DHL Global Forwarding uruchomił cotygodniowy transport kolejowy na trasie Chengdu – Łódź. Jest to najszybsza linia kolejowa z Chin do Polski. Dzięki uruchomieniu połączenia kanałem zachodnim, przewóz towarów z Azji do Europy zajmuje teraz zaledwie 14 dni na trasie o długości blisko 10 tys. kilometrów. Niedawno firma chwaliła się również dodatkowym połączeniem na trasie Suzhou – Warszawa.
Przejazdy kolejowe na trasie Chiny-Polska stanowią alternatywę dla tańszego, ale wolniejszego frachtu morskiego oraz frachtu lotniczego, który jest znacznie szybszy, jednakże droższy od kolei. Obecnie DHL Global Forwarding w swoim serwisie posiada przewozy pełnokontenerowe na linii Suzhou-Warszawa, pełnokontenerowe w temperaturze kontrolowanej oraz drobnicowe na trasie Chengdu-Łódź.
Klimat w krajach tranzytowych uniemożliwia transport niektórych wrażliwych towarów w zwykłym kontenerze, dlatego stosowane są specjalne kontenery z temperaturą kontrolowaną. Zakres temperatury chłodzenia w takim kontenerze wynosi od minus 25°C do plus 25°C. Kontenery z temperaturą kontrolowaną zapewniają bezpieczeństwo ładunków w niskich oraz wysokich temperaturach przez cały rok. Pomimo bardzo zróżnicowanych temperatur zewnętrznych występujących wzdłuż korytarza zachodniego (wahania od powyżej 26° C do co najmniej 17°C poniżej zera) klienci mają gwarancję utrzymania przez cały rok optymalnych wartości temperatur wewnętrznych dla ich przesyłek.
Kontenery z temperaturą kontrolowaną, wykonane z aluminium i ze stali, są zarazem lekkie, jak i wytrzymałe. Posiadają własny system zasilania oparty na silnikach: elektrycznym oraz wysokosprężynowym Diesla. Kontenery są również wyposażone w zaawansowany system śledzenia, który pozwala klientom nie tylko na dokładne zlokalizowanie ich przesyłki 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, ale także na sprawdzenie wewnętrznej temperatury kontenera w czasie rzeczywistym. Dla bezpieczeństwa każdy kontener jest wyposażony w trzy czytniki.
(źr. za inf. DHL Global Forwarding)