Konto pracodawcy


Adriana Bosiacka dyrektor spedycji, członek zarządu TRANS POLONII

 
Adriana Bosiacka dyrektor spedycji, członek zarządu TRANS POLONII S.A

Z wykształcenia jest Pani...
Ukończyłam Akademię Morską w Gdyni na Wydziale Administracyjnym, kierunek Towaroznawstwo, gdzie zdobyłam wiedzę na temat transportu towarów drogą morską. Ponadto ukończyłam studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej o specjalizacji Menadżer Personalny.
 
Pierwszą pracę rozpoczęła Pani w...
W 2003 r. w Telekomunikacji Polskiej na stanowisku konsultanta, a następnie od 2005 r. w firmie doradczej, na stanowisku szkoleniowca.
 
Do transportu drogowego trafiła Pani...
Przypadkiem. Dowiedziałam się, że firma transportowa poszukuje spedytora. Z racji tego, że praca szkoleniowca wiązała się z wieloma wyjazdami i praktycznie ciągle byłam w podróży, po dwóch latach zaczęłam rozglądać się za innym zajęciem. Akurat spółka Trans Polonia rozwijała swoją działalność i poszukiwała pracowników, a do tego ma siedzibę w mieście, w którym mieszkam. Postanowiłam aplikować i tak znalazłam się w branży TSL.
 
Największym wyzwaniem było...
Stanowiskiem, które objęłam po otrzymaniu pracy w Trans Polonia był spedytor drogowy. Na początku nie wiedziałam, czy będę w stanie poradzić sobie z nowymi zadaniami, czy spełnię oczekiwania względem firmy, zarządu, samej siebie. To był trudny czas. Dobrze pamiętam jak trudne były pierwsze doświadczenia, szczególnie wejście w środowisko transportowe. To właśnie współpraca z kierowcami i przewoźnikami była największym wyzwaniem. Nie było to łatwe zadanie, a już na pewno kiedy słyszałam "kobieta nie będzie mi mówić, co mam robić". Musiałam więc szybko wypracować sposób na współpracę z nimi i zdobyć ich zaufanie. Po paru miesiącach udało się to osiągnąć i z każdym dniem łapałam coraz większego bakcyla do transportu drogowego. Miałam też bardzo dobrego nauczyciela, Pana Dariusza Cegielskiego - Prezesa Trans Polonii, który tak naprawdę wszystkiego mnie nauczył. Przekazał mi wiedzę, zasady postępowania i cale know-how na temat rynku. Za to jestem mu bardzo wdzięczna.
 
Jak przebiegała ścieżka Pani kariery?
Moja kariera  rozwijała się krok po kroku, od spedytora krajowego, przez spedytora międzynarodowego i kierownika transportu, aż otrzymałam propozycję wejścia do zarządu spółki i objęcie stanowiska dyrektora spedycji. Odbyło się to na przestrzeni 5 lat.
 
Co uważa Pani za swój największy sukces zawodowy?
Na pewno stanowisko, do którego doszłam ciężką pracą, systematycznością, ciągłym dążeniem do celu. Tak, to chyba największy sukces w pracy.
 
A jeśli nie transport i logistyka, to co by to było?
Na chwilę obecną nic innego. Jestem tak zaangażowana zawodowo, że nie wyobrażam sobie pracy w innej branży i innej firmie. Nawet jeśli byłabym zmuszona zmienić stanowisko pracy, to i tak chciałabym wykorzystać doświadczenie z transportu. Chociażby z uwagi na to, że nie chciałabym zaprzepaścić tych 6 lat ciężkiej pracy i zdobytego doświadczenia.
 
Jak ocenia Pani perspektywy rozwoju transportu w Polsce?
Patrząc na rozwój spółki Trans Polonia, perspektywy rozwoju transportu są bardzo duże. Porównując okres kiedy rozpoczynałam współpracę z firmą Trans Polonia, a chwilą obecną, rozwój w branży jest ogromny. Firma poszerzyła w tym czasie ofertę skupiając się nie tylko na transporcie bitumicznym i chemii płynnej, ale i na transporcie ciekłych materiałów spożywczych, transporcie chłodniczym w kontrolowanej temperaturze oraz transporcie intermodalnym. Na pewno rozwój transportu będzie bardzo dynamiczny w ciągu najbliższych paru lat i będzie zmierzał w kierunku rozwoju transportów intermodalnych.

Jaki jest Pani sposób na zarządzanie?
Systematyczność w dążeniu do celu, w tym również odpowiednie motywowanie pracowników na osiągnięcie celu i egzekwowanie wymogów, które trzeba spełnić, aby osiągnąć zamierzony cel. Rekrutując nowe osoby do pracy, szczególnie do działów operacyjnych, patrzę na to, aby mogły one w pełni wykorzystać swoje umiejętności i kompetencje. W późniejszej pracy motywuję je do tego, aby rozwijały się w kierunku, w którym czują się najlepiej.
 
Czas wolny spędza Pani...
Z rodziną, zależy mi na tym, aby po pracy jak najwięcej czasu poświęcać rodzinie.
 
Dziękuję za rozmowę,
Beata Trochymiak
 
Zobacz także:
kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC