Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa Żywiec wdrożyła e-awizo w logistyce – to skraca czas rozładunku o 40%

Grupa Żywiec wprowadziła awizo DESADV + SSCC w dystrybucji do Makro Cash & Carry, skracając czas obsługi rozładunku do 40%. Dostawy produktów Grupy Żywiec do sieci handlowej Makro Cash & Carry nie były dotychczas zautomatyzowane ani monitorowane. By poprawić przepływ informacji i wyeliminować błędy przy realizacji dostaw, Grupa Żywiec wprowadziła elektroniczny sposób obsługi dostawy.

Wdrożenie DESADV i DESADV + SSCC między Grupą Żywiec a Makro Cash & Carry usprawniło przepływ informacji dotyczących awizacji dostaw oraz realizacji zamówień
do sieci handlowej. Czas obsługi rozładunku skrócił się nawet do 40%, a całkowity czas pobytu kierowcy oczekującego na rozładunek aż o 61%. Z kolei nakład pracy związany
z obsługą procesu i przepływem dokumentacji w procesie O2C zmniejszył się o 25%, a rotacja samochodów i wykorzystanie ich do realizacji kolejnych zleceń w Żywcu
o 48%. Tradycyjny obieg papierowych dokumentów został wyeliminowany.

Wyjaśnijmy, że w Grupie Żywiec awizo wysyłki (DESADV) jest wymieniane między dostawcą a odbiorcą w trakcie procesów zaopatrzenia i dystrybucji. Z kolei Seryjny Numer Jednostki Logistycznej (SSCC) służy do unikalnej identyfikacji transportowych lub magazynowych jednostek logistycznych. Skanowanie SSCC naniesionego na każdej jednostce logistycznej pozwala dokładnie śledzić fizyczne przemieszczane jednostki, dzięki połączeniu fizycznego ruchu jednostek i przepływu związanych z nimi informacji.
- Celem strategicznym GS1 Polska jest pomoc przedsiębiorstwom działającym na lokalnym rynku w transformacji cyfrowej, której zadaniem jest nie tylko usprawnienie procesów, uwolnienie czasu pracowników, ale przede wszystkim zrównoważony rozwój. Mniej dokumentów to mniej surowców naturalnych. Coraz więcej firm ma świadomość, że decyzje, które podejmujemy dziś, również biznesowe, będą miał wpływ na przyszłość naszej planety – komentuje Joanna Redmer, prezes Zarządu GS1 Polska.

Dostawy bez dokumentacji papierowej
Dostawy produktów Grupy Żywiec do sieci handlowej Makro Cash & Carry odbywają się przy minimalnym wykorzystaniu dokumentów papierowych i są ściśle monitorowane. Zastosowanie standardu DESADV i DESADV + SSCC pozwala szybciej powiadomić klienta w przypadku, gdy wystąpi problem z dostawą zamówionych produktów. Wdrożenie e-awiza zmniejszyło również koszty transportu oraz poprawiło wskaźnik Service Level w transporcie. Dodatkowo uporządkowało model danych i pozwoliło na dalszą automatyzację procesu przetwarzania danych w ramach rozwiązań Order to Cash (O2C).

- Grupa Żywiec jest świadoma korzyści, jakie niesie zastosowanie DESADV w praktyce biznesowej. Na kontynuację digitalizacji rozwiązań z Makro Cash & Carry zdecydowaliśmy się ze względu na możliwość rozwoju wraz z dynamicznie zmieniającymi się oczekiwaniami rynku i możliwością optymalizacji procesów O2C. Poza już stosowanymi komunikatami, jak: zamówienia, faktury towarowe, faktury korygujące, awizo dostawy, awizo dostawy w połączeniu z etykietą logistyczną, jesteśmy gotowi na wprowadzenie kolejnego komunikatu, jakim jest zawiadomienie o zwrotach (RETANN), by całkowicie wyeliminować papierową i mailową wymianę dokumentacji – komentuje Olga Zając, kierownik ds. logistyki klientów kluczowych w Grupie Żywiec.

Business case do pobrania tutaj (link): https://cutt.ly/3nJcOQj 

(źr. GS1 Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.