Konto pracodawcy


GS1 opublikował najnowszy raport na temat e-sprzedawców w Polsce

Według najnowszych badań Gemius dla e-commerce Polska już ponad 54 proc. polskich internautów dokonuje zakupów przez internet. Cyfrowi sprzedawcy nie koncentrują się już tylko na klientach znad Wisły, ale także szukają kupujących poza granicami kraju. Opanowanie sztuki sprzedaży na rynkach międzynarodowych może być wyjątkowo poważnym wyzwaniem. Wynika to z różnorodnych przepisów i systemów podatkowych, a także z faktu, że te same produkty mogą, zależnie od kraju, w jakim są sprzedawane, spotkać się z zupełnie innym przyjęciem. Mimo to istnieje wiele taktyk ułatwiających sprzedaż międzynarodową.

GS1 Polska wraz z GS1 UK, zbadali motywacje i wyzwania cyfrowych sprzedawców. Wyniki  badania wyraźnie pokazują, że polscy e-sprzedawcy wykorzystują internetowe platformy handlowe w rozmaity sposób. Różne są także ich motywacje. Od firm, które sprzedażą online zajmują się okazjonalnie, w ramach hobby, po duże przedsiębiorstwa, którym platformy online służą do uzyskania dostępu do rynków międzynarodowych. Z raportu GS1 wynika, że sprzedający na platformach online dzielą się na sześć kategorii, głównie w zależności od skali i złożoności biznesu. Wśród nich znajdują się: pasjonaci, łowcy okazji, odkrywcy, rzecznicy postępu, pionierzy oraz liderzy.
Firmy prowadzące aktywny handel międzynarodowy mają zazwyczaj własne strony internetowe i aktywnie sprzedają za pośrednictwem głównie serwisu Amazon w kilku krajach jednocześnie. Zmuszone są stosować oprogramowanie wielokanałowe, spełniać wymagania obowiązujące w krajach, w których prowadzą sprzedaż, muszą być wrażliwe na wyzwania pojawiające się w międzynarodowym łańcuchu dostaw. Mniejsze przedsiębiorstwa często nie prowadzą sprzedaży międzynarodowej i chętnie korzystają z internetowych platform handlowych ze względu na niższe opłaty oraz prosty sposób wystawiania swoich produktów na sprzedaż.

- Za sprawą badania, chcieliśmy dowiedzieć się, jak wiele z tych małych i średnich przedsiębiorstw prowadzi handel międzynarodowy, z ilu platform online korzystają i czy są to dla nich główne kanały sprzedaży, czy tylko jedne z wielu. Aby pomóc cyfrowym przedsiębiorcom pokonać ograniczenia i osiągnąć założone cele rozwoju, opracowaliśmy, na podstawie uzyskanych wyników badań rynkowych, spostrzeżenia i wnioski, jak małe i średnie firmy mogą lepiej wykorzystać rynkowe szanse – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska.

Współpracując z GS1 Polska, cyfrowi przedsiębiorcy mogą w sposób legalny stać się posiadaczami podstawowego identyfikatora GS1 – kodu EAN (numeru GTIN), który w sposób jednoznaczny i wyłączny określa ich produkt i – co równie ważne – pozwala na wystawienie ich produktów na platformach zewnętrznych. Raport GS1 dostępny jest na stronie: https://www.gs1pl.org/kontakt/publikacje-i-wytyczne/branze/ecommerce/343-era-cyfrowego-sprzedawcy-w-polsce-dlaczego-sprzedajemy-na-platformach-marketplace/file

(źr. GS1 Polska)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd wprowadza pakiet Slim VAT – co to oznacza dla przedsiębiorców?
Co to jest SENT i jak wygląda monitorowanie pojazdów?
Pakiet mobilności i jego możliwe konsekwencje
Oszczędność Volvo FH z I-Save wynosi nawet do 10 procent
Trzy dni na zwrot środków z rachunku VAT – idą zmiany w split payment
Dodatkowe 2 h jazdy na zjazd do domu – czyli art. 12 Rozporządzenia 561/2006
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy akcyzowa pułapka wstrząśnie branżą olejów smarowych?
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Aż 95 proc. Polaków chce kaucji za opakowania po napojach – czy rząd wprowadzi t ...
Poczta Polska przywróciła obsługę przesyłek do Gruzji i Tajwanu
Szczepionka na Covid-19 w IV kwartale 2020? – DHL już opracował jej łańcuch dos ...
reklama
Podróż z jednym boxem EETS
Delta Trans zakończyła wdrażanie systemu WMS
Prologis podnosi standardy w obszarze ochrony środowiska - Raport ESG 2019
King of Innovation – międzynarodowy sukces ID Logistics Polska
Speedmail wprowadza GPS on-line do przesyłek listowych
GLS Poland z certyfikatem Great Place to Work
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC