Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowy terminal kontenerowy w Porcie Handlowym Świnoujście rozpoczął przeładunki

Dostarczona na początku października z Hamburga suwnica kontenerowa została zamontowana na nabrzeżu Hutników i już rozpoczęła przeładunek kontenerów w Porcie Handlowym Świnoujście. Tym samym zakończył się pierwszy etap budowy nowoczesnego terminala kontenerowego na zachodnim wybrzeżu.


Nowa inwestycja sprawia, że Port w Świnoujściu ewoluuje i otwiera się na nowe wyzwania biznesowe. Terminal kontenerowy zmienia także oblicze portu z typowo masowego na uniwersalny, mogący obsłużyć co raz więcej różnorodnych ładunków. Ponadto zaletą nowego terminalu ma być możliwość przyjęcia dużych jednostek z zanurzeniem w granicach 13 metrów.


Kolejne etapy budowy m.in. instalacja drugiej suwnicy oraz rozbudowa nabrzeża Hutników, są uzależnione od liczby przeładowanych kontenerów. Docelowo nowy terminal ma obsługiwać nawet 200 tyś kontenerów rocznie co sprawi, że nowa inwestycja Portu Świnoujście stanie się czwartym co do wielkości przeładowanych kontenerów terminalem w Polsce. 
Właścicielem Portu Handlowego Świnoujście jest szczecińska spółka OT Logistics.


(autor: Mateusz Dziechciarz/Szczecin za inf. radioszczecin.pl)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.