Dodaj ogłoszenie o pracy


Platformy sprzedażowe w Polsce - raport GS1

Zwolennicy handlu internetowego rosną w siłę. Wg najnowszego raportu Gemiusa już 62 proc. polskich internautów zadeklarowało, że kupują w internecie. Do 2020 roku 40 proc. światowego e-handlu będzie odbywać się za pośrednictwem elektronicznych platform sprzedażowych. GS1 Polska zbadało, co zrobić, by sprzedawać skutecznie na lokalnych marketplacach.

Wraz z rozwojem e-commerce pojawiały i ciągle pojawiają się nowe elektroniczne platformy sprzedażowe. Najwięksi gracze rynkowi oferują prawie każdy rodzaj produktu, który można kupić w tradycyjnym sklepie. Marketplace’y stają się coraz częściej dla tradycyjnych sprzedawców, jak i sprzedawców internetowych podstawowym kanałem sprzedaży. Dla wielu oferentów produktów są one wygodnym rozwiązaniem, ponieważ przyciągają nowych klientów i zapewniają ich obsługę.
- 30 proc. nowych Uczestników Systemu GS1 w Polsce zaopatruje się w numery GTIN, aby móc sprzedawać skuteczniej na platformach sprzedażowych, które coraz częściej wymagają jednoznacznej identyfikacji produktów za pomocą unikalnego numeru. Przygotowaliśmy raport na temat sprzedaży na marketplacach, by pomóc polskim e-sprzedawcom w wykorzystaniu potencjału lokalnego rynku elektronicznych platform sprzedażowych - komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska.

Raport opisuje nie tylko najpopularniejsze platformy sprzedażowe, ale także zalety i wady korzystania z nich – zarówno z perspektywy sprzedających, jak i kupujących. Analiza zawiera również prognozę rozwoju markeplaców.

Raport jest do pobrania tu: https://www.gs1pl.org/kontakt/broszury-i-foldery/382-elektroniczne-platformy-sprzedazowe-marketplace-y-w-polsce-raport/file

(źr. GS1 Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.