Konto pracodawcy


Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.

Główny Urząd Statystyczny wydał opracowanie statystyczne na temat różnic w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn. W 2016 rok przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto mężczyzn było wyższe o 18,5 proc. od przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto kobiet.

W 2016 r. wskaźnik GPG * zróżnicowania wynagrodzeń kobiet i mężczyzn dla Polski wyniósł 7,2 proc, co oznacza, że kobiety za godzinę pracy zarabiały średnio o 7,2 proc. mniej od mężczyzn. Pod tym względem Polska jest jednym z krajów w Europie, gdzie odnotowano najmniejszą różnicę.


*Gender Pay Gap (GPG) – wskaźnik zróżnicowania wynagrodzeń ze względu na płeć. Jest to różnica między przeciętną godzinową stawką wynagrodzenia brutto mężczyzn i kobiet wyrażona poprzez procent przeciętnej godzinowej stawki wynagrodzenia brutto mężczyzn. Zgodnie z metodologią Eurostatu wskaźnik GPG wyliczany jest na podstawie przeciętnych stawek godzinowych wynagrodzeń ogółem brutto za czas opłacony (dla kobiet i mężczyzn zatrudnionych w grupach sekcji PKD 2007 w firmach o liczbie pracujących powyżej 9 osób). W badaniu struktury wynagrodzeń według zawodów uzyskano informację o 8,2 mln osób zatrudnionych w październiku 2016 roku.

(opr. BT/źr. Opracowanie GUS "Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce w 2016 r.")

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Hillebrand uruchomił procesy recyklingu flexitanków
Piotr Hrebieniuk szefem produktu w Omnipack
Poczta Polska wdraża nową strategię – ma być szybka i nowoczesna
Rynek kurierski gotowy na większą skalę przesyłek e-commerce?
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe!
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC