Konto pracodawcy


Kolej już nie taka męska - 30 procent pracowników Kolei Mazowieckich to kobiety

Dział, gdzie panie stanowią najliczniejszą reprezentację w Kolejach Mazowieckich to Sekcja Obsługi Podróżnych, czyli kasjerki i informatorki. W Kolejach Mazowieckich zatrudnionych jest ponad 800 kobiet. Pracują one na różnych stanowiskach. Najliczniejszą grupę stanowią kasjerki oraz informatorki, których jest 233. Należy oczywiście wspomnieć, że na tych stanowiskach pracują także panowie – dokładnie 7. To zawód bardzo odpowiedzialny i wymagający wielu umiejętności. Sprzedając bilety oraz udzielając informacji trzeba mieć ogromną wiedzę na temat taryf oraz zmian w rozkładzie jazdy wszystkich pociągów w Polsce – nie tylko Kolei Mazowieckich.

Opanowanie, cierpliwość, kultura osobista – te cechy jako pierwsze wymieniają panie kasjerki i dodają, że w tej pracy trzeba też być trochę psychologiem. Liczą się również ogromna wiedza, doświadczenie i umiejętność pracy pod presją czasu. Do każdego podróżnego trzeba podejść indywidualnie. Kasjerzy i informatorzy to, obok drużyny konduktorskiej, pierwsze osoby, które mają bezpośredni kontakt z podróżnym i to od nich w dużej mierze zależy wizerunek spółki.
Kasjerki liniowe – menedżerki zarządzające całą linią kas - to łącznik pomiędzy Sekcją a kasami biletowymi. To drugie ręce naczelnika, które dbają o przepływ informacji, wygląd kas, a także uzgodnienie grafików pracy kasjerek.
Kasjerki to grupa z najliczniejszą reprezentacją pań w Kolejach Mazowieckich. Nie oznacza to jednak, że w pozostałych zawodach pracują wyłącznie mężczyźni. Panie pracują w Kolejach Mazowieckich także w innych zespołach, np. w zespole utrzymania taboru (158 pań) oraz w drużynach konduktorskich (120 pań). Warto wspomnieć, że panie są w KM także: dyspozytorkami (12 pań), dyżurnymi ruchu (5 pań), zwrotniczymi (16 pań). Ponadto panie szefują działom bezpieczeństwa kolejowego, szkoleń, finansów i komunikacji.

(źr. Koleje Mazowieckie)

kobiety w logistyce
Kobiety w logistyce - DB Schenker Ukraina z nową dyrektor zarządzającą
Monika Duda dyrektorem zarządzającym DHL Supply Chain
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
Wieziesz ładunek do UK – pamiętaj o akredytacji w Border Force
Zgłoszenie celne a komunikaty IE599 i IE45 - o czym przedsiębiorca wiedzieć powini ...
Efekt pakietu mobilności – jak się do tego przygotować?
Zaległy urlop tylko do 30 września, udzielany także bez zgody pracownika
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Cyberprzestępczość przynosi straty, ale to wewnętrzne awarie są przyczyną roszczeń
Rusak Busiess Services o Brexicie po polsku – silni, zwarci, gotowi…
Coraz więcej kontroli płacy minimalnej w Europie i tysiące euro kar!
Kolejny lockdown może zniszczyć polską gospodarkę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
CEVA Logistics stworzy najnowocześniejsze centrum dystrybucji książek w Europie
GEFCO Polska i Daewoo Power Products rozwijają współpracę na polskim rynku
Castorama przedłuża umowę z Prologis Park Stryków II
Własna sieć agentów lotniczych ułatwia Fracht FWO rozwój usług aircargo
Fresh Logistics Polska zwiększa powierzchnie magazynowe
Nowa sortownia DPD Polska w Rudzie Śląskiej obsłuży do 300 tys. paczek dziennie
Volvo Trucks gotowe do sprzedaży elektrycznych aut ciężarowych w Europie
DKV Box rozlicza opłaty drogowe w Bułgarii
Raben otwiera nowy magazyn w Legnicy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC