Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowa linia Stena Line na Bałtyku

Stena Line uruchomiła nową linie promową na Bałtyku. Od 19 października 2014, szwedzki prom połączy łotewski port Liepaja z położonym niedaleko Sztokholmu Nynäshamn. Ma być to wsparcie dla rozwijającej się szybko wymiany towarowej między krajami bałtyckimi a Skandynawią.
To już czwarty prom Stena Line z Łotwą. Do tej pory armator obsługiwał na Łotwie trzy linie, przejęte od Scandlines pod koniec 2012 roku: Ventspils–Nynäshamn, Liepaja–Travemünde oraz Ventspils¬–Travemünde. 19 października 2014 doszła do nich czwarta – pomiędzy Liepaja a Nynäshamn.

Połączenie promowe Stena Line pomiędzy Ventspils a Nynäshamn rozwijało się szczególnie dynamicznie. Tylko w tym roku, przewozy frachtowe na tej linii wzrosły o 23 proc. Podobnie wygląda przyrost liczby pasażerów i przewiezionych samochodów osobowych. Dlatego na tę linie zostały przekierowane dwa statki Stena Line o nazwach Ask i Urd, które do tej pory kursowały na liniach do Niemiec. Linia Ventspils–Nynäshamn była dotąd obsługiwana tylko przez statki Scottish Viking i Stena Flavia. Dzięki wprowadzeniu statków Ask i Urd linia zyska na liczbie odejść – będzie ich od 6 do 8 tygodniowo - i na pojemności frachtowej. Dodatkowo, wykorzystując te same statki, Stena Line otworzyła nowe połączenie z Liepaja do Nynäshamn, które będzie obsługiwane raz w tygodniu.

(źr. Stena Line)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.