GXO ogłosiło podpisanie złotego partnerstwa z europejską organizacją LEAD (Leading Executives Advancing Diversity), której celem jest współpraca w zakresie przyciągania, zatrzymywania i wspierania kobiet w branży detalicznej i dóbr konsumpcyjnych w Europie poprzez edukację, budowanie przywództwa i rozwój biznesu.
- Jedną z naszych podstawowych wartości jest “szacunek”, dlatego cieszymy się z możliwości współpracy z organizacją LEAD, która wzmocni nasze działania w tym obszarze - powiedział Richard Cawston, Prezes GXO na Europę. - Dokładamy wielu starań, aby zbudować kulturę przynależności, która szanuje każdego członka zespołu, ponieważ cenimy sobie różnorodność głosów, talentów, tożsamości, pochodzenia i doświadczeń poszczególnych osób i polegamy na nich, aby rozwijać innowacje i sukcesy w GXO.
LEAD Network to wolontariacka organizacja non-profit zrzeszająca ponad 14 tys. członków, która zapewnia liderom branży platformę do nawiązywania kontaktów oraz uczestnictwa w warsztatach, wydarzeniach i webinariach rozwijających umiejętności. Działania te mają na celu pomoc firmom w budowaniu kariery i zatrzymywaniu utalentowanych kobiet.
Dla GXO partnerstwo to jest okazją do zwiększenia zespołu utalentowanych kobiet liderek i wzmocnienia swojej roli jako lidera w dziedzinie różnorodności i integracji w branży logistycznej. GXO koncentruje się na zapewnieniu dostępu do narzędzi i zasobów, które pomagają rozwijać zdolności przywódcze i karierę zawodową liderek.
W swoim pierwszym raporcie ESG, GXO podkreśliło swoje zaangażowanie w realizację ambitnych celów środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego oraz przedstawiło aktualne informacje na temat uzyskanych wyników. Logistyka odgrywa kluczową rolę w pomaganiu wiodącym światowym markom w wypełnianiu ich zobowiązań ESG, a w 2021 r. GXO uzyskała od MSCI ocenę ESG na poziomie "AA", co plasuje ją najwyżej wśród firm z branży.
(źr. GXO Logistics)