Dodaj ogłoszenie o pracy


Kod Innowacji - GS1 nagrodziło najbardziej innowacyjne wdrożenia

GS1 Polska ogłosiła laureatów konkursu na najbardziej innowacyjne wdrożenia w zakresie globalnych standardów. Statuetki wręczono 21 listopada 2019 roku w trakcie gali Kod Innowacji. Nagrody przyznano w kilku kategoriach: retail, e-commerce, TSL, ochrony zdrowia, MŚP oraz przyznano nagrodę publiczności.

W skład Jury wchodzili eksperci z nagradzanych branż, którzy przy ocenie projektów brali pod uwagę największe korzyści z wdrożenia globalnych standardów. Jury zdecydowało się również przyznać jedno wyróżnienie, doceniając wdrożenie w Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalu im. dr. W. Biegańskiego w Łodzi.
- W tym roku GS1 Polska  zwracało szczególną uwagę na znaczenie współdzielenia danych, które   dane, obecnie stanowią paliwo cyfrowej transformacji. Możliwość gromadzenia oraz analizy ogromnych ilości danych stała się w ostatnich latach niezwykle istotna z biznesowego punktu widzenia. Niezależnie od tego, czy chodzi o optymalizację stanów magazynowych, skrócenie czasu dostawy, czy zaprojektowanie strategii cenowej i promocyjnej dla klientów, wszystkie decyzje wymagają danych w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku. GS1 pomaga gromadzić dane i dzielić się nimi z partnerami w sposób niezależny od stosowanych systemów IT. Projekty zgłoszone w tegorocznej edycji konkursu opierają swoją innowacyjność głównie na efektywnym współdzieleniu ważnych informacji, w oparciu o standardy GS1. Jest to dla mnie dowód, że nasze działania i nasza strategia jest odpowiedzią na aktualne potrzeby Uczestników Systemu GS1 – skomentował Elżbieta Hałas, członkini zarządu GS1 Polska.

W tegorocznej edycji konkursu zwyciężyli:
•    Decathlon Polska - kategoria retail
•    Allegro - kategoria e-commerce
•    PEKAES - kategoria TSL
•    HTL STREFA - kategoria ochrona zdrowia
•    Bio Market – MŚP
oraz nagroda publiczności wskazana przez 1100 internautów, którzy swój online-owy głos oddali na PKS Gdańsk-Oliwa.

- Otagowanie wszystkich produktów w asortymencie Decathlon to krok milowy nie tylko dla tej firmy i za to jest ta nagroda. Jest to tym samym nagroda za: przełamanie barier fizycznych - wody i stali,  barier mentalnych - naturalnych obaw przed zmianą, barier społecznych, bo takie wdrożenie wymaga zaangażowania niemal całej załogi, oraz barier finansowych, ponieważ pieniędzy zawsze jest za mało – powiedziała profesor Barbara Borusiak, kierownik Katedry Handlu i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, jurorka konkursu Kod Innowacji, w uzasadnieniu decyzji jury, podsumowuje werdykt w kategorii retail.
- Jury zdecydowało się przyznać nagrodę w kategorii e-commerce firmie Allegro. Tym wdrożeniem standardu GS1 zainteresowanych jest bezpośrednio 21 mln Polaków, gdyż tyle zarejestrowanych klientów ma Allegro.pl. Dzięki wprowadzeniu numeru GTIN jako identyfikatora produktowego klient wie dokładnie, co kupuje i szybciej dociera
do interesującego go produktu, a sprzedawca może więcej sprzedać – wyjaśniała Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, wchodząca
w skład jury.
 - Projekt implementacji globalnego standardu wymiany informacji GS1XML w firmie PEKAES realizowany był kompleksowo, począwszy od inwentaryzacji, mapowania informacji, aż po testowanie i uruchomienie produkcyjne. Dzięki temu uzyskano pełne wdrożenie standardu z klientem, które będzie można powielać przy współpracy z kolejnymi kontrahentami. Dodatkowe wartości wdrożenia to automatyzacja procesów i wzrost przejrzystości informacyjnej w całym łańcuchu dostaw – podkreślił prof. Arkadiusz Kawa, dyrektor Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu.

- Nagrodę przyznano za wdrożenie automatycznego nadruku bezpośredniego kodu GS1 DataMatrix zawierającego identyfikator UDI na produkowanych wyrobach medycznych. Rozwiązanie usprawniło wewnętrzny proces produkcji i poprawiło jakość nadruku, co było realizacją potrzeb klientów. Wdrożenie stanowi nie tylko realizację wymagań prawnych związanych ze znakowaniem wyrobów medycznych, ale umożliwia również skuteczne i bezpieczne zarządzanie przepływem wyrobów medycznych w procesach ochrony zdrowia. – mówił, wręczający nagrodę w kategorii ochrona zdrowia, Roman Radomski- Prezes HL7.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęły takie czasopisma i portale jak: Harvard Business Review, Dziennik Gazeta Prawna, Menedżer Zdrowia, TSL Biznes, Nowoczesny Magazyn, Logistyka a Jakość, Logistics Manager, Logistyka, Pracujwlogistyce.pl, Top Logistyk, Logistyka.

Więcej informacji na temat konkursu znajduje się tu: www.kodinnowacji.pl

(red)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.