Konto pracodawcy


Kolej już nie taka męska - 30 procent pracowników Kolei Mazowieckich to kobiety

Dział, gdzie panie stanowią najliczniejszą reprezentację w Kolejach Mazowieckich to Sekcja Obsługi Podróżnych, czyli kasjerki i informatorki. W Kolejach Mazowieckich zatrudnionych jest ponad 800 kobiet. Pracują one na różnych stanowiskach. Najliczniejszą grupę stanowią kasjerki oraz informatorki, których jest 233. Należy oczywiście wspomnieć, że na tych stanowiskach pracują także panowie – dokładnie 7. To zawód bardzo odpowiedzialny i wymagający wielu umiejętności. Sprzedając bilety oraz udzielając informacji trzeba mieć ogromną wiedzę na temat taryf oraz zmian w rozkładzie jazdy wszystkich pociągów w Polsce – nie tylko Kolei Mazowieckich.

Opanowanie, cierpliwość, kultura osobista – te cechy jako pierwsze wymieniają panie kasjerki i dodają, że w tej pracy trzeba też być trochę psychologiem. Liczą się również ogromna wiedza, doświadczenie i umiejętność pracy pod presją czasu. Do każdego podróżnego trzeba podejść indywidualnie. Kasjerzy i informatorzy to, obok drużyny konduktorskiej, pierwsze osoby, które mają bezpośredni kontakt z podróżnym i to od nich w dużej mierze zależy wizerunek spółki.
Kasjerki liniowe – menedżerki zarządzające całą linią kas - to łącznik pomiędzy Sekcją a kasami biletowymi. To drugie ręce naczelnika, które dbają o przepływ informacji, wygląd kas, a także uzgodnienie grafików pracy kasjerek.
Kasjerki to grupa z najliczniejszą reprezentacją pań w Kolejach Mazowieckich. Nie oznacza to jednak, że w pozostałych zawodach pracują wyłącznie mężczyźni. Panie pracują w Kolejach Mazowieckich także w innych zespołach, np. w zespole utrzymania taboru (158 pań) oraz w drużynach konduktorskich (120 pań). Warto wspomnieć, że panie są w KM także: dyspozytorkami (12 pań), dyżurnymi ruchu (5 pań), zwrotniczymi (16 pań). Ponadto panie szefują działom bezpieczeństwa kolejowego, szkoleń, finansów i komunikacji.

(źr. Koleje Mazowieckie)

kobiety w logistyce
Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel w charytatywnym Kalendarzu Gwiazd na rzecz Fundacji „Akogo?”
Jestem kobietą, kieruję – ruszyła kampania społeczna Fundacji Truckers Life
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Kierowco, co wie o Tobie Twój szef?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
Rząd planuje zmiany w ryczałcie - rewolucja bez rewolucji?
Koniec ulgi abolicyjnej - wyższe podatki dla pracujących za granicą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
Brexit w transporcie: sytuacja się normuje?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Hillebrand uruchomił procesy recyklingu flexitanków
Piotr Hrebieniuk szefem produktu w Omnipack
Poczta Polska wdraża nową strategię – ma być szybka i nowoczesna
Rynek kurierski gotowy na większą skalę przesyłek e-commerce?
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe!
Fracht FWO Polska ogłasza kolejne rekrutacje i przedstawia kierunki rozwoju
Wzrost zadłużenia na rynku KEP - średnio dłużnik z tej branży ma do oddania ok. ...
CHEP i Zbyszko rozszerzają współpracę
Poczta Polska zbuduje swój hub w Porcie Solidarność (CPK)
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC