DB Schenker Rail Polska rozszerza swoją sieć połączeń w kierunku wschodnim. Nowy pociąg liniowy Mazovia, który pojechał pierwszy raz na początku stycznia, łączy przemysł i handel Niemiec i Czech z centralną Polską.
Firma rozwija sieć połączeń pojedynczych wagonowych i grup wagonów. Pociąg liniowy Mazovia kursuje trzy razy w tygodniu z Seddin pod Berlinem przez Frankfurt nad Odrą do Poznania. Stamtąd kursuje dwa razy w tygodniu do Kutna. Nazwa pociągu pochodzi od nazwy województwa - mazowieckiego.
Klientami nowej usługi i połączenia oprócz przemysłu chemicznego są również producenci AGD i przemysł stalowy. W porównaniu z innymi ofertami na rynku czas obrotu wagonów skrócił się aż do 50 proc.
Oferta z jednej ręki gwarantuje klientom krótkie czasy transportu i korzystne ceny. Pociąg liniowy Mazovia rozszerza ofertę transportów pojedynczych wagonów w Polsce, jak zapewnia DB Schenker - tworząc jedyną w swoim rodzaju sieć połączeń. Jest on bowiem połączony z wprowadzonym przed czterema laty pociągiem liniowym Śląsk, który jeździ z Niemiec do Polski południowo-zachodniej oraz ze swoim przedłużeniem, czyli pociągiem Moravia do Czech. Te trzy pociągi liniowe są ze sobą połączone parą pociągów kursujących co tydzień pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Sieć połączeń pojedynczych wagonów jest tym samym zintegrowana zarówno z niemiecką jak i z czeską siecią.
- To nasza reakcja na wzmożone zapotrzebowanie klientów na alternatywne oferty przewozów pojedynczych wagonów w Polsce. Nowe połączenie jest wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii, wykorzystującej nie tylko geograficzne położenie Polski, lecz także koncentrującej przewozy w korytarzach transportowych. Pozwala też na zaoferowanie zarówno dotychczasowym, jak i nowym klientom szerszego spektrum wysokiej jakości usług w ramach przewozu małych grup wagonowych i wagonów pojedynczych w Polsce – mówi Chrystian Schreyer, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.
(źr. za inf. DB Schenker Rail Polska)