Konto pracodawcy


Katarzyna Zarębska z Apreo Logistics - Najlepiej czuję się w spedycji drogowej

 

Katarzyna Zarębska regionalny manager operacyjnyw Apreo Logistics SA z cyklu


Najlepiej czuję się w spedycji drogowej

- Tuż po uzyskaniu licencjatu z handlu zagranicznego zaczęłam pracę w wydawnictwie Murator jako handlowiec. Nie była to wymarzona praca, ale stwierdziłam, że lepiej jest zdobywać doświadczenie, niż siedzieć w domu. W międzyczasie szukałam pracy w spedycji. Trwało to cztery miesiące, kiedy w odpowiedzi na moją aplikację, zostałam zaproszona na rozmowę do firmy spedycyjnej - wspomina Katarzyna Zarębska.

 

Od początku wiedziała, że chce pracować w spedycji. Dzięki pracy w wydawnictwie zdobyła doświadczenie handlowca, które jak się potem okazało było bardzo przydatne w tym, czym chciała się zajmować. Pierwsze zetknięcie ze spedycją to firma Tirsped, gdzie została przyjęta na stanowisko asystentki w dziale spedycji morskiej. - To był dział kontenerów.  Wówczas nie wiedziałam prawie nic o spedycji, a zwłaszcza morskiej. Ale z racji tego, że obsługa spedycyjna kontenerów wiązała się z długotrwałymi operacjami, spokojnie uczyłam się nowego zawodu. Po kilku miesiącach zaczęłam już samodzielnie wykonywać zadania  spedytora - opowiada p. Katarzyna.

Tak minęły trzy lata. Jednak gdzieś w podświadomości tkwiło przekonanie, że spedycja morska nie była tym co chciała robić Katarzyna Zarębska. - Patrząc z perspektywy czasu na pierwsze lata w spedycji morskiej, dzisiaj wiem że to nie było to, co najbardziej podoba mi się w spedycji - mówi. Nawet kilkumiesięczne oczekiwanie na kontener, mnóstwo formalności, operacji, komplikacji na granicach oraz ta cała rozbudowana biurokracja wydłużały czas obsługi kontenera. - A ja potrzebowałam dynamiki działania, o czym  nie wiedziałam jeszcze wtedy - mówi śmiejąc się Katarzyna Zarębska.


Po trzech latach pracy w spedycji morskiej przeszła do spedycji drogowej. Jak to w życiu bywa najczęściej, o zmianie pracy zadecydował trochę los. - Firma Tirsped zmieniła siedzibę, aby dotrzeć z mojego miejsca zamieszkania do pracy potrzebowałam ok. 1,5 godziny, czyli w obie strony ok. 3 godzin. To było zbyt obciążające, tym bardziej że miałam małe dziecko. Więc zaczęłam rozglądać się za nową pracą - mówi  p. Katarzyna.  Złożyłam swoją aplikację do jednej z firm spedycyjno- transportowych o nazwie Euroad i po rozmowie została przyjęta, ale tym razem do spedycji międzynarodowej drogowej. Tak zaczął się nowy rozdział w jej życiu pt. transport i spedycja drogowa. - W spedycji międzynarodowej pracowałam kilka dni, po czym przeszłam do działu krajowego, z racji tego, że zwolniło się miejsce pracy. Tutaj zostałam rzucona na głęboką wodę - wspomina Zarębska. - Nie miałam mentora, musiałam sama uczyć się wszystkiego od podstaw, łącznie z tym co to jest naczepa, wymiary pojazdów, etc. Ale to była dobra metoda, bo tym sposobem szybko weszłam w nowy zawód - dodaje.


Na tym nie koniec zmian. Bo wkrótce z racji zmian właścicielskich Euroad zostało połączone z VOS Logistics, gdzie awansowała na lidera kilkuosobowego zespołu w dziale krajowym. Tak upłynęło kilka lat, p. Katarzyna była już doświadczonym spedytorem, ale przyszły kolejne zmiany. - Powstała spółka Apreo Logistics, której prezes zaproponował mi przejście do nowej firmy. W tym czasie urodził mi się drugi syn i chciałam podjąć pracę gdzieś blisko domu, więc propozycja nowej pracy z długimi dojazdami w tle była nie do przyjęcia - opowiada p. Katarzyna. Prezesowi firmy zależało na zatrudnieniu dobrych pracowników, więc zaproponował p. Katarzynie założenie oddziału blisko jej miejsca zamieszkania. - Oczywiście propozycję przyjęłam, chociaż takiego rozwiązania nie spodziewałam się w ogóle - wspomina. Jako lider zespołu spedycji krajowej, w ciągu kilku tygodni  zorganizowała oddział firmy Apreo Logistics w Skierniewicach, który dosyć szybko z trzech pracowników rozrósł się do 10 osób. Przez trzy lata zarządzała tym oddziałem, a że firma się rozwijała i powstawały kolejne oddziały, zarząd firmy postanowił docenić jej doświadczenie i w zeszłym roku otrzymała awans na regionalnego managera operacyjnego  . Obecnie zarządza trzema oddziałami (w Skierniewicach, Teresinie i Radomsku), gdzie pracuje ok. 30 osób. Zapytana o to, czy dobrze czuje się w roli managera, mówi, że absolutnie tak, bo pozwala jej na to bogate doświadczenie. - Każdy manager, powinien znać wszystkie szczeble działalności firmy i powinien doświadczyć wszystkich zajęć zarówno w roli asystenta jak i specjalisty. Tylko wtedy będzie w stanie zrozumieć pracę swojego zespołu i pomagać mu w rozwiązywaniu problemów. Dzisiaj wiem, że mogę wesprzeć ludzi, z którymi współpracuję, ponieważ znam spedycję od podszewki - mówi p. Katarzyna.

 

Po pracy, najchętniej odpoczywa w domu ze swoją rodziną, ale znajduje też czas na swoje zainteresowania, do których należy sport i literatura faktu, a także psychologia. W planach ma ukończenie studiów, które pozwolą jej poszerzyć zainteresowania, myśli o studiach na psychologii  lub germanistyce.
(Opr. Beata Trochymiak)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Fakty i mity o wykorzystaniu robotyzacji procesów w Przemyśle 4.0
reklama
230 boxów EETS zdało egzamin – po pierwsze wygoda, a po drugie ekspansja na kolejne kraje
Intermodal cały czas na wzroście, mimo że globalne problemy osłabiają rozwój tego rynku
Jak wyniki wyborów w USA wpłyną na globalny rynek nieruchomości przemysłowych?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express zrealizował już 50 lotów dostarczając szczepionki na COVID-19
Euro 6D ISC-FCM – nowa norma dla pojazdów - czy TSL ma się jej bać?
Circle K oraz PCK zorganizowali świąteczną opieką seniorów w całej Polsce
DPD Polska realizuje jedno z największych zamówień na auta elektryczne w Polsce
Dachser zrealizował 100 czarterowych lotów cargo w 2020 roku
CEVA Logistics kontynuuje ekspansję w Afryce i wzmacnia obecność w kolejnych dwóc ...
Fracht FWO zakończył rok 2020 świetnym wynikiem w project cargo i zapowiada dynami ...
Grupa Raben partnerem logistycznym Szlachetnej Paczki
Zimowy atak na K2 w ramach wyprawy InPost - #GorzkowskaInPostK2Winter
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC