Konto pracodawcy

Special services w logistyce kontraktowej - rozmowa z Marcinem Dudkiem z DTW Logistics

Rozmowa z Marcinem Dudkiem, key account managerem, członkiem zarządu DTW Logistics

DTW Logistics rozpoczynało swoją działalność od spedycji drogowej, dosyć niedawno, bo kilka lat temu. Obecnie firma jest operatorem logistycznym średniej wielkości. - To prawda, zaczynaliśmy w roku 2010 od usług spedycji drogowej, mając 7 pracowników. Dzisiaj DTW zatrudnia ponad 120 osób oraz kilkudziesięciu kierowców, działa w 4 lokalizacjach w Polsce, świadcząc kompleksowe usługi spedycyjne, logistyczne (magazynowanie, co-packing), łącznie z transportem i liniami drobnicowymi - głównie do Turcji, Irlandii i Włoch.

Jak osiągnęliście tak szybki rozwój i kiedy nastąpił największy progres? - Największy progres nastąpił w trzecim roku działalności. Po prostu, jeden biznes napędza drugi. Kiedy rozwijamy jedną usługę, natychmiast pozostałe obszary odnotowują bardzo silny wzrost. Na przykład tak było z usługami spedycji morskiej i lotniczej, których na początku nie mieliśmy w ogóle w swoim portfolio. Jednakże klienci oczekiwali obsługi kompleksowej, więc siłą rzeczy rozwinęliśmy się w tym kierunku. Podobnie było z usługami logistycznymi i transportowymi. W tym roku dokupiliśmy 30 pojazdów, zwiększając flotę własną do 90 zestawów typu ciągnik i naczepa.

W firmie jest 3 wspólników i dwa pokolenia, jak się dogadujecie? - Taki układ sprawdza się doskonale, chociaż mamy różne spojrzenie na biznes i również dynamika pracy jest inna w przypadku każdego z nas. Jednakże dużo rozmawiamy ze sobą. Spotykając się codziennie, omawiamy każdy problem oraz każde rozwiązanie i chociaż często mamy różne podejście do wielu spraw, to w końcu osiągamy porozumienie.

Jakich klientów obsługuje DTW Logistics? - Raczej trafiają do nas zlecenia nietypowe od mniejszych firm, które nie są atrakcyjne dla dużych operatorów z uwagi na małą skalę - czyli klienci mający obroty na poziomie do 1500 palet. Klienci, którym zależy na indywidualnej obsłudze, albo mający specyficzne wymagania.

Czyli można powiedzieć, że świadczycie special services w logistyce kontraktowej? - Tak można nas określić. Skupiamy się na usługach dla klientów, którzy zrezygnowali z własnych magazynów na rzecz outsourcingu. Oferujemy im zawsze jakąś wartość dodaną, dzięki czemu mogą skupić się na swoim biznesie i razem z nami go rozwijać. Nie chcę się chwalić, ale niektórzy po oddaniu logistyki w nasze ręce zwiększyli swoje obroty nawet o 30 proc.


Co to znaczy, że oferujecie wartość dodaną? - Elastyczność oraz indywidualne podejście – tego właśnie oczekują od nas klienci, a to stanowi ogromną wartość dodaną, bo zawsze jesteśmy gotowi im pomóc w sytuacjach kiedy tego potrzebują. Klient chce mieć poczucie bezpieczeństwa i 100 procentową pewność, że dbamy o jego biznes w każdym momencie i na każdym etapie obsługi logistycznej.

Czego obecnie wymaga rynek logistyczny? - Na pewno odważnych decyzji, a z drugiej strony ostrożności - czyli bezpieczeństwa, chociażby z uwagi na problem kradzieży i wyłudzeń w transporcie drogowym. Niedawno utworzyliśmy dział weryfikacji, który sprawdza kontrahentów i naszych podwykonawców. Zatrudniliśmy managera bezpieczeństwa, przechodzimy też regularne audyty. Dzięki tym działaniom staramy się spełniać wymagania obecnej sytuacji na rynku w zakresie bezpieczeństwa.

Na czym opieracie swój rozwój? - Może źle to zabrzmi, ale to są ludzie. To na nich opiera się cały rozwój i siła tej firmy. Bez nich, bez ich zaangażowania nie bylibyśmy w stanie robić tego co robimy. Jako właściciele firmy, bardzo to doceniamy. Staramy się też równoważyć wszystkie obszary naszej działalności. Tam gdzie jest potrzeba rozwoju w danym momencie, koncentrujemy się na tym polu. Poza tym trzeba reagować na potrzeby rynku, kiedy jeden obszar działalności jest słabszy, to drugi powinien go rekompensować.

DTW Logistics jako pracodawca, co was wyróżnia w branży? - Pracowników magazynowych zatrudniamy głównie z polecenia, dzięki czemu tworzymy zgrany i lojalny zespół, sprawdzony i tym samym bezpieczny. Uruchomiliśmy też programy stażowe, kształcimy młodą kadrę do działów spedycyjnych i handlowych, z której część pozostaje w naszej firmie na stałe. Nie tworzymy też zbyt rozbudowanej struktury organizacyjnej, dyskutujemy z pracownikami o problemach i widzimy, że pracownicy cenią sobie bezpośredni kontakt z zarządem. Oczywiście odpowiednio też motywujemy naszych pracowników i staramy się zachować dobrą atmosferę w pracy.

Myślicie o ekspansji zagranicznej, albo o akwizycji? - Mieliśmy jakiś pomysł na akwizycję, ale na razie są to odległe plany i nie zastanawiamy się nad tym w tym momencie.

Dziękuję za rozmowę
Beata Trochymiak

 DTW Logistics Sp. z o.o, sp.k.:
Firma powstała w roku 2010, jej założycielami są Damian Dobkowski i Radosław Dudek, obecnie zarząd firmy tworzą właściciele. Firma zatrudnia 128 osób na umowę o pracę i 30 pracowników tymczasowych. Liczba pojazdów własnych wynosi 45 marki: Volvo, DAF, MAN, Renault + naczepy Koegel, Shmitz, w tym roku firma dokupiła kolejne 45 pojazdów, które mają być odebrane od początku roku 2017. DTW korzysta z kart flotowych DKV, pracuje w oparciu o systemy TMS typu Nawigator (Marcos Bis) i WMS typu HIT Magazyn (HIT Kody-kreskowe). Więcej o firmie: http://www.dtwlogistics.pl/



kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC