Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy kolejowy serwis drobnicowy na trasie Chengdu – Łódź

DHL Global Forwarding uruchomił cotygodniowy transport kolejowy na trasie Chengdu – Łódź. Jest to najszybsza linia kolejowa z Chin do Polski. Dzięki uruchomieniu połączenia  kanałem zachodnim, przewóz towarów z Azji do Europy zajmuje teraz zaledwie 14 dni na trasie o długości blisko 10 tys. kilometrów. Niedawno firma chwaliła się również dodatkowym połączeniem na trasie Suzhou – Warszawa.

Przejazdy kolejowe na trasie Chiny-Polska stanowią alternatywę dla tańszego, ale wolniejszego frachtu morskiego oraz frachtu lotniczego, który jest znacznie szybszy, jednakże droższy od kolei. Obecnie DHL Global Forwarding w swoim serwisie posiada przewozy pełnokontenerowe na linii Suzhou-Warszawa, pełnokontenerowe w temperaturze kontrolowanej oraz drobnicowe na trasie Chengdu-Łódź.
Klimat w krajach tranzytowych uniemożliwia transport niektórych wrażliwych towarów w zwykłym kontenerze, dlatego stosowane są specjalne kontenery z temperaturą kontrolowaną. Zakres temperatury chłodzenia w takim kontenerze wynosi od minus 25°C do plus 25°C. Kontenery z temperaturą kontrolowaną zapewniają bezpieczeństwo ładunków w niskich oraz wysokich temperaturach przez cały rok. Pomimo bardzo zróżnicowanych temperatur zewnętrznych występujących wzdłuż korytarza zachodniego (wahania od powyżej 26° C do co najmniej 17°C poniżej zera) klienci mają gwarancję utrzymania przez cały rok optymalnych wartości temperatur wewnętrznych dla ich przesyłek.

Kontenery z temperaturą kontrolowaną, wykonane z aluminium i ze stali, są zarazem lekkie, jak i wytrzymałe. Posiadają własny system zasilania oparty na silnikach: elektrycznym oraz wysokosprężynowym Diesla. Kontenery są również wyposażone w zaawansowany system śledzenia, który pozwala klientom nie tylko na dokładne zlokalizowanie ich przesyłki 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, ale także na sprawdzenie wewnętrznej temperatury kontenera w czasie rzeczywistym. Dla bezpieczeństwa każdy kontener jest wyposażony w trzy czytniki.

(źr. za inf. DHL Global Forwarding)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.