Konto pracodawcy


Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE

8. Forum Kobiet w Logistyce miało miejsce w dniach 20-21 maja 2019 r. w Janowie Podlaskim. Organizatorką i autorką tego jedynego w Polsce wydarzenia dedykowanego menedżerkom z branży logistycznej jest Beata Trochymiak, redaktor naczelna portalu Pracujwlogistyce.pl. Tegoroczne Forum zgromadziło blisko 160 uczestniczek i uczestników oraz 19 prelegentów – ekspertów i specjalistów z różnych dziedzin. Spotkanie moderowały prof. Danuta Kisperska-Moroń z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz prof. Halina Brdulak ze Szkoły Głównej Handlowej (na zdj. poniżej w lewym dolnym rogu).

Tegoroczne Forum odbyło się pod hasłem – Bądźmy Sobą, czyli jak rozwijać firmę w czasach różnorodności, gdzie poszukiwać nowych obszarów działalności, zachowując przy tym tożsamość i wartości naszych organizacji. Spotkanie rozpoczęło się nietypowo - od uroczystego śniadania i ogłoszenia laureatek tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”, a tytuł i statuetki otrzymały: Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal – „Kobieta w Logistyce 2018” - dostawca usług TSL (na zdj. po prawej) oraz Katarzyna Kędzierska, dyrektor obsługi klienta, łańcucha dostaw i logistyki w Europie Centralnej BASF Polska – „Kobieta w Logistyce 2018” - odbiorca usług TSL (na zdj. po lewej, a po środku Beata Trochymiak).


Zaszalej i bądź sobą! Rzecz o wartościach – wystąpieniem o takim tytule Marta Tęsiorowska, vice president, head of marketing and communications Europe Prologis (na zdj. poniżej), rozpoczęła w pierwszym dniu Forum sesję plenarną, odpowiadając min. na pytanie - jak poprzez akceptację różnorodności może rozwijać się firma i jak może generować zyski? - Zarządzaj przez wartości, odważ się i bądź sobą. Działaj w zgodzie ze swoimi wartościami. Wspólne wartości to podstawa zaangażowania pracowników, klientów, partnerów. To dzięki wartościom ludziom chce się chcieć – podkreślała Marta Tęsiorowska.  Wartości organizacji są swego rodzaju drogowskazem i katalogiem przepisów, dzięki którym organizacja realizuje swoją misję i jest w stanie utrzymywać wyznaczony kierunek pomimo pojawiających się przeciwności. Jednakże muszą być one autentyczne, aby wzbudzać zainteresowanie i dumę wśród pracowników.

Marketing influencerski w logistyce – to kolejny ciekawy temat, zwracający uwagę na otwarcie się na nowe formy promowania, pokazywania wartości i budowania wizerunku firmy. Mówiła o tym Katarzyna Ostojska, marketing manager Raben Logistics Polska (na zdj. poniżej), która na przykładzie firmy Raben wskazała najważniejsze elementy wykorzystania influencerów w logistyce. Było to naprawdę inspirujące wystąpienie, a przy tym oparte na liczbach i faktach, które Katarzyna przedstawiła na wynikach, jakie osiągnął Raben po kilku akcjach z influencerami.

Jak kobiety zmieniają świat intermodalu – to wystąpienie Lidii Dziewierskiej, prezes zarządu spółki Loconi Intermodal (poniżej na zdj.), również nawiązujące do wartości i różnorodności, które uczestników wzruszyło niemalże do łez, gdyż opowiadało o pasji do pracy, o tym jak kobiety odnajdują się w twardym świecie intermodalu. Warto dodać, że Lidia jest jedną z niewielu (dwóch może trzech) kobiet na stanowisku zarządczym pośród operatorów intermodalnych w Polsce.

