Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy resort wycenia skutki orkanu "Ksawery"

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przedstawiło wstępną informację o szacunkach strat i kosztów w obszarze transportu w związku z załamaniem warunków atmosferycznych w dniach 6-8 grudnia 2013 r.
Według wstępnych szacunków kosztów i strat wywołanych przejściem nad Polską orkanu „Ksawery” wynoszą one 54,6 mln zł. Najbardziej poszkodowany został sektor morski 32,68 mln zł.  Następnym poszkodowanym jest transport drogowy – 16,5 mln zł, i kolejno transport kolejowy – 4,9 mln zł, i transport lotniczy – 565 tys. zł.

Trochę statystyki
Według danych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ciężki sprzęt wyjeżdżał na drogi krajowe ponad 4 tysiące razy. W terminie 6-7 grudnia 2013 r. doszło do 155 zdarzeń drogowych. 23 z nich to zdarzenia awaryjne, wymagające dłuższego czasu usuwania ich skutków. Wszystkie sytuacje awaryjne, które wystąpiły na zarządzanej przez GDDKiA sieci dróg krajowych były wynikiem działania orkanu „Ksawery”. Do najpoważniejszych zdarzeń doszło w województwach: kujawsko-pomorskim, pomorskim, dolnośląskim, mazowieckim, łódzkim, warmińsko-mazurskim, podlaskim i lubuskim.

Na kolei silny wiatr był bezpośrednią przyczyną 417 wydarzeń powodujących opóźnienie 1006 pociągów. Odwołano 49 pociągów pasażerskich, natomiast 101 odwołano na częściach tras (pociągi towarowe były uruchamiane z opóźnieniem).
Najwyżej swoje straty wśród spółek z Grupy PKP wyceniłów PKP Cargo - 2 374 523zł. W związku z panującymi warunkami atmosferycznymi służby kolejowe podjęły w sumie 719 interwencji z czego: 263 interwencje pociągów sieciowych, 33 interwencje lokomotyw osłonowych, 423 interwencje zespołów szybkiego usuwania awarii.

W gospodarce morskiej najbardziej poszkodowany został obszar podległy Urzędowi Morskiemu w Słupsku: same straty w umocnieniach brzegu to ok. 17,68 mln zł. Urząd Morski w Gdyni: straty związane z uszkodzeniami pasa zabezpieczającego linię brzegową - ok. 15 mln zł,namniej poszkodowany to Urząd Morski w Szczecinie: 72 powalone drzewa – nie stwierdzono innych znaczących zniszczeń. W Gdyni, w Szczecinie i w Słupsku nie odnotowano uszkodzeń infrastruktury portowej. Trwa szacowanie szkód na plażach i pasach technicznych. W terminie 5-7 grudnia 2013 r. anulowano rejsy promów Unity Line z i do Świnoujścia oraz promy stena line z i do Gdyni.

W transporcie lotniczym szkody wyceniono tylko na 565 tys. zł. Ale nie uwzględniaja one start przewoźników. Łącznie 100 rejsów zostało opóźnionych, a 136 rejsów zostało odwołanych – dane ze wszystkich lotnisk. Utrudnienia związane z warunkami pogodowymi spowodowały koszty rzędu 530 tys. zł w porcie lotniczym Gdańsk. Z wstępnych ustaleń wynika, że zostały opóźnione i odwołane rejsy na lotniskach w Szczecinie, Gdańsku, Wrocławiu, Warszawie oraz Modlinie.

rak za Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.