Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy terminal i więcej połączeń kolejowych z Rotterdamem – zapowiadają CLIP Terminal i ERS Railways

(aut. zdj. Agnieszka Jurewicz, Kurier Kolejowy)Holenderski operator intermodalny – spółka ERS Railways obchodziła 25 maja 2014 r. drugą rocznicę obecności na rynku polskim. Uroczystość odbyła się na partnerskim terminalu kontenerowym - CLIP Container Terminal w Swarzędzu, z którego kursują pociągi do Rotterdamu. Obchody rocznicy zbiegły się z wizytą w Polsce królewskiej pary Niderlandów. Król Willem-Alexander i królowa Maxima - zaszczycili swoją obecnością uroczystość w Swarzędzu, przybywając na CLIP Terminal.

Cała uroczystość ERS Railways oraz CLIP Terminal, została zorganizowana przy wsparciu Ambasady Holenderskiej w Polsce oraz przedstawicielstwa morskiego portu Rotterdam. Podczas uroczystości podpisano list intencyjny dotyczący rozpoczęcia kolejnych inwestycji - budowy drugiego terminala kontenerowego CLIP w Swarzędzu, który będzie obsługiwać przeładunki kontenerów na trasie Rotterdam – Poznań. Inwestycja będzie realizowana z udziałem holenderskich partnerów. Jednym z głównych operatorów intermodalnych na nowym terminalu będzie ERS Railways.

(na zdj. od lewej: Wojciech Staniszewski - prezes Clip Terminal, Frank Schuholz dyrektor zarządzający ERS Railways)

W ciągu dwuletniej współpracy - od maja 2012 roku do maja 2014 r. ponad 800 pociągów ERS Railways przejechało pomiędzy terminalami POF/Stena/RSC Rotterdam a terminalem CLIP w Swarzędzu. W tym czasie przetransportowano ponad 25 tys. naczep. W połowie czerwca 2014 r. ERS Railways uruchomił kolejne połączenie kolejowe na trasie Łódź – Rotterdam i tak samo jak pociągi w relacji Rotterdam - Swarzędz,  będzie ono obsługiwać przewozy naczep i kontenerów. Wyjazd z Łodzi odbywa się dwa razy w tygodniu w środy oraz niedziele. W sumie obecnie firma oferuje 7 połączeń z Rotterdamem.
 - Ciągły wzrost liczby przewożonych jednostek, dał nam możliwość zaoferowania codziennego połączenia pomiędzy tymi niezwykle ważnymi ekonomicznie regionami Europy – mówi Łukasz Witalis general manager ERS Railways Polska.
Wyjazdy w niedzielę pozwalają klientom na uniknięcie problemów związanych z weekendowymi ograniczeniami w ruchu pojazdów na tym korytarzu. To znacznie poprawi planowanie łańcucha dostaw podczas miesięcy letnich, w których obowiązują w Polsce duże ograniczenia w transporcie samochodowym.

Krótki „transit time”
Pociągi ERS pokonuje dystans 1000 km w około 22 godziny (z/do Rotterdamu do/z Polski), co jest konkurencyjne do transportu samochodowego. Krótki czas przejazdu jest zasługą wielosystemowych lokomotyw, które pozwalają na uniknięcie czasochłonnego procesu ich zamiany na granicach. W skład pociągu wchodzą również wagony kieszeniowe, które są przystosowane do transportu naczep standardowych i naczep typu „Mega”, oraz wagony platformowe, przeznaczone do przewozu kontenerów.
Połączenia intermodalnemu ERS Railways jest dobrze przygotowana na nadchodzące zmiany na obszarach mórz Północnego i Bałtyckiego, które to od 1 stycznia 2015 roku zostaną objęte kontrolą emisji siarki - Sulphur Emission Control Areas (SECA) jednocześnie podnosząc koszty transportu krótkomorskiego (szacuje się, iż koszt za TEU wzrośnie o 120 USD). Biorąc pod uwagę krótki czas do wprowadzenia nowych regulacji klienci albo mogą zaakceptować wyższe koszty TEU przy wyborze transportu morskiego albo zdecydować się na konkurencyjne rozwiązanie w oparciu o połączenie kolejowe między Polską i Holandią. W związku z tym ERS Railways liczy na wzrost popytu na swoje usługi w ciągu najbliższych miesięcy.

(red/BT)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.