Air & Sea "szyte na miarę" - doświadczenie, kompetencje a intuicja spedytora – czyli historie dwóch Pań ze świata spedycji - Justyny Kowalskiej, manager Działu Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska (na zdj. poniżej po prawej) oraz Marty Śpionek-Rosińskiej, kierownik ds. kluczowych klientów Fracht FWO Polska (na zdj. poniżej po lewej), które w formie storytellingu opowiedziały o swoich doświadczeniach i rozwoju w firmie Fracht FWO – operatora logistycznego dla przemysłu. Zaprezentowały też kilka ciekawych projektów z zakresu project cargo, tj. jak czarter samolotów frachtowych i dostawa gigantycznych elementów na budowę elektrowni.

Po tych kilku prezentacjach, Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics (poniżej na zdj. po środku), zaproponowała ćwiczenie pt. Lokalny głos w gąszczu globalnej korporacji a rozwój krajowych oddziałów – jako wymianę doświadczeń we współpracy pomiędzy operatorem logistycznym a klientem na temat tego jak wspólne wartości wpływają na rozwój biznesu i otoczenia. Praca w podgrupach była ciekawym doświadczeniem w spojrzeniu na wartości i ich rolę w naszym zawodowym życiu.

Scaleniem tej części tematycznej była gra planszowa DB Schenker pt. We are women in logistics, którą poprowadziła Dagmara Głowacka, dyrektor polityki personalnej DB Schenker w klastrze North & East Europe (poniżej na zdj. po środku), znana ze świetnych wystąpień z poprzednich edycji Forum Kobiet w Logistyce. Celem gry było pokazanie jak można kształtować wokół nas otoczenie, aby dzięki temu biznes rozwijał się dynamicznie a życie stawało się pełniejsze. Gra polegała na pokazaniu wizji logistyka i jego klienta poprzez wartości i wyzwania kulturowe. Uczestniczki gry podzielone na grupy kreśliły wizję przyszłości na wybranych przykładach, odnosząc je do swoich organizacji.

W drugiej części sesji plenarnej, wystąpienia związane już były z twardą tematyką biznesu logistycznego. Marzena Wal, dyrektor ds. rozwoju biznesu HUB Logistics (na zdj. poniżej), zrobiła wstęp do warsztatu (mającego miejsce w drugim dniu Forum) pt. Automatyzacja – bać się czy cieszyć? Technologiczny optymizm versus realne potrzeby, który poprowadziła wspólnie z Łukaszem Musialskim, konsultantem logistycznym, Hub Logistics, Logisys, wprowadzając uczestników w świat technologii.

Z kolei Agata Horzela, menedżer ds. standardów GS1 w TSL (na zdj. poniżej), bardzo ciekawie mówiła nt. Kiedy zakupy z Chin przestaną się opłacać - o zmianach logistyki w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Zwróciła uwagę na ważny aspekt prawny i wykorzystanie technologii GS1 tj. kody kreskowe. Od 2021 r w krajach UE będzie obowiązek opłacania podatku VAT dla wszystkich przesyłek (z krajów „trzecich”) niezależnie od wartości, co w dużej części przypadków może oznaczać, że łączne koszty dostawy i zamówienia mogą przewyższać wartość zamówionego produktu.


Obecnie w dalszym ciągu ok 90 proc. towarów z Chin do Europy trafia drogą morską. Koncepcja rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku ma odwrócić tą sytuację na korzyść wykorzystania kolei, co już się dzieje, bo w ciągu ostatnich 5 lat import towarów z Chin koleją wzrósł dwudziestokrotnie. Część tych towarów przechodzi przez największy suchy port w Europie – Małaszewicze położony we wschodniej Polsce przy granicy w Białorusią. O możliwościach obsługi ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku mówił Marcin Korneluk, dyrektor ds. organizacji produkcji PKP Cargo Centrum Logistycznego Małaszewicze, który był również przewodnikiem wycieczki na terminal kontenerowy w Małaszewiczach w drugim dniu Forum, w której wzięli udział uczestnicy konferencji.

