Dodaj ogłoszenie o pracy


Standardy GS1 wspierają inteligentne porty

Raport - Digitalizacja łańcuchów dostaw w środowisku portowym. Wyzwania i możliwości. - jest podsumowaniem dotychczasowych prac badawczo-rozwojowych, poświęconych możliwościom wykorzystania standardów GS1 w środowisku portowym, realizowanych przez GS1 Polska we współpracy z Siecią Badawczą Łukasiewicz – Instytutem Logistyki i Magazynowania (ILiM) w latach 2018-2020.

W raporcie opisane zostały zarówno wyniki prac koncepcyjnych, jak i wdrożeń pilotażowych, które są odpowiedzią na wyzwania, przed jakimi staje środowisko portowe. Obejmują one zarówno realizowane projekty międzynarodowe, jak i podjęte działania optymalizacyjne, potwierdzające korzyści związane z wdrażaniem standardów GS1 w digitalizacji procesów portowych, a także intermodalnych łańcuchów dostaw. Przykładowo, w Porcie Hamburg, dane pochodzące z systemów obserwacji oraz systemów meldunkowych interpretowane są na interaktywnej, elektronicznej mapie przez zespół dyżurujący. Wszystkie informacje są możliwe do odczytania na interaktywnym stole i ekranach. Z kolei w Porcie Rotterdam wdrożono system Vessel Notification 2.0, za pomocą którego można przesłać wszystkie obowiązkowe powiadomienia o statkach do kapitanów portów i służb celnych. Wykorzystanie w tym systemie standardu EPCIS umożliwiło udostępnianie informacji o zdarzeniach dotyczących ruchu towarów i ładunków, ich zgrupowań, liczby czy dat.

Raport podkreśla, że digitalizację procesów portowych wspiera wdrożenie obiegu dokumentów i danych między przewoźnikiem, operatorem intermodalnym a terminalem kontenerowym, a także obiegu awizacji miejsca kontenerowego. Wprowadzenie standardów identyfikacyjnych GS1 umożliwia szybkie uzyskanie interoperacyjności między systemami informatycznymi w całym łańcuchu dostaw.
- Zastosowanie standardów identyfikacyjnych i komunikacyjnych ma szczególne znaczenie przy wymianie danych między środowiskami portowymi różnych krajów. Podjęta inicjatywa budowy międzynarodowej platformy przetwarzającej dane w tym sektorze wskazuje, jak istotną kwestią jest łatwy i cyfrowy dostęp do wiarygodnych danych logistycznych w transporcie morskim i śródlądowym – komentuje Agata Horzela, Menedżer ds. TSL w GS1 Polska.

Prace badawcze i wdrożeniowe realizowane przez Łukasiewicz – ILiM na zlecenie GS1 Polska potwierdziły szereg korzyści, jakie niesie implementacja standardów GS1 oraz pozwoliły określić zakres dalszej digitalizacji łańcuchów dostaw w środowisku portowym.

Pełna wersja raportu jest dostępna tutaj: https://cutt.ly/sEjh7YX

(źr. GS1 Polska)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.