Dodaj ogłoszenie o pracy


10 nowych pojazdów w taborze PKS Gdańsk-Oliwa

PKS Gdańsk-Oliwa nowy pojazd

Gdańska spółka spedycyjno-transportowa PKS Gdańsk-Oliwa zamierza kupić kolejne pojazdy ciężarowe spełniające normę EURO 6. Do obecnej floty spółki dołączy 10 nowych samochodów marki SCANIA. W sumie firma dysponuje około 300 autami, z czego 90 to pojazdy własne (łącznie z nowymi), a pozostałe to flota przewoźników na stałe współpracujących z PKS Gdańsk-Oliwa.
Zakup nowego taboru, to konsekwentnie realizowana strategia rozwoju zakładająca między innymi wysokie standardy odnośnie taboru i utrzymanie średniego wieku swoich pojazdów ciężarowych na poziomie nie przekraczającym 2 lat. - Nasi Klienci oczekują od nas wysokiej jakości, niezawodności i bezpieczeństwa naszych usług, dlatego inwestujemy w nowoczesny tabor – mówi Rałał Olszewski, prezes zarządu PKS Gdańsk-Oliwa SA – Nowoczesność, to ważny element konkurencyjności na dzisiejszym rynku usług transportowych – dodaje.
W ubiegłym roku spółka zakupiła 35 pojazdów ciężarowych, wszystkie w standardzie EURO 6. Samochody te spełniają wysokie normy środowiskowe, tym samym wpływają na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń generowanych przez transport drogowy. Jak podkreśla Marek Szemiako, zastępca prezesa zarządu PKS Gdańsk-Oliwa, znacznie mniejsze zużycie paliwa i tym samym ograniczenie zanieczyszczeń środowiskowych, to bardzo istotna korzyść nowego taboru. - Równie istotne znaczenie ma dla nas komfort pracy naszych kierowców, którzy prowadzą te pojazdy. Gwarantujemy im sprawne, ciche, nowoczesne ciągniki, wyposażone w elektroniczne systemy wspierające jazdę, ale też system szkoleń służący podnoszeniu sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Sprawdziliśmy, że eko-driving to oszczędności dla firmy i środowiska.

PKS Gdańsk-Oliwa SA jest firmą spedycyjno-transportową z prawie 50-letnią historią. Realizuje przewozy całopojazdowe na trasach krajowych i międzynarodowych. Również oferuje transport drobnicowy oraz spedycję morską i lotniczą oraz szeroki wachlarz ubezpieczeń transportowych. Bardzo istotną gałęzią działalności spółki są też przeprawy promowe – jest właścicielem marki PROMY24.COM – oferująca przeprawy promowe cargo.  Firma posiada 16 oddziałów w całej Polsce, będąc tym samym obecną w pobliżu najważniejszych centrów przeładunkowych. Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, między innymi: „Gazele Biznesu”, Certyfikat Wiarygodności Biznesowej”, „Przedsiębiorstwo Przyszłości”, „Pomorski Pracodawca Roku”, „Pomorska Nagroda Jakości”.

(źr. PKS Gdańsk-Oliwa S.A)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.