Sesję plenarną zakończono inspirującym spotkaniem i rozmową z gościem specjalnym 8. Forum Kobiet w Logistyce - Zofią Dzik (na zdj. po lewej stronie), innowatorką, przedsiębiorcą, fundatorką Fundacji Humanites - łącząca tematykę człowieka i technologii, pionierką rynku direct, członkinią John Maxwell Team, autorką Modelu Spójnego Przywództwa™, członkinią Rady Ekspertów Forum Rad Nadzorczych przy GPW, podróżniczką wędrującą przez pustynie świata.

Drugi dzień Forum – 21 maja był dniem warsztatów. W sumie, w dwóch sesjach, odbyło się 7 niesamowitych spotkań:
- Twoje decyzje życiowe i zawodowe zależą od tego w jaki sposób czujesz czas. Model prof. Zimbardo w praktyce - warsztat z Beatą Krawczyk, regional manager CEE H&S Transport oraz Iwoną Kuźlik, psychologiem, certyfikowanym psychotraumatologiem, coachem, trenerem biznesu, wykładowcą na SWPS w Warszawie;  
- Relacje międzykulturowe a rozwój biznesu logistycznego w globalnym świecie – warsztat z Elliną Lolis, country manager JF Hillebrand Group;
- Bądź słyszalna - warsztat z Sylwią Bartczak, psychologiem, terapeutą, trenerem rozwoju osobistego i coachem;
- Siła mediów społecznościowych w B2B – jak zbudować markę osobistą na LinkedIn - warsztat z Martą Tęsiorowską, vice president, head of marketing & communications Europe, Prologis;    
- Marzenia z terminem ważności, czyli kot na drzewie - warsztat z Agnieszką Dydycz, pisarką, trenerką motywacyjną i coachem;    
- Automatyzacja – bać się czy cieszyć? Technologiczny optymizm versus realne potrzeby - warsztat z Marzeną Wal, dyrektor ds. rozwoju biznesu, HUB Logistics oraz Łukaszem Musialskim, konsultant logistyczny, Hub Logistics, Logisys;
- Navigate your leadership. Jak pozostać sobą i odnaleźć swoją drogę – warsztat z Agnieszką Bilińska, mentorką, trenerką rozwoju osobistego, fundatorką Vital Voices Poland, autorką programu Leading Women.

Z pewnością tegoroczne Forum Kobiet w Logistyce było nieco inne niż poprzednie edycje, ciekawsze, bardziej rozbudowane i jeszcze bardziej niż zawsze sprzyjające nawiązywaniu relacji biznesowych, a też i dające przestrzeń do rozwoju osobistego. Już dzisiaj więc zapraszamy do udziału w 9. Forum Kobiet w Logistyce, o szczegółach którego już wkrótce poinformujemy, a tymczasem zapraszamy do lektury gazetki pokonferencyjnej, która przybliży Państwu tematykę poruszaną podczas 8. Forum Kobiet w Logistyce, a która będzie dostępna w ciągu najbliższych dni.

Partnerem strategicznym 8. Forum Kobiet w Logistyce była firma Prologis, a grono Partnerów tworzyli: Agility Logistics, DB Schenker, Fracht FWO Polska, Fundacja GS1 Polska, HUB Logistics, Loconi Intermodal oraz Raben Logistics Polska.

Wszystkim Uczestnikom i Partnerom oraz Patronom tegorocznego Forum dziękujemy za udział i zaangażowanie!

Więcej na temat Forum Kobiet w Logistyce na: www.kobietywlogistyce.pl

(opr. red. Pracujwlogistyce.pl)

 

 

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 – osłabienie walut wpływa na rynek nieruchomości
Jak utrzymać ciągłość łańcuchów dostaw na rynku beverage w czasach epidemii?
Potrzebne są regulacje pracy zdalnej w przepisach Kodeksu pracy
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
Rynek magazynowy odporny na koronawirusa?
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
Lublin w czołówce miast CEE
Grupa Fracht uruchamia regularne loty cargo na trasie Europa - USA
GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka
Omega Pilzno zwiększa flotę o 50 nowych ciągników siodłowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC