Dodaj ogłoszenie o pracy


ID produktu - Globalny Model Danych GS1 pomaga firmom przekazywać informacje o produktach

W czasach sprzedaży wielokanałowej, Globalny Model Danych GS1 pomaga przedsiębiorstwom udostępniać spójne informacje o produktach,  wpływając jednocześnie na pozytywne doświadczenie klienta.

Jak podaje Grupa Aberdeen, przychody firm, które angażują się w obsługę klientów w modelu omnichannel, rosną o 9,5 proc. w skali roku, w porównaniu z 3,4 proc. w firmach, gdzie omnichannel jest na niskim poziomie. Tam, gdzie potencjał omnichannel jest właściwie wykorzystywany koszty spadają o 7,5 proc. w skali roku, w porównaniu z 0,2 proc. w firmach, które nie stawiają tak mocno na ten model. GS1 wychodzi naprzeciw potrzebom sprzedawców konkretyzując wymagania dotyczące danych produktowych. W nowym standardzie Globalnego Modelu Danych (Global Data Model, GDM) spójność informacji jest gwarantowana zarówno
w kanałach fizycznych, jak i cyfrowych.

Cyfrowe dane na wyciągnięcie ręki
Firmy inwestują dziś pieniądze, czas i energię na zarządzanie danymi, by nadążyć za rosnącym apetytem konsumentów na informacje. Mimo to wiele przedsiębiorstw boryka się z kwestią udostępniania danych o swoich produktach, ponieważ ilość wymagań związana z lokalizacją geograficzną, rodzajem produktu czy oczekiwaniami partnerów biznesowych jest zbyt duża. Jak wynika z ostatniego raportu McKinsey, właściciele globalnych marek korzystają z aż 500 różnych formatów danych i stosują aż 700 atrybutów dla każdego produktu. Dzieje się tak, ponieważ partnerzy handlowi nie uzgodnili wspólnego języka biznesu.

Standaryzacja wymiany danych
Organizacja GS1, przy współpracy z liderami branży retail i e-commerce, opracowała standardowy model danych upraszczający ich wymianę. Dzięki GDM właściciele marek i detaliści mogą tworzyć i udostępniać dane szybciej, łatwiej i taniej, poświęcając na zarządzanie nimi 30-50 proc. mniej czasu. To z kolei powoduje zwiększenie dokładności i kompletności dostępnych online informacji o produktach, co przekłada się na zapewnienie konsumentom lepszych wrażeń zakupowych i zmniejszenie liczby zwrotów, które w niektórych sektorach, np. odzieżowym, sięgają aż 25 proc. - Wsparciem dla Globalnego Modelu Danych okazały jedne z największych marek świata i wiodący detaliści, m.in. Nestlé, Metro AG, Procter & Gamble, PepsiCo  i Walmart, które podjęły również współpracę przy opracowywaniu tego modelu. Pomimo, że Globalny Model Danych jest promowany przez wielkich graczy, jest on bardzo wartościowy także dla małych i średnich przedsiębiorstw. W Polsce firma Carrefour jako pierwsza wdrożyła GMD usprawniając wymianę danych z dostawcami. Wszystkie polskie katalogi produktowe GDSN obsługują ten nowy standard, zatem mamy solidny fundament do kolejnych implementacji – komentuje dr inż. Elżbieta Hałas, Członkini Zarządu GS1 Polska.

Informacje na temat GDM można znaleźć tu: https://bit.ly/2ZdOJBs

(źr. GS1 Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.