Konto pracodawcy


Sieć Globalnej Synchronizacji Danych GS1 (GDSN) znacznie upraszcza handel i logistykę

Dane produktowe mogą mieć decydujący wpływ na wolumen sprzedaży oraz satysfakcję konsumenta. Sieć Carrefour wykorzystuje Sieć Globalnej Synchronizacji Danych GS1 (GDSN) do uproszczenia komunikacji na poziomie globalnym zarówno we współpracy z partnerami handlowymi, jak i do komunikacji z konsumentami. Dzięki GDSN Carrefour i jego dostawcy oszczędzają dziesiątki tysięcy godzin rocznie. Z GDSN korzystają także klienci, którzy chcą się dowiedzieć szczegółów o produkcie.

Do projektu GDSN Carrefour France przyłączył się aktywnie w 2006 roku. Przed wdrożeniem GDSN sieć poświęcała ok. 8-10 minut wymieniając dane z dostawcami, a cały proces wymagał co najmniej 3-4 powtórzeń. Wszystko po to, aby wypracować właściwą kartę produktową, zawierającą jednolite dane. Najpierw zintegrowano dane produktowe dla produktów spożywczych oraz produktów szybko zbywalnych spokrewnionych z branżą spożywczą. Z każdym rokiem firma Carrefour rozszerzała zasięg rozwiązania GDSN o kolejnych partnerów handlowych, koncentrując się nie tylko na większych dostawcach, ale również tych średnich i małych, by jeszcze bardziej usprawnić proces pozyskiwania danych.
- Założeniem GDSN jest konfrontacja z danymi. Dla przykładu, ustalamy z naszymi producentami konkretne atrybuty, które będą wprowadzać, gdyż te akurat są ważne dla naszych konsumentów – tłumaczy Thierry Villate z Carrefour.

Dziś Carrefour Francja rejestruje w swoich katalogach do 322 tys. produktów rocznie, oszczędzając dziesiątki tysięcy godzin w skali roku w porównaniu z procesem manualnym. Sieć nie musi już sprawdzać kompletności lub poprawności bazowych atrybutów na kartach produktowych, bo wymiana informacji produktowych jest w wielu aspektach zautomatyzowana. - Rozwiązanie GDSN oznacza mniej błędów człowieka. Co więcej, wcześniej za sprawą częstej wymiany danych trudno było ustalić źródło błędu. Teraz dostawcy czują się częścią procesu udostępniania danych produktowych”– mówi Marina Guégan, Carrefour.

Kto korzysta na GDSN?
GDSN wspiera kanały sprzedażowe Carrefour, udostępniając bazowe atrybuty produktowe z informacjami dotyczącymi rozmiaru, wagi czy składu, jak również dane cyfrowe: opis produktu czy jego zdjęcie. Dzięki temu klient końcowy może podejmować decyzje w oparciu o rzetelne informacje na temat produktu. W ten sposób nowy zakres atrybutów pozwala firmie Carrefour na realizowanie założeń Programu Poprawy Jakości Żywności – Act for Food. W Polsce Carrefour Polska jest również pionierem we wdrażaniu GDSN. Projekt rozpoczął się w 2019 roku. Obecnie uczestniczy w nim ponad 50 dostawców, dużych i małych firm.

W Polsce dostawcy mogą korzystać z trzech licencjonowanych katalogów GDSN, z których każdy oferuje rozwiązanie zgodne z Globalnym Modelem Danych i oczekiwaniami Carrefour. GS1 Polska na swoich stronach udostępnia wytyczne wdrożeniowe oraz materiały informacyjne. - Od początku wspieraliśmy Carrefour w szkoleniu ich dostawców i wdrożeniu GDSN. Wśród korzyści, które najczęściej wymieniają polscy dostawcy wymienia się redukcję błędów w zamówieniach, lepsze zarządzanie zapasami oraz szybszą organizację promocji. Bardzo liczymy na to, że już wkrótce inne sieci pójdą śladem Carrefour – komentuje dr inż. Elżbieta Hałas, Członkini Zarządu GS1 Polska.

Business case do pobrania tutaj: https://cutt.ly/3nUPobn 

(źr. GS1 Polska)

kobiety w logistyce
Startujemy z 1. Programem Rozwoju Liderek w Logistyce!
Dagmara Brzezińska dołączyła do zarządu Integer.pl
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Składka zdrowotna i inne opłaty. Jak zmieniają się obciążenia dla przedsiębior ...
Uniwersalny, z wkładem izolacyjnym, chłodniczy – jaki kontener wybrać do transpo ...
A gdy w kontenerze pada deszcz… Hillebrand radzi jak zabezpieczyć ładunek
Co, jeśli mleko się wylało…
Przewozy SENT w dobie e-TOLL – nawet 10 tys. zł kary za niedopełnienie formalnoś ...
reklama
Jaki szablon CV wybrać do podania o pracę w logistyce?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Poznaj trendy w inwestycjach na 2022 r.
reklama
Logistyka i transport fotowoltaiki - możliwości i wyzwania!
Kondycja branży transportowej a inflacja
Jakie zmiany wywoła elektromobilność w branży TSL?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
MVGM przejmuje zarządzanie dwóch parków logistycznych Hansainvest Real Assets
Kuehne+Nagel inwestuje w Afryce
ID Logistics operatorem logistycznym nowego magazynu LPP w Rosji
GEFCO testuje autonomicznego robota mobilnego
MOYA podsumowuje rok 2021 – ciągły rozwój i kolejne inwestycje
FedEx Express - kolejna firma decyduje się na opakowania wielokrotnego użytku
Eobuwie.pl otwiera centrum logistyczne w Rumunii
Volvo testuje elektryczna trucki w ekstremalnych warunkach zimowych
Poczta Polska premiuje swoich pracowników – każdy z nich otrzyma 500 zł
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC