Prawie 80 proc. kobiet nosi w swojej torebce „wszystko co się da” - rajstopy, śrubokręty, kosmetyki, zakupy. Kobiety zatem dźwigają kilogramy, a torbom urywają się uszy, psują zamki. Dlatego aż co trzecia Polka ocenia swoją torebkę tylko na dostateczny. Aby pomoc kobietom w tej codziennej logistyce i transporcie UPS wraz z projektantką Anią Kuczyńską podjęli się wyzwania zbadania potrzeb kobiet oraz zaprojektowania torebki idealnej. Badanie pod nazwą "UPS à la mode" pokazało jakie torebki preferują polskie kobiety najbardziej.
Badanie zrealizowane na reprezentatywnej grupie respondentek = liczbie 1067. W sondażu pytano o zalety, najczęstsze wady i zawartość damskich torebek. Kolejnym krokiem był konkurs Prêt à Torbę! ogłoszony na łamach magazynu Viva!, który polegał na przygotowaniu opisu idealnej torebki. W czerwcu 2011 zaprezentowano efekty współpracy Ani Kuczyńskiej z firmą UPS - wyjątkową kolekcję, która została zaprojektowana dzięki opiniom kobiet oraz przy uwzględnieniu elegancji marki UPS.
3 torebki idealne
Kolekcja autorstwa Ani Kuczyńskiej została zainspirowana potrzebami wyrażonymi przez Polki.
- Po analizie wyników tego sondażu wyodrębniliśmy 3 grupy wiekowe i postanowiliśmy stworzyć specjalny projekt torebki dla każdej z nich. – tłumaczy Grzegorz Urban, Dyrektor Marketingu UPS Polska. – Wzięliśmy także pod uwagę rozmowy z laureatkami konkursu Prêt à Torbę!.
Uczestniczki konkursu Prêt à Torbę! miały za zadanie przygotować opis idealnej torebki. Badania pokazały, że najmłodsze kobiety stawiają głównie na uniwersalność swoich dodatków.
Na uczelnie i na imprezęNajmłodsze biorące udział w badaniu dziewczyny najbardziej potrzebują uniwersalnej torebki, która pozwoli stylowo wyglądać na uczelni i wystrzałowo na wieczornej imprezie. Najczęściej nazywały swoją tę codzienną „kosmosem” i mówiły, że cechą bez której nie może się obyć damska torebka to trwałość. Co ciekawe, ponad 17 proc. respondentek w swoim „kosmosie” nosi również gaz do samoobrony i narzędzia, takie jak na przykład śrubokręt. Właśnie dla nich torebka powinna być modna (10 proc.), ale wcale nie rzucająca się w oczy (21 proc). Przedstawicielki tej grupy o wiele częściej są skłonne odejść od klasyki i zdecydować się np. na torbę płócienną (15 proc.).
Proza życia i wygodaInne potrzeby mają kobiety łączące życie zawodowe i rodzinne – grupa wiekowa między 26 a 35 rokiem życia wyraźnie wyodrębniała się spośród innych swoimi oczekiwaniami. Dla nich w torebkach liczy się przede wszystkim wygoda (51 proc.). Ani jedna z respondentek w tym wieku nie powiedziała, że wadą może być wielkość torebki, co czwarta z nich uważa swoją torbę za niezbędnik, w którym nosi zakupy, kosmetyki (również te dla dziecka) ale również ładowarkę do telefonu i gazety (ponad 30 proc.).
"Przyjaciel" tkwi w szczegółachDojrzałe, aktywne kobiety powyżej 35 roku bardziej zwracają uwagę na szczegóły. Dla nich torba to przyjaciel. Lubią ułatwienia typu: dodatkowe kieszonki, karabińczyki, łańcuszki (30 proc). Doceniają torebki wykonane ze skóry naturalnej (55 proc.) i z zamszu (20 proc.). Wybierają klasyczny kształt - 70 proc. z nich uważa, że torba powinna być w kształcie prostokąta, ale także częściej od innych deklarują, że torebka powinna się rzucać w oczy. Torba – kwadrat (w sumie składa się z 5 kwadratów) to idealna przestrzeń biznesowo-kobieca. Krótkie uszy dodają jej lekkości i szyku. Zapina się na magnes, a dodatkowo ma wewnętrzny ściągany worek i dużo kieszeni. Uroku dodają jej także zewnętrzne frędzle.
- Pomysł stworzenia kolekcji torebek w ramach projektu UPS à la mode inspirowanych opiniami i potrzebami Polek od początku bardzo mi się spodobał. Było to duże wyzwanie, ale także przyjemność. Moda powinna nas wyróżniać, dawać poczucie komfortu i satysfakcji, wpisywać się w nasze potrzeby i nawyki, a o to właśnie chodziło w tworzeniu tej kolekcji” – mówi Ania Kuczyńska, projektantka mody.
Skąd wziął się pomysł na zaangażowanie firmy UPS w promowanie mody?
- Wszystko zaczęło się od pierwszego wrażenia. To przecież kurier jest często pierwszym, a niekiedy jedynym kontaktem projektanta, czy producenta z klientem. Wysoka jakość obsługi klienta w tym estetyka są dla nas bardzo ważne. Dzięki temu, właśnie UPS na całym świecie jest kojarzony z elegancją, brązowymi błyszczącymi samochodami i schludnymi kurierskimi uniformami. Doceniamy przywiązanie do perfekcji i innowacji, podobnie jak branża modowa, tekstylna czy producenci dóbr luksusowych. Pracujemy dla branży i partnerujemy w jej różnych przedsięwzięciach już od wielu lat. Od 2003 roku UPS wspiera projekty modowe w Stanach Zjednoczonych, a od roku 2005 w Europie, gdzie firma współpracowała z projektantami z Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech i z Polski. Motywem przewodnim większości projektów jest artystyczna interpretacja logo, korporacyjnych barw oraz uniformu kurierów UPS. Wielu firmom pomogliśmy też, jako firma logistyczna wejść na rynki globalne i stać się markami światowymi. Poprzez zaangażowanie we wspólne projekty, chcemy przede wszystkim pokazać, że rozumiemy branżę, jej specyfikę i potrzeby. Odpowiadając na wymagania przedstawicieli tego biznesu, w którym nie ma miejsca na kompromisy jeśli chodzi o jakość, wizerunek UPS staje się dowodem na niezawodność świadczonych usług i gwarancją realnych korzyści. - wyjaśnia Grzegorz Urban, Dyrektor Marketingu UPS Polska
Więcej informacji o projektach można znaleźć na stronie internetowej http://www.pl.upsalamode.com.
(źr. UPS/red.BT)