Konto pracodawcy


Katarzyna Denc z BCT SA - Na początku port mnie przerażał

"Kobiety w logistyce" - Katarzyna Denc lider i planer zespołu kolejowego w Baltic Container Terminal S.A

 

Na początku port mnie przerażał

 

- W tym zawodzie trzeba mieć dużą cierpliwość i rozumieć, że wszędzie są ludzie i każdy jest inny, z każdym inaczej się rozmawia. Pracuję w typowo męskim środowisku z drużynami manewrowych, ustawiaczy, kolejarzy. Na początku było trudno, bo Panowie nie wiedzieli jak mnie traktować, jako menadżera czy jako partnera. Nie mogę wydawać im poleceń, potrzebne jest zrozumienie i wspólne działanie. - mówi o swojej pracy Katarzyna Denc lider i planer zespołu kolejowego w Baltic Container Terminal S.A.


 
Pani Katarzyna ukończyła Akademię Morską w Gdyni, wydział nawigacji kierunek eksploatacja portów. Jest również absolwentką technikum kolejowego, więc podjęła pracę zgodnie z wykształceniem. Do BCT trafiła 4 lata temu od razu po studiach. Zaczynała od szeregowego pracownika - na stanowisku ekspedytora. - Przyszłam tutaj w momencie reorganizacji i wdrażania nowych systemów informatycznych. Po pół roku pracy przyszedł pierwszy awans. - Dosyć szybko awansowałam i zdziwiłam się że w BCT są tak duże możliwości rozwoju. W tej firmie zarząd o pracowniku nie zapomina. - mówi Katarzyna Denc.
Można powiedzieć, że miała szczęście, gdyż od początku chciała pracować w morskiej branży, bo nie wyobraża sobie życia bez morza. - Udało mi się zrealizować to co zaplanowałam i chciałabym dalej rozwijać karierę w BCT. - dodaje.
Pierwsze swoje kroki w porcie morskim stawiała już podczas studiów pracując jako superviser w Polcargo i przyznaje, że - Wówczas port mnie przerażał, zetknęłam się z zupełnie innym światem i z inną kulturą pracy. Byłam zdziwiona, że wśród operatorów, dokerów, sztauerów jest tak duże zrozumienie dla kobiety. To było miłe zetknięcie zwłaszcza dla tak młodej i niedoświadczonej osoby.  - mówi p. Katarzyna.

 

Wzorce i autorytety
Dodaje, że nie osiągnęła by tak szybko sukcesu gdyby nie wsparcie ludzi z zarządu, szczególnie ówczesnego prezesa Jana Nowaka, który uwierzył i zaufał jej nie tylko jako kobiecie, ale młodej osobie, nie mającej doświadczenia w tak trudnym obszarze jakim jest zarządzanie transportem kolejowym na terenie portu. -  To była osoba, która mnie zatrudniła i kierowała moją karierą. Ta praca nie należy do łatwych, bo trzeba szybko działać i podejmować decyzje oraz zarządzać różnymi zespołami pracowników. Tu wszystko dzieje się szybko.
Najbardziej docenia świetną atmosferę pracy w BCT, ale dodaje że na pewno też trzeba mieć odpowiednie predyspozycje. Kondycję fizyczną, bo to nie jest praca typowo za biurkiem i wymaga dopilnowania wszystkich działań, sprawdzenia co dzieje się na placu przeładunkowym. Ważna jest też umiejętność szybkiego podejmowania decyzji. - Czasami trzeba zaryzykować, bo nie ma czasu na rozważania, ważne jest szybkie działanie. Port to naczynia powiązane wielu operacji  i trzeba zdążyć ze wszystkim na czas. - wyjaśnia.

Po pracy relaksuje się czytając książki, głównie kryminały i historyczne romanse. Regularnie jeździ na rolkach, co pozwala jej utrzymać dobrą formę fizyczną. - To pozwala mi całkowicie oderwać się od portu i pracy, do której każdego dnia wracam ze świeżym umysłem i pełna energii.  Lubię też  podróżować, fascynuje mnie Afryka. - mówi Katarzyna Denc.

 

(opr. Beata Trochymiak)

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Dachser radzi jak przygotować się na twardy Brexit
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
Duże zmiany na rynku transportów do 3,5
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja polskiego transportu drogowego będzie słabnąć?
Cofnięty licznik plagą na polskim rynku samochodów używanych?
Czy na rynku nieruchomości logistycznych czekają nas kolejne rekordy – Prologis prognozuje rok 2019
10 lat rynku magazynowego w Polsce i 10 zmiennych, które znaczyły najwięcej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Grupa Fracht otwiera nowe oddziały w Afryce
Nowi właściciele i nowe plany rozwoju DCT Gdańsk
DB Schenker modernizuje sieć krajową wdrażając 800 nadwozi wymiennych
Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin
Agility podsumowało 2018 rok
Prologis stworzył nowy rodzaj umowy najmu powierzchni magazynowej
7R ruszyło z kolejną inwestycją na Śląsku
Robot zamiast kuriera - FedEx Express wprowadza nowe rozwiązanie w dostawach ze skle ...
Ladies' Winter Tea 2019
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC