Dodaj ogłoszenie o pracy


Panorama e-handlu po pandemii - GS1 Polska o marketplace’ach 2022

Fundacja GS1 Polska wydała raport o e-platformach poświęcony wyzwaniom i trendom rozwoju internetowych platform zakupowych. Polska staje się liderem rozwoju branży e-commerce w Europie. Już ponad 80% internautów kupuje w internecie, a wartość rynku B2C e-commerce jest szacowana na ponad 100 mld zł. Robiąc zakupy w sieci, aż 2/3 polskich konsumentów kupujących online regularnie korzysta z marketplace’ów, czyli platform sprzedażowych.

Polski e-commerce rozwija skrzydła
Od czasu publikacji pierwszego raportu GS1 Polska o e-platformach sprzedażowych (tzw. marketplace’ach) w 2019 roku globalny rynek handlu elektronicznego zmienił się radykalnie za sprawą pandemii. Z badania przeprowadzonego przez GS1 na reprezentatywnej próbie 200 respondentów wiosną 2022 roku wynika, że 43% z nich (15 tysięcy) prowadzi sprzedaż towarów w internecie – na jednej lub wielu platformach marketplace i/lub poprzez własny sklep internetowy. Badanie wykazało, że 83% ankietowanych już prowadzi sprzedaż lub zamierza wejść ze swoją działalnością handlową na Allegro. Na drugim miejscu uplasował się Amazon - 52%, a na trzecim eBay - 26%.
Bez standaryzacji ani rusz
Po pandemii centralizacja detalicznego rynku e-commerce wokół dużych platform takich jak Amazon, Taobao, Tmall, czy też wchodzące na globalny rynek Allegro, stała się faktem. Marketplace'y są dla marek e-commerce tak samo wrogami, jak i przyjaciółmi. W 2022 rokuwalczą o dominację w każdy możliwy sposób.
– W tej edycji raportu przeanalizowaliśmy nowe wyzwania, jakie stoją przed e-platformami sprzedażowymi. Szczególną uwagę zwracamy na możliwości, jakie daje standaryzacja z wykorzystaniem rozwiązań oferowanych przez GS1, pozwalająca na szybkie znalezienie właściwego wśród milionów produktów. W tej roli sprawdza się numer GTIN od GS1, kojarzony także pod nazwą kodu EAN. To najpowszechniej stosowany i najbardziej rozpoznawany identyfikator produktu – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Menedżer ds. eCommerce w GS1 Polska.

Pełny raport dostępny jest na stronie GS1 Polska: https://cutt.ly/5ZXQthI 

 

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.