Dodaj ogłoszenie o pracy


Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life

Branża transportowa od lat zmaga się z problemem niedoboru pracowników - liczba kierowców zawodowych wciąż jest, zwłaszcza w kontekście rozwoju tej gałęzi gospodarki, zbyt niska. Fundacja Truckers Life ruszyła z kampanią, której celem jest zwrócenie uwagi na kobiety w branży transportowej oraz zachęcenie do przekwalifikowania się tych kobiet, które z różnych względów stanęły przed koniecznością zmiany stylu swojego dotychczasowego życia.

Od października 2018 do stycznia 2019 niedobór kierowców w przedsiębiorstwach specjalizujących się w przewozach towarów osiągnął poziom 21 proc. Problem nieustannie się pogłębia – według badania przeprowadzonego przez OCRK już ponad połowa polskich przewoźników ma problem z zapełnieniem wakatów, a popyt na usługi transportowe stale rośnie.
- Jestem kobietą, kieruję to kampania społeczna Fundacji Truckers Life, która ma wpłynąć na poprawę tych statystyk. - Wiadome jest, że polska branża transportowa zmaga się z problemem niedoboru kierowców. Fundacja zainicjowała kampanię, która ma na celu zachęcić kobiety do zostania kierowczyniami zawodowymi. - wyjaśnia Natalia Janiszewska z Fundacji Truckers Life.

Przyczyny zaistniałej sytuacji są złożone, ale jedną z nich jest negatywny i obrośnięty stereotypami wizerunek kierowców zawodowych. Według badań przeprowadzonych przez IRU 60 proc. mężczyzn i aż 63 proc. kobiet przyznaje, że zły wizerunek zawodowych kierowców zniechęca ich do podjęcia pracy w tym zawodzie.

W miniony piątek miała miejsce premiera filmu dokumentalnego, którego bohaterkami są 3 kobiety - truckerki.  - Poprosiliśmy Hanię, Renatę i Anetę - kierowczynie zawodowe, o to aby podzieliły się z nami swoimi refleksjami na temat tego czym jest dla nich zawód truckerki, jak sobie radzą i z czym muszą się mierzyć. Zależało nam na tym aby jak najlepiej oddać specyfikę, wielopłaszczyznowość tego zawodu i pokazać go właśnie z perspektywy kobiet, która na co dzień go wykonują.  Nasze przypuszczenia się potwierdziły - ten zawód naprawdę można kochać, a problemem tak naprawdę są narosłe wokół niego negatywne stereotypy - wyjaśnia Natalia Janiszewska.



Jestem bardzo wdzięczna, że mogłam wziąć udział w tym projekcie. Jeśli dzięki temu uda się zmienić cokolwiek w życiu jednej kobiety to będę bardzo szczęśliwa - mówi Hania Burzyńska, bohaterka filmu.
Film "Jestem kobietą, kieruję" inicjuje tym samym kampanię społeczną o tym samym tytule. W ramach kampanii przewidziany jest także szereg spotkań kobiet - truckerek z kobietami przebywającymi w ośrodkach pomocy społecznej, zakładach penitencjarnych oraz centrach praw kobiet. Spotkania te mają na celu zachęcić kobiety do wyboru zawodu kierowczyni.

Portal Pracujwlogistyce.pl jest patronem medialnym tej kampanii.

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.