Konto pracodawcy


Coraz więcej kobiet zostaje listonoszkami

Coraz więcej kobiet wybiera zawód listonosza – tak wynika z danych Poczty Polskiej. Panie szczególnie sobie cenią stałe godziny i jednozmianowy system pracy, wolne popołudnia i weekendy.

Spośród blisko 26 tys. listonoszy już 26 proc. to kobiety.  W województwach opolskim i śląskim panie to połowa zatrudnionych listonoszy, w Warszawie natomiast tylko 9 proc. Ciekawostką jest fakt, że jak wynika z danych Poczty Polskiej, więcej kobiet decyduje się na wybór tego zawodu na wsiach niż w miastach. Najczęściej do pracy na stanowisku listonosza aplikują panie w wieku od 26 do 40 lat.
– W ostatnich latach zdecydowanie więcej pań zgłasza się na organizowane przez nas rekrutacje. Często o tym, że mamy wakaty, nowi pracownicy dowiadują się od swoich znajomych – już zatrudnionych w naszej spółce. Bardzo często zgłaszają się do nas panie, którym skończył się urlop wychowawczy i po kilkuletniej przerwie wracają na rynek pracy. Dla nich ważne jest, że popołudnia mogą spędzić z rodziną – mówi Agnieszka Grzegorczyk, dyrektor zarządzający Pionu Kapitału Ludzkiego Poczty Polskiej.

W trzech ostatnich latach Poczta zwiększała zatrudnienie, liczba listonoszy wzrosła o blisko 3 tys. Ubiegłoroczne dane pokazują, że nowi listonosze, to głównie kobiety. Poczta Polska będąc największym pracodawcą w kraju zatrudnia blisko 81 tys. osób. Spółka to rzetelny pracodawca – wypłaca należne świadczenia, opłaca składki, skrupulatnie rozlicza nadgodziny. W ramach umów o pracę ma wiele dodatkowych benefitów – premie, trzynastą pensję, szeroki pakiet świadczeń socjalnych, możliwości nauki i rozwoju. Firma jest też otwarta na zatrudnienie osób, które chcą się przekwalifikować, osób z niepełnosprawnościami oraz powyżej 50 roku życia, a także po dłuższej przerwie w pracy.

(źr. Poczta Polska)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
Indeks Logistyczny Agility o szansach na światowe ożywienie w 2021!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
Dock Doors of Giving - Prologis przekazał ponad 275 tys. euro na cele dobroczynne
UPS opublikował wyniki za 2020 – przychody wzrosły o 14,2 proc.
FM Logistic rozpoczyna budowę nowego centrum magazynowego w Wiskitkach
GLS wdrożył geokodowanie paczek
ID Logistics podsumowało 2020 rok – wzrost sprzedaży o 7,1 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC