Największy statek świata w Gdańsku
Odbywający swój dziewiczy rejs kontenerowiec Maersk Mc-Kinney Moeller przypłynął do gdańskiego terminala DCT. DCT Gdańsk oraz Maersk Line z dumą zawiadamiają o zawinięciu pierwszego statku klasy Triple-E, odbywającego dziewiczy rejs z Azji do Europy jednostki Mærsk McKinney Møller, do terminala kontenerowego DCT Gdańsk.
Przybycie do Gdańska największego kontenerowca świata to pamiętna chwila dla miasta i całego regionu, a także niewątpliwie kamień milowy dla branży morskiego transportu kontenerowego w Polsce.
Mærsk McKinney Møller ma ładowność 18 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) i jest największym kontenerowcem jaki kiedykolwiek powstał. Wprowadzenie statku na szlak handlowy z Azji do Europy podkreśla zarazem znaczenie tego kierunku oraz zaangażowanie przewoźnika, firmy Maersk Line, w zapewnienie nowych statków do obsługi tras najbardziej istotnych z perspektywy gospodarczej.
Na tym szlaku Polska stała się istotnym ogniwem w łańcuchu dostaw towarów do odbiorców w swojej części Europy, a DCT Gdańsk osiągnął pozycję regionalnego węzła komunikacyjnego, obsługującego przeładunek towarów kierowanych nie tylko na rynek polski, ale też do republik bałtyckich i innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej.
Kiedy w 2011 roku do Gdańska zawitała Emma Maersk, pierwszy kontenerowiec klasy E należący do Maersk Line, przewoźnik wspólnie z terminalem ustanowili nowe standardy dla obsługi polskiego rynku oraz wprowadzania innowacyjnych rozwiązań transportowych z korzyścią dla klientów eksportowych i importowych.
- W realiach zmieniającego się rynku, innowacyjność to podstawa utrzymania najwyższego poziomu obsługi klientów - mówi Thomas Bagge, dyrektor zarządzający Maersk Line na Europę Środkowo-Wschodnią oraz szef Maersk Polska. - Wprowadzenie do floty najbardziej wydajnych statków na świecie to część strategii optymalizacji naszej floty. Łączymy ją z nieustającymi wysiłkami na rzecz zoptymalizowania całej naszej sieci, by zapewniać naszym klientom stabilną, bezpieczną i godną zaufania obsługę – dodaje.
Przyjęcie Mærsk McKinney Møller w trakcie jego dziewiczego rejsu pokazuje, że terminal DCT Gdańsk zdolny jest do obsługi megakontenerowców w rejonie Morza Bałtyckiego.
- Położenie oraz głębokość wody w porcie gdańskim pozwoliło DCT osiągnąć pozycję „bramy” do Polski i całego regionu Morza Bałtyckiego. Dziś, gdy statki klasy Triple-E wkraczają na Bałtyk, jesteśmy w stanie zapewnić obsługę na poziomie wyższym niż kiedykolwiek. Jako jeden z zaledwie 14 portów świata które przyjęły statek Triple-E, DCT Gdańsk potwierdził swoją pozycję głównego węzła komunikacyjnego na Bałtyku – dodaje Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk.
Przeładunek Maersk Mc-Kinney Moeller w Gdańsku będzie trwał do soboty 24 sierpnia.
jugo./DCT