Dodaj ogłoszenie o pracy


GS1 nagradza innowacyjność – startuje II edycja konkursu

Wystartowała druga edycja konkursu Kod Innowacji. Nagroda za najlepsze wdrożenie standardów GS1 ma wyróżnić firmy, które z innowacyjnych wdrożeń wykorzystujących rozwiązania GS1 osiągnęły największe korzyści.

Niezależne jury, złożone z ekspertów i branżowych autorytetów, przyzna nagrodę
w 5 kategoriach:
• retail,
• TSL,
• e-commerce,
• ochrona zdrowia,
• MŚP.

Wyróżnienia otrzymają przedsiębiorstwa, które wdrożyły jeden ze standardów GS1 w okresie od 30 czerwca 2018 roku do 30 czerwca 2019 roku oraz zgłoszą udział w konkursie do 30  września 2019 r.W zeszłorocznej, pierwszej edycji konkursu nagrodzono:
• Makro Cash & Carry - kategoria retail
• Carrefour Polska - kategoria e-commerce
• Raben Logistics Polska - kategoria TSL
• Uniwersyteckie Centrum Kliniczne w Gdańsku - kategoria ochrona zdrowia

Ponad 1600 osób oddało swój głos w głosowaniu internautów. Wyłoniona w ten sposób nagroda publiczności trafiła do firmy Fresh Logistics.
- Biznes zmienia się coraz dynamiczniej. Cyfryzacja w wielu branżach staje się koniecznością. Badania pokazują jednak, że aż 86 proc. projektów cyfryzacji łańcucha dostaw nie zostaje sfinalizowana. Jednym z powodów jest brak wiedzy i doświadczenia. Nasza organizacja posiada know-how w tym zakresie a zeszłoroczni zwycięscy konkursu Kod Innowacji pokazali, że warto cyfryzować procesy z pomocą globalnych standardów GS1 – komentuje Elżbieta Hałas, członkini zarządu GS1 Polska.
Nagroda zostanie wręczona podczas konferencji „Kod Innowacji”, która obędzie się 21 listopada 2019 roku  w Warszawie w Centrum Eventowym Koneser. Wydarzeniu towarzyszyć będą prelekcje uznanych ekspertów wspierających nowoczesny biznes – Natalia Hatalska, analityczka trendów, twórczyni instytutu badań nad przyszłością oraz Piotr Bucki, strateg i badacz trendów.

- Zeszłoroczna, pierwsza edycja konkursu Kod Innowacji wyłoniła firmy, które implementując globalne standardy osiągnęły największe korzyści biznesowe. Zwycięskie przedsiębiorstwa dzięki standardom GS1 oszczędziły czas, zoptymalizowały procesy i poprawiły monitorowanie przepływu w łańcuchu dostaw. Jestem przekonany, że taka jest rola standaryzacji, a zadaniem Rady GS1 Polska jest pokazywanie dobrych praktyk rynkowych i inspirowanie firm do ich wdrażania - komentuje Przewodniczący Rady GS1 Polska, Marcin Dopierała, dyrektor ds. logistyki i łańcucha dostaw w Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja Sp. z o.o..

- W Grupie Raben wykorzystujemy standardy GS1 w całym łańcuchu dostaw. Nowoczesne formy wymiany komunikatów EDI czy przyspieszenie implementacji nowych klientów są kluczowymi korzyściami, które uzyskujemy dzięki standardom. Nagroda Kod Innowacji, którą otrzymaliśmy w zeszłym roku w kategorii TSL stanowi potwierdzenie naszej strategii innowacyjnego, zrównoważonego rozwoju” – dodaje Katarzyna Ostojska, menedżer ds. marketingu w Raben Logistics Polska.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęły takie czasopisma i portale jak: Harvard Business Review, Dziennik Gazeta Prawna, TSL Biznes, Nowoczesny Magazyn, Logistyka a Jakość, Logistics Manager, Logistyka, Pracujwlogistyce.pl.

Kod kreskowy to wg BBC jedna z 50 rzeczy (zaraz za iPhonem), które w największym stopniu przyczyniły się do powstania współczesnego handlu. Nie bez powodu, ponieważ aktualnie na świecie skanowanych jest minimum 6 miliardów produktów dziennie. Kod kreskowy jest tylko jednym ze standardów GS1 szeroko wdrażanych przez firmy. Standardy GS1 pomagają bowiem nie tylko poprawić efektywność procesów w firmach, ale także zwiększyć ich przewagę konkurencyjną.

Więcej informacji na temat konkursu znajduje się tu: www.kodinnowacji.pl

(źr. GS1 Polska)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.