Konto pracodawcy


Aż 71 proc. kadry kierowniczej Poczty Polskiej to kobiety

Poczta Polska podała dane dotyczące zatrudnienia kobiet w swojej organizacji. Ponad połowa – 56 proc. pocztowców to panie, które cenią sobie ustabilizowany rytm pracy, wolne popołudnia i weekendy. Aż 71 proc. kadry kierowniczej zatrudnionwej w Poczcie to kobiety, wśród naczelników urzędów panie stanowią 85 proc.

 – Kobiety są sumiennymi pracownicami. Można powiedzieć, że na ich pracy opiera się lwia część działalności Poczty Polskiej. Spółka jest stabilnym pracodawcą, wypłaca wszystkie należne świadczenia, regularnie opłaca składki, rozlicza nadgodziny. W ramach umów o pracę oferuje szereg dodatkowych benefitów, takich jak premie, trzynaste pensje, szeroki pakiet świadczeń socjalnych, stwarza możliwości nauki i rozwoju. Warto podkreślić, że firma jest otwarta na zatrudnienie osób, które chcą się przekwalifikować, osób z niepełnosprawnościami oraz tych powyżej 50. roku życia, a także wracających na rynek po dłuższej przerwie w pracy lub po urlopie wychowawczym – mówi Justyna Siwek, rzeczniczka prasowa Poczcie Polskiej.

Najwięcej kobiet pracuje w woj. opolskim – 68 proc. ogółu osób zatrudnionych w Poczcie w tym województwie), niewiele mniejszy ich odsetek jest w śląskim – 66 proc., lubuskim – 60 proc., małopolskim – 58 proc. i zachodniopomorskim – 58 proc. W Poczcie najwięcej pań ma na imię Anna, niewiele mniej jest Małgorzat i Agnieszek.
Kobiety coraz chętniej też zostają listonoszkami. Spośród blisko 26 tys. osób na tym stanowisku 26 proc. to kobiety.  Do roznoszenia korespondencji zwykle aplikują panie w wieku od 26 do 40 lat. Tylko 4 proc. pań znalazło się w gronie pocztowych kurierów. Także niewiele jest chętnych, by być kierowcami. Spośród wszystkich kierowców zatrudnionych w Poczcie Polskiej, tylko 2 proc. to kobiety, przy czym wśród kierowców pojazdów pow. 3,5 t są tylko cztery panie.

Wśród pracowników obsługi klientów – aż 97 proc. to kobiety. To najbardziej sfeminizowana grupa, przeciwny trend jest pośród kwalifikowanych pracowników ochrony – tylko 4 proc. to płeć żeńska, choć zdarza się, że kobiety są dowódczyniami zmiany. Natomiast w grupie osób pracujących jako operatorzy kontroli bezpieczeństwa, którzy mają uprawnienia do pracy na lotnisku kobiety stanowią 1/3 załogi pocztowej.

(źr. Poczta Polska)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można kontrolować kierowcę w czasie odpoczynku?
Doba kierowcy - co to jest i jak ją definiować?
Dokumenty kierowcy a odpowiedzialność
Zawieszona akcyza – jak z niej skorzystać?
Jak uniknąć kary za SENT?
Regularne tygodniowe odpoczynki poza kabiną auta to kłopot dla kierowców
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Perspektywy rozwoju transportu drogowego a nowoczesne technologie
Polska Strefa Inwestycji – wady i zalety - pierwsze podsumowania
Co dla europejskiego e-commerce oznaczałby Brexit bez umowy?
Polacy, decydujący się na powrót do kraju z emigracji, mogą liczyć na dobrą pracę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL wdraża nowy system zapewniający pełną przejrzystość łańcucha dostaw
Rohlig Suus Logistics otwiera nowy oddział w Kielcach
Polak wicemistrzem OPTIFUEL CHALLENGE 2019!
Agility zainwestowało 18 mln USD w technologie ekologiczne dla łańcuchów dostaw
Wyniki Kuehne + Nagel po pierwszych dziewięciu miesięcach 2019 r.
FSE z Bielska-Białej gotowa do produkcji elektrycznych aut dostawczych
Transport pełen wyzwań - Fracht FWO dostawcą project cargo na Ukrainę
Gefco i ArtiShock tworzą aplikację, która zwiększy wydajność łańcucha dostaw
Jak rozwój sieci 5G wpłynie na autonomiczne pojazdy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC