Dodaj ogłoszenie o pracy


Platformy sprzedażowe w Polsce - raport GS1

Zwolennicy handlu internetowego rosną w siłę. Wg najnowszego raportu Gemiusa już 62 proc. polskich internautów zadeklarowało, że kupują w internecie. Do 2020 roku 40 proc. światowego e-handlu będzie odbywać się za pośrednictwem elektronicznych platform sprzedażowych. GS1 Polska zbadało, co zrobić, by sprzedawać skutecznie na lokalnych marketplacach.

Wraz z rozwojem e-commerce pojawiały i ciągle pojawiają się nowe elektroniczne platformy sprzedażowe. Najwięksi gracze rynkowi oferują prawie każdy rodzaj produktu, który można kupić w tradycyjnym sklepie. Marketplace’y stają się coraz częściej dla tradycyjnych sprzedawców, jak i sprzedawców internetowych podstawowym kanałem sprzedaży. Dla wielu oferentów produktów są one wygodnym rozwiązaniem, ponieważ przyciągają nowych klientów i zapewniają ich obsługę.
- 30 proc. nowych Uczestników Systemu GS1 w Polsce zaopatruje się w numery GTIN, aby móc sprzedawać skuteczniej na platformach sprzedażowych, które coraz częściej wymagają jednoznacznej identyfikacji produktów za pomocą unikalnego numeru. Przygotowaliśmy raport na temat sprzedaży na marketplacach, by pomóc polskim e-sprzedawcom w wykorzystaniu potencjału lokalnego rynku elektronicznych platform sprzedażowych - komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska.

Raport opisuje nie tylko najpopularniejsze platformy sprzedażowe, ale także zalety i wady korzystania z nich – zarówno z perspektywy sprzedających, jak i kupujących. Analiza zawiera również prognozę rozwoju markeplaców.

Raport jest do pobrania tu: https://www.gs1pl.org/kontakt/broszury-i-foldery/382-elektroniczne-platformy-sprzedazowe-marketplace-y-w-polsce-raport/file

(źr. GS1 Polska)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.