Konto pracodawcy


Coraz więcej kobiet zostaje listonoszkami

Coraz więcej kobiet wybiera zawód listonosza – tak wynika z danych Poczty Polskiej. Panie szczególnie sobie cenią stałe godziny i jednozmianowy system pracy, wolne popołudnia i weekendy.

Spośród blisko 26 tys. listonoszy już 26 proc. to kobiety.  W województwach opolskim i śląskim panie to połowa zatrudnionych listonoszy, w Warszawie natomiast tylko 9 proc. Ciekawostką jest fakt, że jak wynika z danych Poczty Polskiej, więcej kobiet decyduje się na wybór tego zawodu na wsiach niż w miastach. Najczęściej do pracy na stanowisku listonosza aplikują panie w wieku od 26 do 40 lat.
– W ostatnich latach zdecydowanie więcej pań zgłasza się na organizowane przez nas rekrutacje. Często o tym, że mamy wakaty, nowi pracownicy dowiadują się od swoich znajomych – już zatrudnionych w naszej spółce. Bardzo często zgłaszają się do nas panie, którym skończył się urlop wychowawczy i po kilkuletniej przerwie wracają na rynek pracy. Dla nich ważne jest, że popołudnia mogą spędzić z rodziną – mówi Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor zarządzający Pionu Kapitału Ludzkiego Poczty Polskiej.

W trzech ostatnich latach Poczta zwiększała zatrudnienie, liczba listonoszy wzrosła o blisko 3 tys. Ubiegłoroczne dane pokazują, że nowi listonosze, to głównie kobiety. Poczta Polska będąc największym pracodawcą w kraju zatrudnia blisko 81 tys. osób. Spółka to rzetelny pracodawca – wypłaca należne świadczenia, opłaca składki, skrupulatnie rozlicza nadgodziny. W ramach umów o pracę ma wiele dodatkowych benefitów – premie, trzynastą pensję, szeroki pakiet świadczeń socjalnych, możliwości nauki i rozwoju. Firma jest też otwarta na zatrudnienie osób, które chcą się przekwalifikować, osób z niepełnosprawnościami oraz powyżej 50 roku życia, a także po dłuższej przerwie w pracy.

(źr. Poczta Polska)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
Wyzwania w logistyce dla branży chemicznej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC