Dodaj ogłoszenie o pracy


Kobiety jak kurierzy, czyli logistyka w damskiej torebce

(na fot. Ania Kuczyńska, źr. UPS)Prawie 80 proc. kobiet nosi w swojej torebce „wszystko co się da” -  rajstopy, śrubokręty,  kosmetyki, zakupy. Kobiety zatem dźwigają kilogramy, a torbom urywają się uszy, psują zamki. Dlatego aż co trzecia Polka ocenia swoją torebkę tylko na dostateczny. Aby pomoc kobietom w tej codziennej logistyce i transporcie UPS wraz z projektantką Anią Kuczyńską podjęli się wyzwania zbadania potrzeb kobiet oraz zaprojektowania torebki idealnej.  Badanie pod nazwą "UPS à la mode" pokazało jakie torebki preferują polskie kobiety najbardziej.

Badanie zrealizowane na reprezentatywnej grupie respondentek = liczbie 1067.  W sondażu pytano o zalety, najczęstsze wady i zawartość damskich torebek. Kolejnym krokiem był konkurs Prêt à Torbę! ogłoszony na łamach magazynu Viva!, który polegał na przygotowaniu opisu idealnej torebki. W czerwcu 2011 zaprezentowano efekty współpracy Ani Kuczyńskiej z firmą UPS - wyjątkową kolekcję, która została zaprojektowana dzięki opiniom kobiet oraz przy uwzględnieniu elegancji marki UPS.
3 torebki idealne
Kolekcja autorstwa Ani Kuczyńskiej została zainspirowana potrzebami wyrażonymi przez Polki.
- Po analizie wyników tego sondażu wyodrębniliśmy 3 grupy wiekowe i postanowiliśmy stworzyć specjalny projekt torebki dla każdej z nich. – tłumaczy Grzegorz Urban, Dyrektor Marketingu UPS Polska. – Wzięliśmy także pod uwagę rozmowy z laureatkami konkursu Prêt à Torbę!.
Uczestniczki konkursu Prêt à Torbę! miały za zadanie przygotować opis idealnej torebki. Badania pokazały, że najmłodsze kobiety stawiają głównie na uniwersalność swoich dodatków.


Na uczelnie i na imprezę
Najmłodsze biorące udział w badaniu dziewczyny najbardziej potrzebują uniwersalnej torebki, która pozwoli stylowo wyglądać na uczelni i wystrzałowo na wieczornej imprezie. Najczęściej nazywały swoją tę codzienną „kosmosem” i mówiły, że cechą bez której nie może się obyć damska torebka to trwałość. Co ciekawe, ponad 17 proc. respondentek w swoim „kosmosie” nosi również gaz do samoobrony i narzędzia, takie jak na przykład śrubokręt. Właśnie dla nich torebka powinna być modna (10 proc.), ale wcale nie rzucająca się w oczy (21 proc). Przedstawicielki tej grupy o wiele częściej są skłonne odejść od klasyki i zdecydować się np. na torbę płócienną (15 proc.).


Proza życia i wygoda
Inne potrzeby mają kobiety łączące życie zawodowe i rodzinne – grupa wiekowa między 26 a 35 rokiem życia wyraźnie wyodrębniała się spośród innych swoimi oczekiwaniami. Dla nich w torebkach liczy się przede wszystkim wygoda (51 proc.). Ani jedna z respondentek w tym wieku nie powiedziała, że wadą może być wielkość torebki, co czwarta z nich uważa swoją torbę za niezbędnik, w  którym nosi zakupy, kosmetyki (również te dla dziecka) ale również ładowarkę do telefonu i gazety (ponad 30 proc.).


"Przyjaciel" tkwi w szczegółach
Dojrzałe, aktywne kobiety powyżej 35 roku bardziej zwracają uwagę na szczegóły. Dla nich torba to przyjaciel. Lubią ułatwienia typu: dodatkowe kieszonki, karabińczyki, łańcuszki (30 proc). Doceniają torebki wykonane ze skóry naturalnej (55 proc.) i z zamszu (20 proc.). Wybierają klasyczny kształt - 70 proc. z nich uważa, że torba powinna być w kształcie prostokąta, ale także częściej od innych deklarują, że torebka powinna się rzucać w oczy. Torba – kwadrat (w sumie składa się z 5 kwadratów) to idealna przestrzeń biznesowo-kobieca. Krótkie uszy dodają jej lekkości i szyku. Zapina się na magnes, a dodatkowo ma wewnętrzny ściągany worek i dużo kieszeni. Uroku dodają jej także zewnętrzne frędzle.
- Pomysł stworzenia kolekcji torebek w ramach projektu UPS à la mode inspirowanych opiniami i potrzebami Polek od początku bardzo mi się spodobał. Było to duże wyzwanie, ale także przyjemność. Moda powinna nas wyróżniać, dawać poczucie komfortu i satysfakcji, wpisywać się w nasze potrzeby i nawyki, a o to właśnie chodziło w tworzeniu tej kolekcji” – mówi Ania Kuczyńska, projektantka mody.

 

Skąd wziął się pomysł na zaangażowanie firmy UPS w promowanie mody?

(na zdj. Grzegorz Urban. źr. UPS)- Wszystko zaczęło się od pierwszego wrażenia. To przecież kurier jest często pierwszym, a niekiedy jedynym kontaktem projektanta, czy producenta z klientem. Wysoka jakość obsługi klienta w tym estetyka są dla nas bardzo ważne. Dzięki temu, właśnie UPS na całym świecie jest kojarzony z elegancją, brązowymi błyszczącymi samochodami i schludnymi kurierskimi uniformami. Doceniamy przywiązanie do perfekcji i innowacji, podobnie jak branża modowa, tekstylna czy producenci dóbr luksusowych. Pracujemy dla branży i partnerujemy w jej różnych przedsięwzięciach już od wielu lat. Od 2003 roku UPS wspiera projekty modowe w Stanach Zjednoczonych, a od roku 2005 w Europie, gdzie firma współpracowała z projektantami z Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech i z Polski. Motywem przewodnim większości projektów jest artystyczna interpretacja logo, korporacyjnych barw oraz uniformu kurierów UPS. Wielu firmom pomogliśmy też, jako firma logistyczna wejść na rynki globalne i stać się markami światowymi. Poprzez zaangażowanie we wspólne projekty, chcemy przede wszystkim pokazać, że rozumiemy branżę, jej specyfikę i potrzeby. Odpowiadając na wymagania przedstawicieli tego biznesu, w którym nie ma miejsca na kompromisy jeśli chodzi o jakość, wizerunek UPS staje się dowodem na niezawodność świadczonych usług i gwarancją realnych korzyści. - wyjaśnia Grzegorz Urban, Dyrektor Marketingu UPS Polska 



 Więcej informacji o projektach można znaleźć na stronie internetowej http://www.pl.upsalamode.com.
(źr. UPS/red.BT)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.