Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy oddział DSV w Niemczech

W związku z dynamicznym rozwojem na rynku niemieckim DSV zdecydowało się skonsolidować dwa mniejsze oddziały firmy w ramach jednej lokalizacji w Westerkappeln. Nowe centrum logistyczne obejmuje powierzchnię 54 tys. mkw.
DSV podjęło decyzję o przeniesieniu dwóch już istniejących biur z Ladbergen i Osnabrück w Nadrenii Północnej-Westfalii do nowej lokalizacji w Westerkappeln. Centrum logistyczne jest usytuowane 20 km od Osnabrücku i 80 km od wschodniej granicy Holandii.
W ramach tych powierzchni znajduje się 9,3 tys. mkw. terminali cross-dock’owych z 99 rampami załadunkowymi oraz powierzchnia biurowa dla około 200 pracowników. Nowy oddział w Westerkappeln będzie odpowiadał także za obsługę frachtu morskiego i stanie się jednym z głównych hubów DSV w Niemczech.

W nowym centrum logistycznym zainwestowano także w specjalny transporter taśmowy dedykowany do przemieszczania palet w obrębie magazynu. Takie rozwiązanie pozwala z jednej strony na precyzyjne planowanie przepływu produktów, a z drugiej na optymalizację procesów operacyjnych. Dodatkowym atutem transportera taśmowego jest znaczna redukcja hałasu oraz zwiększenie bezpieczeństwa w porównaniu z tradycyjnym transportem z użyciem wózków widłowych.
Nowy hub ma w przyszłości obsługiwać 2600 przesyłek dziennie, w tym bezpośrednie transporty do centrów logistycznych w całych Niemczech i Europie. W ramach europejskiej sieci DSV będzie on z kolei odgrywał kluczową rolę w wymianie handlowej w Rosją i Skandynawią. Dodatkowo oddział w Westerkappeln zajmie się konsolidacją transportów od ponad 1000 dostawców, z którymi DSV współpracuje w ramach obsługi klientów z branży automotive.
rak/za info DSV

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.