Konto pracodawcy


Śledzenie produktów w branży produktów świeżych

Konsumenci codziennie są bombardowani nowymi doniesieniami o aferach związanych z wycofywaniem niebezpiecznych dla zdrowia produktów ze sklepów. Takich sytuacji jest każdego roku coraz więcej i dotyczą nie tylko żywności, ale także produktów AGD, zabawek, chemii gospodarczej, kosmetyków czy farmaceutyków. Wycofywanie produktów z rynków ma wiele przyczyn, tzn.: nieodpowiednia jakość produktu, złe oznakowanie, a tym samym wprowadzenie konsumenta w błąd, co finalnie może spowodować poważne konsekwencje dla jego zdrowia i życia.

Firmy, świadome zagrożeń wynikających z braku możliwości wywołania z rynku niebezpiecznego produktu, coraz częściej poddają audytowi swoje procesy. W branży spożywczej, a tym bardziej w produktach świeżych, coraz większe znaczenie ma możliwość śledzenia całego łańcucha dostaw. Wspomniany audyt odbył się w podpoznańskiej fabryce Sushi, której menedżerowie zdecydowali się zbadać, opracować koncepcję ukazującą, w jaki
sposób zarządzać identyfikowalnością towaru - począwszy od partii surowca aż do partii
produkcyjnej wyrobu gotowego. Badanie, na zlecenie międzynarodowej organizacji GS1, przeprowadził Instytut Logistyki i Magazynowania.

Przeprowadzona w Sushi Factory analiza wykazała, że zastosowanie standardów GS1:

•    skróciło średni czas obsługi procesu wydania surowców do bufora produkcyjnego
– z 95,81 min. (na 1 pracownika) do 5,76 min.
•    zmniejszyło procentowe zaangażowanie pracowników w dany proces (pracochłonność)
– z 11% do 4%.

„Wdrożenie rozwiązań opartych o standardy GS1, w szczególności etykiety logistycznej GS1, pozwoli w przyszłości firmie Sushi Factory spełnić wymagania coraz większej liczby odbiorców sieciowych w tym zakresie. Automatyzacja procesów pozwoli na osiągnięcie wykazanych korzyści w strefie przyjęć i zasilenia produkcji, ale także spowoduje redukcję generowanych dokumentów we wszystkich analizowanych procesach, co z pewnością wpłynie korzystnie na środowisko naturalne. Poza tym efektywniejszy i bardziej zautomatyzowany system identyfikowalności w firmie to gwarancja większej kontroli bezpieczeństwa produktów dostarczanych do konsumenta” - komentuje dr Grzegorz Sokołowski, ekspert ds. traceability GS1.

Raport z badania dostępny jest tu: https://idz.do/AOePXL

(źr. GS1 Polska)

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 – osłabienie walut wpływa na rynek nieruchomości
Jak utrzymać ciągłość łańcuchów dostaw na rynku beverage w czasach epidemii?
Potrzebne są regulacje pracy zdalnej w przepisach Kodeksu pracy
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska nagradza pracowników za pracę w czasie epidemii
Emirates zwiększają przewozy cargo
Fracht FWO Polska otwiera oddział w Szczecinie
Dachser ogłasza przyszły zarząd
Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
Rynek magazynowy odporny na koronawirusa?
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC