Konto pracodawcy


Kolej już nie taka męska - 30 procent pracowników Kolei Mazowieckich to kobiety

Dział, gdzie panie stanowią najliczniejszą reprezentację w Kolejach Mazowieckich to Sekcja Obsługi Podróżnych, czyli kasjerki i informatorki. W Kolejach Mazowieckich zatrudnionych jest ponad 800 kobiet. Pracują one na różnych stanowiskach. Najliczniejszą grupę stanowią kasjerki oraz informatorki, których jest 233. Należy oczywiście wspomnieć, że na tych stanowiskach pracują także panowie – dokładnie 7. To zawód bardzo odpowiedzialny i wymagający wielu umiejętności. Sprzedając bilety oraz udzielając informacji trzeba mieć ogromną wiedzę na temat taryf oraz zmian w rozkładzie jazdy wszystkich pociągów w Polsce – nie tylko Kolei Mazowieckich.

Opanowanie, cierpliwość, kultura osobista – te cechy jako pierwsze wymieniają panie kasjerki i dodają, że w tej pracy trzeba też być trochę psychologiem. Liczą się również ogromna wiedza, doświadczenie i umiejętność pracy pod presją czasu. Do każdego podróżnego trzeba podejść indywidualnie. Kasjerzy i informatorzy to, obok drużyny konduktorskiej, pierwsze osoby, które mają bezpośredni kontakt z podróżnym i to od nich w dużej mierze zależy wizerunek spółki.
Kasjerki liniowe – menedżerki zarządzające całą linią kas - to łącznik pomiędzy Sekcją a kasami biletowymi. To drugie ręce naczelnika, które dbają o przepływ informacji, wygląd kas, a także uzgodnienie grafików pracy kasjerek.
Kasjerki to grupa z najliczniejszą reprezentacją pań w Kolejach Mazowieckich. Nie oznacza to jednak, że w pozostałych zawodach pracują wyłącznie mężczyźni. Panie pracują w Kolejach Mazowieckich także w innych zespołach, np. w zespole utrzymania taboru (158 pań) oraz w drużynach konduktorskich (120 pań). Warto wspomnieć, że panie są w KM także: dyspozytorkami (12 pań), dyżurnymi ruchu (5 pań), zwrotniczymi (16 pań). Ponadto panie szefują działom bezpieczeństwa kolejowego, szkoleń, finansów i komunikacji.

(źr. Koleje Mazowieckie)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
W Gdyni powstanie nowa droga do portu
CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę
VIVE Logistics nawiązało współpracę z Jeronimo Martins Polska
Największy magazyn centralny PepsiCo pracuje już na pełnych obrotach
DB Schenker otworzył w Sosnowcu magazyn Container Freight Station
ID Logistics wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli
LPP wykorzystuje sztuczną inteligencję do kompletacji zamówień internetowych
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC