Konto pracodawcy


Co czeka branżę kurierską w Polsce – dowiesz się z raportu GS1!

Branża KEP (kuriersko – ekspresowo – paczkowa) rozwija się w Polsce od prawie 30 lat. W ciągu ostatnich kilku lat, m.in. za sprawą dynamicznego wzrostu e-handlu, przeszła na świecie istną rewolucję. Globalny rynek KEP w 2017 roku może wynieść nawet ok. 285 mld USD, natomiast w Europie ok. 83 mld EUR. Przewiduje się, że w najbliższych latach będzie on rósł w tempie 6 proc. na świecie i 4-5 proc. w Europie. W przeliczeniu na paczki daje to odpowiednio ok. 47 mld na świecie i 15 mld sztuk w Europie w ciągu roku.

GS1 Polska, będąca częścią globalnej organizacji, zleciła przygotowanie raportu na temat branży KEP. Z analizy wynika m.in., że branża KEP znacznie się różni od pozostałych segmentów usług logistycznych, cechuje ją bowiem dość wysoka koncentracja – ok. 77 proc. przychodów w Polsce jest generowana przez cztery największe firmy, podczas gdy w TSL jest to zaledwie 5–6 proc. W porównaniu do globalnych wartości rynek polski jest bardzo mały. Jednakże tempo wzrostu jest dwa razy szybsze. W 2015 roku sumaryczna wartość przychodów operatorów wyniosła ok. 4,5 mld zł. Ubiegły rok jest szacowany na poziomie ponad 5,1 mld zł, a w 2017 roku ma to być ponad 5,7 mld zł.

Według analityków Ecommerce Europe 40 proc. pocztowych przesyłek transgranicznych nie można śledzić, głównie z powodu innej etykiety i braku integracji systemów. Ponadto według badań eBay 25 proc. milenialsów nie będzie kupowało u sprzedawcy internetowego, który ma ograniczone możliwości dostawy (np. z powodu braku możliwości jej monitorowania). Problem ten dostrzegła jednak Europejska Komisja Normalizacyjna (CEN – fr. Comité européen de normalisation), która w czerwcu 2017 roku zarekomendowała jeden standard do oznaczania transgranicznych przesyłek paczkowych w Europie. Jest to identyfikator SSCC (ang. Serial Shipping Container Code – Seryjny Numer Jednostki Logistycznej) będący obecnie nieodłącznym elementem standardowej etykiety logistycznej GS1.

- GS1 zajmuje się standardami w biznesie. Jednak, by móc wprowadzić wspólny standard dla branży, najpierw trzeba dobrze poznać jej potrzeby, bolączki i wyzwania przed nią stojące. Raport przygotowany dla nas przez prof. Arkadiusza Kawę doskonale opisuje polski rynek KEP i dzięki temu pozwala nam przygotować skrojoną na miarę ofertę dla tej branży – komentuje Agata Horzela, ekspert ds. TSL w GS1 Polska.

- Usługi branży KEP od wielu lat wspomagają działalność wielu przedsiębiorstw, zarówno w zakresie ekspresowych przesyłek do zakładów produkcyjnych, centrów dystrybucyjnych, jak i sieci handlowych. W ostatnim czasie motorem napędowym jest e-handel, dla którego operatorzy dopasowują usługi, np. możliwość zmiany miejsca i czasu odbioru, punkty nadań i odbioru przesyłek, dostawy tego samego dnia, usługi transgraniczne” – komentuje autor raportu, prof. Arkadiusz Kawa.

Przygotowany dla GS1 raport na temat rynku KEP zawiera wiele innych informacji, m.in. na temat:
• liderów ilościowych i wartościowych na polskim rynku kurierskim,
• trendów wpływających na branżę KEP,
• wyzwań, które stoją przed firmami dostarczającymi paczki.

Pobierz raport i poznaj szczegóły: https://www.gs1pl.org/archiwum/623-raport-na-temat-branzy-kurierskiej

(źr. GS1 Polska)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ponad 530 mld euro wydaje się w UE na zlecenia transportu towarów
Sezon urlopowy - trudny czas dla kierowców ciężarówek
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker w Polsce otwiera nowy magazyn dla Nissens Automotive
Myto w Niemczech – pojazdy na gaz zwolnione z opłat!
Dachser prowadzi badania nad możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji
Już wkrótce Czechy zmienią system myta
Padł historyczny rekord w przeładunkach Portu Gdańsk
Akademia Logistyki DHL zgromadziła rekordową liczbę uczestników
15 lat Kolei Mazowieckich
Kuehne + Nagel przejmuje kolejne spółki i rozszerza wachlarz usług
Accolade inwestuje kolejne 38 mln euro w Szczecinie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC