Dodaj ogłoszenie o pracy


Katarzyna Marciniak w zarządzie DB Cargo Polska

Rada Nadzorcza DB Cargo Polska powołała Katarzynę Marciniak z dniem 1 stycznia 2022 roku do zarządu DB Cargo Polska. Będzie ona odpowiadała za obszar finansów i zastąpi na tym stanowisku Thomasa Hesse, który w tym samym czasie obejmie stanowisko prezesa zarządu DB Intermodal Services, spółki należącej również do grupy DB Cargo.

Katarzyna Marciniak jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej. Ukończyła również studia na Wydziale Logistyki Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen. Z koleją związana jest od początku swojej zawodowej kariery. W latach 1995 – 2007 pełniła funkcje menedżerskie w spółkach Cargosped oraz PKP Cargo.
W roku 2002 złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa. Od roku 2007 związana jest z koncernem

Deutsche Bahn. Kierowała przedstawicielstwem Deutsche Bahn w Polsce, a następnie po sfinalizowaniu procesu akwizycji grupy PCC Rail, zarządzała sprzedażą na rynku automotive oraz intermodal, jak też obszarem komunikacji, rozwoju i strategii w DB Cargo Polska. Od kwietnia 2021 roku odpowiedzialna jest również za transformację cyfrową w grupie DB Cargo Polska. Aktywnie działa w ramach organizacji branżowych, będąc ekspertem ds. transportu kolejowego w Business Center Club, od lat kieruje również pracami Komisji Logistyki w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej.

(źr. DB Cargo)

 

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.