Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy terminal w szczecińskim porcie ruszy już w maju

Rozpoczęta w ubiegłym roku budowa nowego terminalu do przeładunku metali w porcie szczecińskim zbliża się ku końcowi. Obecnie większość prac jest na etapie wykończenia, a planowany termin oddania budynków i placów to maj 2014. Inwestorem jest spółka Cronimet PL z Inowrocławia.

Realizację inwestycji rozpoczęto latem ubiegłego roku. Pierwszym etapem było wzmocnienie gruntu oraz jego uzbrojenie w niezbędne instalacje. Następnie rozpoczęto budowę magazynów. Nowo powstałe hale będą służyły do składowania, przerabiania i przeładunku złomu stopowego. Terminal będzie wyposażony w wagi, urządzenia przeładunkowe i analityczne. Znajdą się tam także pomieszczenia biurowe, oraz warsztaty i laboratoria. Będzie można w nim obsługiwać przeładunki na środki transportu drogowego oraz wodnego, dlatego w bezpośrednim sąsiedztwie hal magazynowych powstaje nowe nabrzeże o długości 150 metrów oraz torowisko kolejowe. W początkowej fazie działalności inwestor planuje przyjmowanie dwóch statków miesięcznie, natomiast docelowo ta ilość ma oscylować w granicach sześciu do ośmiu zawinięć co miesiąc.

Głównymi odbiorcami towaru ze szczecińskiego terminala mają być huty w Finlandii, Hiszpanii i Belgii, ale być może także przedsiębiorstwa azjatyckie. Przy pełnej pracy zakładu szacowane roczne przeładunki wyniosą 250-350 tys. ton. Inwestor – firma Cronimet PL  – zajmuje się skupem, przetwórstwem oraz dystrybucją metali nieżelaznych, złomu stopowego, stali nierdzewnych oraz metali kolorowych. Jest także częścią niemieckiego holdingu Cronimet, posiadającego m.in. własne kopalnie w RPA oraz Armenii. Warto dodać, że szukając lokalizacji na terminal, spółka brała pod uwagę takie porty jak Kłajpeda, Ryga czy Rostock. Właśnie dogodne położenie geograficzne, możliwości komunikacyjne oraz sąsiedztwo terminalu kontenerowego oraz szlaków komunikacyjnych zdecydowały o wybraniu Szczecina. Dodatkowo naprzeciw przyszłemu inwestorowi wyszedł Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście, który zadeklarował doprowadzenie mediów z oraz przystosowanie toru podejściowego od obrotnicy Parnickiej do Kanału Przemysłowego i pogłębienie go do 7,5 m oraz poszerzenie do 50 m.
We wstępnej fazie działalności w terminalu znajdzie zatrudnienie ok. 30 osób. Firma jednak planuje dynamiczny rozwój oraz rozbudowę bazy przeładunkowo – magazynowej co w konsekwencji utworzy nowe miejsca pracy. Wartość inwestycji to 5 mln euro, a teren został wydzierżawiony na 30 lat.

(opr. Mateusz Dziechciarz/Szczecin dla Pracujwlogistyce.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.