GS1 Polska otrzymała I nagrodę w konkursie Ekomersy. Wyróżnienie zostało przyznane za numer SSCC - rozwiązanie wspierające logistykę ehandlu. Dzięki temu rozwiązaniu przesyłki międzynarodowe nie tracą trackingu po przekroczeniu granicy, a jeden unikalny i zarazem globalny numer powinien przyczynić się do obniżenia kosztów przesyłek.
Tegoroczna edycja przyciągnęła rekordową ilość firm. W 18 kategoriach dla dostawców usług oraz e-sklepów, zgłosiło się ponad 250 marek. Głosy w konkursie oddało ponad 23 tysiące internautów. Po zaciętej rywalizacji, do finału konkursu dostało się 122 firm. Pierwsza faza konkursu opierała się na internetowych głosach użytkowników, uwierzytelnionych z poziomu konta na Facebooku. Podmioty, które uzyskały największą liczbę ważnych głosów, awansowały do rundy drugiej, w której jury wyłoniło liderów wszystkich kategorii konkursowych. W skład rady wchodzili m.in: Tomasz Karwatka (Divante), Michał Cortez (Dentsu Aegis Network), Justyna Dziegieć (L’Oreal) czy Konrad Latkowski (KSY Group).
- E-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów gospodarki w Polsce. Wartość tego rynku w 2014 roku wynosiła 28 mld zł - obecnie jest wzrosła do ponad 36 mld zł. Każdego roku odnotowuje się wzrost na poziomie kilkunastu procent. To ważny dla nas rynek, dla którego globalne rozwiązania GS1, które wspierają handel międzynarodowy, mogą okazać się bardzo pomocne – komentuje Agata Horzela, ekspert GS1 ds. TSL.
(źr. GS1)