówili serwis kolejowy z Chin do Europy i zaprezentowali nowe rozwiązania transportowe w ramach połączeń kolejowych z Japonii i Wietnamu do Chin i Europy, a także pomiędzy Chinami a Turcją i resztą Europy. Polska na mapie połączeń kolejowych Chiny – Europa ma istotne znaczenie – pełni rolę głównego hub’u przeładunkowego.
- DHL Global Forwarding stawia na rozwój kolei. Liczba pociągów oraz samych połączeń będzie systematycznie rozwijana, a tym samym będzie rosnąć wolumen przewożonych towarów. Jeszcze nie tak dawno towary z Chin były przewożone do Europy głównie drogą morską lub powietrzną. Obecnie obserwujemy coraz większą rolę transportu kolejowego. Jeżeli chodzi o transport z Chin do Europy to udział kolei nadal jest stosunkowo niewielki, ale co roku widzimy bardzo dynamiczny wzrost -  powiedział Krzysztof Bielica, prezes zarządu DHL Global Forwarding w Polsce.
Nowe szlaki lądowe są szczególnie istotne w kontekście rozwoju eksportu niektórych towarów z Polski do Chin, bowiem otworzyły się nowe możliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty rolnicze i żywnościowe (mleczarskie – tj. mleko w proszku, schłodzona wołowina, drób i warzywa). Są to produkty o wysokiej wartości, ale jednocześnie bardzo wrażliwe na czas transportu – w związku z czym transport koleją jest istotnym kanałem w łańcuchu logistycznym dostaw tych towarów.

Akademia Logistyki DHL Global Forwarding to cykliczne, odbywające się co pół roku, spotkania z ekspertami z różnych dziedzin. Celem Akademii Logistyki jest dostarczenie wiedzy i omówienie ciekawych, bieżących tematów z zakresu gospodarki, ekonomii, eksportu / importu w kontekście rozwoju logistyki i transportu, a także tematów z logistyką związanych np. z przepisami celnymi czy ubezpieczeniem cargo. Do udziału zapraszani są współpracujący z DHL Global Forwarding eksporterzy, importerzy oraz producenci. Kolejną, 6. edycję Akademii Logistyki, DHL Global Forwarding zaplanował na pierwszy kwartał 2017 roku.

- Cieszymy się, że przy współpracy z ekspertami zewnętrznymi możemy pomagać naszym klientom rozwijać kompetencje międzykulturowe, które pozwolą na efektywną współpracę z Chińczykami, a także w zrozumieniu nadchodzących zmian w branży TSL. W przeprowadzonej ankiecie uczestnicy bardzo wysoko ocenili merytoryczną wartość spotkania, a także wszyscy wyrazili chęć udziału w kolejnych edycjach „Akademii Logistyki”. To utwierdza nas w przekonaniu, że obrany przez nas kierunek i sama koncepcja Akademii Logistyki DHL Global Forwarding były bardzo trafione – podsumował Krzysztof Bielica.

(źr. DHL Global Forwarding)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.