Dodaj ogłoszenie o pracy


Kod Innowacji 2021: poznaj zwycięzców!

Polska Spółka Gazownictwa oraz Omnipack liderami innowacji według GS1 Polska. Nagroda specjalna trafiła także do konsorcjum firm: Netto, Makro oraz Federacji Polskich Banków Żywności za wzorowe partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju.

W środę 17 listopada 2021 roku, podczas trzeciej edycji konferencji Kod Innowacji ogłoszono Liderów Innowacji 2021. Niezależne jury złożone z ekspertów i autorytetów branżowych przyznało nagrody za ambitne, przynoszące największą wartość dodaną wdrożenia standardów GS1. Do rywalizacji w trzeciej edycji konkursu zgłosiły się m.in. sieci handlowe stosujące globalne standardy GS1 oraz przedstawiciele sektora e-commerce. Tegorocznym zaskoczeniem była Polska Spółka Gazownictwa, która wdrożyła identyfikator GSRN (Globalny Numer Relacji Usługowej) do zdalnego odczytywania stanu liczników. To właśnie do tej firmy trafiła główna nagroda w kategorii „Duże przedsiębiorstwa”. Polska Spółka Gazownictwa została doceniona za wdrożenie numeracji punktów dostawy gazu. Nagrodę w tej kategorii wręczyła Patrycja Sas-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

– Dzięki wprowadzonym zmianom został zunifikowany i uporządkowany system identyfikacji gazomierzy ok. 7,4 mln odbiorców, których na co dzień obsługujemy. Wpłynie to m.in. na automatyzację naszych działań związanych z odczytywaniem liczników gazu, a także szybszą realizację nowych inwestycji – podkreślił Robert Więckowski, prezes Polskiej Spółki Gazownictwa.

W kategorii MŚP nagroda trafiła do firmy Omnipack. Za sprawą wdrożenia etykiety logistycznej GS1 ten operator fulfilment skrócił średni czas dostawy i zwrotu o 1 godzinę,
a cały proces o 2-3 godziny. Dodatkowo Omnipack zanotował spektakularny spadek zaangażowania koordynatora w procesie przyjęcia towaru – z 94,11% do zaledwie 16,12%. Werdykt ogłosił prof. Arkadiusz Kawa, Dyrektor Sieci Badawczej Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania.
– W e-commerce liczy się szybkość dostawy i zwrotu. Coraz częściej te czynniki decydują o wyborze produktu i e-sprzedawcy. Wraz z wdrożeniem standardowej etykiety logistycznej sklepy internetowe obsługiwane przez Omnipack mają te dwie korzyści w pakiecie
– komentuje Rafał Szcześniewski, Founder & CLO Omnipack.

Współpraca międzybranżowa
W tegorocznej edycji jury zdecydowało, aby przyznać dodatkową nagrodę. Trafiła ona do konsorcjum firm: Netto, Makro oraz Federacja Polskich Banków Żywności za projekt wspierający niemarnowanie produktów spożywczych.
– Tego typu inicjatywy są przykładem efektywnej współpracy biznesu i sektora pozarządowego, która nie tylko odpowiada na potrzeby obu stron, ale także tworzy przestrzeń do włączania się innych podmiotów. Współpraca i współdziałanie są największą wartością tego projektu, ponieważ osiągnięcie ambitnych celów zrównoważonego rozwoju wymaga zaangażowania i aktywnego działania wielu interesariuszy. Dzięki osiąganej w ten sposób skali działania możemy w znaczny sposób przyczyniać się do przeciwdziałania marnowaniu żywności – mówi dr Aleksandra Stanek-Kowalczyk, SGH, CEO Sapere.

W głosowaniu publiczności oddano łącznie 600 głosów. Najwięcej z nich trafiło do firmy Netto, która wraz z Bankami Żywności wykorzystała standardy GS1 w walce z marnowaniem żywności.

Ponad 400 zainspirowanych uczestników
Organizowana od 2018 roku przez GS1 Polska konferencja Kod Innowacji to jedyny w swoim rodzaju festiwal cyfrowych rozwiązań opartych na standaryzacji procesów. W tegorocznej edycji transmitowanej online ze studia ICAN w Warszawie wzięło udział ponad 400 uczestników. Wśród ekspertów konferencji znalazł się Paweł Motyl, autor bestsellerów jak np. Świat Schrödingera. Kronika nieprzewidywalnej przyszłości, pierwszy Polak na liście TOP30 Global Gurus, jeden z czołowych europejskich ekspertów w zakresie przywództwa i podejmowania decyzji w niepewnych czasach.
Konferencji Kod Innowacji towarzyszyła także debata online. W debacie poświęconej wymianie doświadczeń w realizacji transformacji cyfrowej wzięli udział Członkowie
i Członkinie Rady GS1 Polska z takich firm jak: Sephora Polska, Tubądzin Management Group, Maspex, Hebe i Fresh Logistics Polska. Zaproszeni eksperci podzielili się własnymi doświadczeniami z wdrożeń standardów GS1, odpowiadając na pytania uczestników wydarzenia związane z cyfryzacją procesów w ich firmach.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: ICAN, „Forbes”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Menedżer Zdrowia”, „TSL Biznes”, „Nowoczesny Magazyn”, „Logistyka a Jakość”, „Logistics Manager”, „Logistyka”, „Top Logistyk”, „Pracujwlogistyce.pl”.

Więcej na stronie https://www.kodinnowacji.pl/

(źr. GS1 Polska)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.