Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy pociąg liniowy DB Schenker Rail - Mazovia

DB Schenker Rail Polska rozszerza swoją sieć połączeń w kierunku wschodnim. Nowy pociąg liniowy Mazovia, który pojechał pierwszy raz na początku stycznia, łączy przemysł i handel Niemiec i Czech z centralną Polską.

Firma rozwija sieć połączeń pojedynczych wagonowych i grup wagonów. Pociąg liniowy Mazovia kursuje trzy razy w tygodniu z Seddin pod Berlinem przez Frankfurt nad Odrą do Poznania. Stamtąd kursuje dwa razy w tygodniu do Kutna. Nazwa pociągu pochodzi od nazwy województwa - mazowieckiego.
Klientami nowej usługi i połączenia oprócz przemysłu chemicznego są również producenci AGD i przemysł stalowy. W porównaniu z innymi ofertami na rynku czas obrotu wagonów skrócił się aż do 50 proc.

Oferta z jednej ręki gwarantuje klientom krótkie czasy transportu i korzystne ceny. Pociąg liniowy Mazovia rozszerza ofertę transportów pojedynczych wagonów w Polsce, jak zapewnia DB Schenker - tworząc jedyną w swoim rodzaju sieć połączeń. Jest on bowiem połączony z wprowadzonym przed czterema laty pociągiem liniowym Śląsk, który jeździ z Niemiec do Polski południowo-zachodniej oraz ze swoim przedłużeniem, czyli pociągiem Moravia do Czech. Te trzy pociągi liniowe są ze sobą połączone parą pociągów kursujących co tydzień pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Sieć połączeń pojedynczych wagonów jest tym samym zintegrowana zarówno z niemiecką jak i z czeską siecią.

- To nasza reakcja na wzmożone zapotrzebowanie klientów na alternatywne oferty przewozów pojedynczych wagonów w Polsce. Nowe połączenie jest wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii, wykorzystującej nie tylko geograficzne położenie Polski, lecz także koncentrującej przewozy w korytarzach transportowych. Pozwala też na zaoferowanie zarówno dotychczasowym, jak i nowym klientom szerszego spektrum wysokiej jakości usług w ramach przewozu małych grup wagonowych i wagonów pojedynczych w Polsce – mówi Chrystian Schreyer, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.

(źr. za inf. DB Schenker Rail Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.